Fotobok 2011 FERDIG!

Det var sannelig på tide at jeg ble ferdig med fotoboken min fra 2011. I år har jeg laget både til Lilja og oss, rett og slett fordi jeg ønsker at Lilja skal få sitt når hun er gammel nok til å sette pris på det. Det er først nå i mitt “voksnere liv” jeg har begynt å sette pris på albumene mamma lagde til meg. Nå er det morsomt å lese om hennes fødsel, hvordan jeg var da jeg bare var rakkerungen, og ikke minst hvordan jeg var i forholt til det Lilja er. Mamma har skrevet opp merkedager som feks tenner, mine første skritt, hva jeg spiste først og hva jeg sa først.. Det har jeg også gjort til lilja, og kommer til å gjøre det med neste sussebass også! 🙂 Her er noen sider i det nesten 100 siders store albumet!!

Albumet er laget hos Japan Photo – Cewe Fotoverden

 

Tar du helg, eller jobber du?

Uansett jobb eller ei, GOOOOOOOD HEEEEEEELG!!!!

(…her skal det svettes og jobbes i en del timer til før jeg tar helg kl 17 i morgen! )

13 kommentarer
    1. Genialt med et sånt album! Så kjempefint ut 🙂 Tar tid å sette sammen et slikt – og så 100 sider da, veldig artig å ha. Inspirerende 🙂

    2. Så flott album! Lilja er heldig 🙂
      Hvilken str på fotoboken tok du?
      Skal lage fotobok til Petter av første året hans, og er greit å komme i gang 🙂

    3. Kjempefin bok! Vi har også tenkt å lage en sånn men ser for meg enormt mye arbeid. Litt teknisk spørsmål: Tar du bilder i råformat, og må du redigere de mye eller er det noe som fotobutikken ser hvis et bilde bør være lysere/mørkere osv?

    4. Siri: Takk 🙂 Det kommer helt ann på kvaliteten i bildene, men som regel er det råformat, og man kan selv velge om de skal feks fjerne røde øyne på alle bilder. Før jeg begynner med en fotobok, redigerer jeg de bildene jeg vil ha med, hvis ikke er det så vanskelig å velge. Redigerer, klipper eller bare merker de slik at jeg vet de skal med i boken! 🙂 Synes som regel bildene er finest når man ikke har gjort noe med de, og med dagens kamerafunksjoner får man jo det man vil ha! 🙂 Det jeg gjør oftest er vell å legge på litt mer skygger om bildene blir lyse 🙂 Lykke til emd fotobok! Det er verdt alt strevet når man er ferdig!

    5. Natalie Sæther: ja, det blir jo liksom bare med tanken, men no MÅ vi! e utstilling neste helg da, meeen kveldstid/etter jobb går jo bra! :D:D

    6. Lise: Jeg begynte å lage i XL, så da har det bare blitt så jeg har fortsatt med det. Synes det er greit for da blir ikke bildene knøttsmå! Elsker å holde på, men ja, det tar tid!!! Men desto mer morsomt når man er ferdig da! :D:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg