Ohh Jul Med Din Glede!

Da er det ikke lenge til alt julestyret er over, og fokuset vendes fremover til nye og spennende tider.

Julaften 2012 feiret vi hos foreldrene mine, sammen med besteforeldre, søsken, onkel og søskenbarn. Dette er faktisk første år jeg og Robin feirer sammen, og i tillegg har hatt FRI hele julaften. Jeg har jo jobbet hver julaften siden jeg var 17 år, så julemorgenen ble ekstra staselig for den lille familien vår.

VI startet julaften kl 08, sånn litt ufrivillig, men helt OK. Vi hoppet i koseklær, og lå i senga en stund før vi tente opp i peisen og skrudde på julemorgen. Før frokosten ble laget, tok vi turen på kirkegården til farmoren min, og Morfaren til Robin. Så bar det hjem igjen til kokte egg, reker, ciabatta, te og godsaker resten av dagen!

…vi slappet faktisk av helt til klokka ble 15.00!

Da var det bare å få på seg finstasen, og komme seg avgårde til Byåsen.
Der fikk vi servert kalkun! My Favorite! med en hjemmelaget sjokolademousse laget på toblerone sjokolade, og riskrem (..for tradisjonens skyld..!) Etterpå pakket vi opp pakker i mange mange timer. . .


…og det var nok pakker under treet!!


Hele familien samlet til felles kalkunmiddag!


My Precious!


Lilja synes både juletre og julegaver var stas!!


…IVRIG i tidlig alder….

Lilja fikk utrolig mange pakker!


Mine nydelige foreldre <3


Søskenflokken…Liten – Mellom – Størst


Ronja, Lilja og Oldefaren til lilja


….vi ble tildelt en egen sofa til oppbevaring av alle gavene våre! Lilja har nok største delen, men gud så mye pakekr det ble! TUSEN TAKK alle sammen 🙂

…og en pakke fikk ikke plass under juletreet!

…foreldrene mine har hatt oss barna emd seg over alt, og ønsker å føre denne tradisjonenv idere… Vi ble SÅ glade over å få oss Pulk..! Nå er det bare å vente på snøen!!!

PULK!!

Så var kvelden over! Lilja var god som gull hele kvelden, og sov som en engel 🙂

Vår første julaften var VELL OVERSTÅTT!!

1. juledag benyttet Robin til å sove til langt på dag, mens ejg og Lilja ryddet bort julegavene, ryddet rommet hennes og sorterte klær. Vi lekte oss masse med de nye lekene hun hadde fått, og prøvde masse klær!Jeg tok også turen opp på loftet for å se om jeg kunne finne noen gamle leker og klær fra da jeg var liten, og sannelig gjorde jeg det!


Senere på dagen gikk turen videre til foreldrene til Robin. Der ble det “steik kalas” med begge søstrene med familie + mormor.


Lilja <3 Mammsen


pappsen <3 Lilja

Jens Ove, Linda & Robin.


……blidjenta vår som lager mange rare lyder for tiden…!

..sannelig ble vi mette den dagen også!


2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg