For store forventninger…

Etter forrige innlegg var det bare natten som skulle tilbakelegges før den største dagen i mitt liv var der. Men en kombinasjon av barselstårer, nervøsitet, engstelse, lettelse og glede, gråt jeg meg i seng den kvelden, og fikk heller ikke sovet spesielt mye den natten.

Forventningene var store. . . .

Vi våknet tidlig, pumpet jumbojurene, ordnet oss og gikk bortover for å se hvor langt de hadde kommet i prosessen.

35 grader viste maskinen. Fortsatt 2 grader igjen, fordelt på 4 timer. De varmet opp en halv grad i timen.
Etterhvert som timene gikk, skrudde de av beroligende midler + morfin, og trappet ned på respiratoren. Ting begynte endelig å skje, men lille Lilja lå like stille og fredelig i kuvøsen sin. Omsider var hun varmet opp til 37 grader, og det virket som at hun ikke brydde seg så mye om det. Nå som hun hadde blitt varmet opp, ville det fortsatt ta lang tid før morfinen var ute av kroppen, og hun kunne komme til seg selv. Vesten hun hadde blitt kjølt ned i og varmet opp i måtte hun ha på seg i 4 – 8 timer etter at de var ferdige med oppvarmingen for å se om hun holdt temperaturen stabil. Det gjorde hun, og vesten ble endelig fjernet. Vi kunne skimte en babykropp under alle ledningene!!

  

Vi måtte bare vente. Vente eviglange timer.

De hadde jo sagt at jeg mest sannsynlig fikk holde henne i løpet av tirsdag. . . . tirsdag gikk, og klokken ble 23.59 tirsdag kveld. Vi ventet. Ingen våken Lilja. Noen få grynt og grimaser, men ellers en fredelig dag i Liljas minne.

Vi hadde ikke noe valg enn å gå skuffet til sengs den kvelden. Selv om det hadde skjedd mye positivt den dagen, hadde jeg av hele mitt hjerte håpet på et annet utfall av dagen. Vi kunne sikkert sittet hos henne i lange nattetimer, men følte heller for å prøve å sove noen timer, og fokusere på neste dag.



I dag, derimot, har vi hatt en utrolig spennende dag – men nå må jeg sove i hele to timer før vekkerklokka ringer å “minner” meg på at det er matproduksjon på gang. FyttiF*** så vondt det er å ikke lette på trykket! ! ! melka, altså!

GLED DEG TIL MORGENDAGENS BILDER! 🙂 hun er nydelig <3


 





 

12 kommentarer
    1. Stakkars lille nurket og ikke minst dere!! Håper alt ordner seg, og at du snart får holde din vakre datter <3 Ønsker dere alt godt!

    2. Åååh, så koselig å lese at ting går rette veien;-) jeg sjekket bloggen din sikkert 20 ganger i går, så jeg ble så glad da jeg så at du hadde oppdatert nå!;-)
      Selv bak ledninger og sonde synes jeg hun ser alldeles nydelig og perfekt ut!
      Ønsker dere en kjempefin dag på sykehuset!
      Klem

    3. Får helt tårer i øynene jeg, og håper så inderlig å få lese en oppdatering i dag om at du får holde den lille prinsessa di:)) Hun ser jo helt perfekt ut hvertfall og jeg er sikker på at dette kommer til å gå helt bra!!

    4. Åhh endelig oppdatering..Sjekke jo hele dagen æ… Skjønne jo koffor du itj får d te å da:) Sitt no hær å grin igjen æ da. Glæde mæ te neste innlegg no. Tenke på dokker rachel. Går litt innpå et gravidhjerte d her..Klæm.

    5. Utrolig strerkt å lese på bloggen din om hva dere går gjennom. Selv om jeg ikkje kjenner dere, går det inn på en junifødende…..
      Håper virkelig alt ordner seg for dere alle 3 og at du snart får holde din kjære datter:)Hun er nydelig!
      Ingvild

    6. ja, hør på hva vi sier, uansett med slanger og alskens, så er hun helt nydelig! Du skal være utrolig stolt mor allerede nå! 🙂 Ikke alltid ting går som vi ønsker det, slik som hos dere, men dere skal få oppleve så mange gleder når dere tar henne med hjem fra sykehuset, skal du se! Bare vent! Det er fantastisk å være mor :-))) masse lykke til videre. Klem fra fast leser 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg