MAGEBILDER UKE 12 – 20 + statusrapport

Myten om at magen til en 2 gangs gravid blir større en første graviditet, kan jeg per i dag bekrefte. Jeg føler meg allerede stor, og i dag fikk jeg min første “gravidkommentar” på jobb. Nå vet jeg ikke om ryktene på flatåsen svirrer raskt, eller om jeg faktisk ser gravid ut med uniformen min, men det at skjorta begynner å bli trang, DET er sant.

Guttebassen i magen gir tegn fra seg hver dag, og for ikke lenge siden fikk Robin kjenne på magen da han sparket. Lilja koser på magen når vi snakker om “baby”, og setter fingeren i navlen min og ler. Hehe.. hun kommer til å bli en fantastisk storesøster, det er jeg overbevist om!

UKE 12 – 13 – 14 – 15

Uke 16 – 17 – 18 – 19 – 20

STATUSRAPPORT – SVANGERSKAPET

 

♥ Termin: 7. september 2012

♥ På vei: 21 uker i dag

♥ Igjen til termin: 19 uker og 2 dager igjen

♥ Kjønn: Guttebass

♥ Navn: Hemmelig

♥ Aktivitet innenfra: Litt hver dag, men fortsatt svake spark

♥ Vektøkning: Usikker, men tipper rundt 3 kg

♥ Strekkmerker: Nope! Smører meg med babyolje før jeg legger meg!

♥ Plager: Vondt i ryggen når jeg har en aktiv dag, ellers i tipp topp form!

♥ Utålmodig: igrunn ikke. Jeg har mer enn nok med Lilja på 11 mnd!

♥ Tungt: Nei

♥ Humør: …som vanlig….vet ikek omd et er positivt eller negativt..! Kanskje litt mer sliten nå som jeg har begynt i jobb + har ei på snart ett år..

♥ Søvn: Sliter med lavt blodtrykk, så når jeg legger meg om kveldene får jeg ofte “blackouts”. Trives best å ligge på magen, så jeg jobber hardt med det enda!

♥ Matkikk: …spiser stort sett vanlig. Men noe salt. + FRUKT!!

♥ Barnerom: Det blir inne hos oss foreløbig, så får han dele med Lilja når den tid kommer.

♥ Innkjøp: Noe klær, ellers har vi det meste. Mangler litt tepper osv i blått…

♥ Fødselen: Med tanke på forrige fødsel så er jeg nervøs. Så ja, jeg gruer meg foreløbig. Men enda god tid til å psyke meg opp!!

♥ Neste kontroll: I mai engang…

 

6 kommentarer
    1. mammantiljessicaogbenjamin: Her ligger lavt blodtrykk i slekta, så har det til vanlig også, men det blir enda lavere når jeg er gravid. + at de sier jo at barnet presser mot den store pulsåra i ryggen, så derfor kan man bli svimmel.. =/ Ekkelt ja!!

    2. hvis d e nå trøst, så e som regel fødsel nr.2 letter… e jo forskjellig fra person t person, men min nr.2 va en drøm, så får håp d bli d t dæ å 🙂
      Åsså ikke minst, at du får baby’n din rett opp på magen, den følelsa unne æ d virkelig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg