Nedtelling og sykehus-sysler

Jeg skal love dere det er mye følelser ute å går nå når det bare er 9 timer igjen til “varmen skrues på”, og lille Lilja sakte men sikkert skal få prøve seg på den virkelige verden og dens farer. Tanker og følelser jeg ikke trodde fantes florerer i kropp og sjel, og mammahjertet klarer ikke helt å roe seg ned.

Tenk, at innen ett døgn så KANSKJE jeg kan holde henne. . . .

Dagen i dag har gått med til å nyte synet av verdens herligste lille jente. Mens pappan har vært både på jobb og hjemme i huset for å gjøre istand til vi skal få komme hjem (selv om vi ikke helt vet når det blir), har jeg sittet å fortalt Lilja om hvor en fantastisk herlig pappa hun har.

Robin har blitt PAPPA! For en herlig kombinasjon og helt perfekt!




Mellom beundring og matspising, har jeg også satt igang den største produksjonen av melk noensinne her på sykehuset. I hvertfall i følge meg selv så er dette det nye jeg skal tjene penger på i tiden fremover. Enten i form av å legge meg selv ut på youtube i form av gedigne jumbojur eller rett og slett salg av ekte råvarer. .

NEI til Silicon, JATAKK ammebryst!!

. . . . så nå skjønner du sikkert det at jeg er godt i gang med å forberede kroppen på at Lilja skal få nok mat når hun er klar for det, og pumper i takt med lyskryssene i midtbyen. . Ja, kanskje ikke så ofte, men ihvertfall hver 2 – 3 time ruller jeg med meg “rullatorpumpa” inn på rommet, rigger meg til i godstolen, og setter på to enorme øreklokker over hver “knopp” og skrur på bryteren. . ekte latskap skal det være!

Med en dobbling av råvarene per 3-6 time har jeg snart nok melk til å mette alle små her på avdeling Øst.  
( … til og med ofre litt til Vest-ingene)

Nå er tiden inne for å snike seg bort til kjøleskapet for litt kveldsmat. Her er nemlig siste måltid slik som på gamlehjemmet, nemlig rundt sjutiden, så for oss “natteranglere og matglade” blir det aaalt for lenge å vente til langt utpå morgenkvisten for “ei saftig grovbrødskiv med salami”.

Desserten er himmelsk, og består av en full dose Lilja toppet med en god Robin <3




Til slutt må vi si takk til alle som kommenterer og skriver til oss, både i form av meldinger på telefon, facebook og blogg. Det er godt å vite at så mange bryr seg om Lilja, men ikke minst om oss.

Takk for blomster og hilsninger alle sammen. Vi er heldige som har så mange herlige mennesker rundt oss!

Noen av blomstene vi har fått. 



HER kan du lese FØDSELSHISTORIEN min og hva som har skjedd

HER kan du lese om FØRSTE BLEIESKIFT OG GLEDESTÅRER

 

 

21 kommentarer
    1. Du skriver så vakkert, tårene triller hver gang jeg leser om dere. Kommer til å felle noen tårer når jeg møter dere første gangen å bare så det er sagt 🙂
      Klem

    2. Hun er så nyyyydelig! Lykke til i tiden fremover tenker masse på dere og følger med på bloggen (og facebooken til Robin 😉
      Snart får du lillemora på brystet <3 <3 <3

    3. Ligg i senga klar for nok ei slitsom natt så mått bare sjekke om d va nå nytt!!! Bli litt roliger i mæ etter æ læst innlegget ditt no! Kjæm t å gå bra herre sjø! Spent på morradagen no ja! Va a stor når hu vart født? Bra at melka har ordna sæ da:) bli d snart pupp på a lisjmor ja! Lykke t i morra og prøv å ha ei god natt! Klæm

    4. Så fin ho e Rachel! Tenke masse masse på dokker og sende en bønn hver dag for vakkre lilja <3 Synd du e så flink og sterk oppi alt og tenk no skal dokker snart få ho på brystet!!! 😀
      Lykke til imårra snupp!! <3

    5. Gratulere så mye med den lille prinsessen. Ei utrulig vakker jente som virker å ha de best tenkelige foreldre. Lykke til med alt framover. Jeg er ganske sikker på at alle leserne heier på dere tre 🙂

    6. Har ikke for vane å kommentere på blogger, er bare inn å sniktitte:) Men historien din røre langt inni mammahjertet. Følge spent med på nyheter:) Stå på videre og æ ønske dokker hell og lykke <3

    7. Åå, så hyggelig å lese – nå ler jeg godt og, kanskje du skal melde deg inn i melkebanken på St.Olavs? Bare synd det er så himla mye restriksjoner på hva man kan spise om man deler noen skvetter med andre 😉 Krysser fingrene for at dere snart kan holde henne, og at dagene på sykehuset går mot slutten slik at dere kan dra hjem og starte familietilværelsen med den fine lille frøkna!

    8. Håper det har gått veldig bra i dag og at dere snart får komme hjem 🙂 er veldig spent på oppdatering =)

    9. Gratulerer så mye med prinsessa! Håper alt går bra med dere. Krysser fingrene for at lille, vakre Lilja skal komme seg velberget gjennom dette.
      Stor klem sendes dere fra fast leser av bloggen.

    10. hei:) gratulerer med ei nydelig lita jente. jeg fikk også ei jente den 18.mai,som måtte ligge på intensiv-avd pga respirasjonsvikt. hun måtte ikke kjøles ned,men ellers kjenner jeg meg veldig igjen i det du skriver. det meste er veldig likt. man føler seg litt snytt for en “normal” barseltid på fødeavdelinga og man må gå i rundt med sine tanker og bekymringer,mens man venter på å kunne holde henne og kose med henne,uten sonder og ledninger. men jeg lover deg,det kommer bedre tider,bare å glede seg! lykke til videre, klem..

    11. Gratulerer så mye med den nydelige jenta. Har tenkt mye på dere de siste dagene. Ønsker dere alt godt og lykke til videre 🙂

    12. Hei:)
      Vil bare ønske dere masse lykke til, og krysser virkelig fingrene for at alt går bra! Nydelig lita jente dere har fått!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg