Svangerskapsuke 37 + magebilde

Da var jeg langt inn i svangerskapsuke 37, og ventetiden har startet. Selv om jeg prøver å forberede meg mentalt på å måtte vente tiden ut og mer til, er det vanskelig når man har et så utrolig ønske om å få se lillemor i magen så fort som mulig. Det begynner å kjennes på ryggen, søvnen og ikke minst plassen i magen. Hver gang hun snur seg, føles det som om lungene mine klapper sammen, og at føttene hennes spretter ut på hver side. Stakkar, det må være trangt der inne!! (…så jeg anbefaler deg å komme ut, altså!!)

Så lenge jeg klarer å holde meg i aktivitet om dagene er det greit. Da glemmer jeg ihvertfall noe av ventetiden.

I morgen, mandag 16 mai, begynenr svangerskapspermisjonen min. . og etter “boka” er dette tiden for å samle energi, slappe av, lade opp og nyte tiden før morsrollen setter igang. . . etter min mening får man ikke energi av å ligge på sofaen og krangle med fjernkontrollen. Jeg får energi og kick av å prestere og utføre oppgaver, så tiden blir fylt med “fornuftige” gjøremål fra morgen til kveld. Selvfølgelig tilpasset min gravide kropp som stadig blir større og større, og ikke minst tyngre å drasse rundt på. Med en basketball på magen, skal jeg si deg det ikke er like lett å luke gress lengre….!!  – lakke tånegler for den saks skyld!  ! !

Litt forskjell fra uke 7 til 37 ??



14 kommentarer

Siste innlegg