Husarbeid, den berømte gravidsykdommen??

Det å være gravid i seg selv skal jo være en ekstra belasting for kroppen, og sant skal sies: det er det. .

Jeg har ikke så veldig mange venninner som har barn, men jeg husker at før de ble gravide var de litt sånn som meg. Tok husarbeidet når det virkelig trengtes, og brydde seg egentlig ikke så hardt om de usle hybelkaninene.
Litt rot  var jo bare hjemmekoselig..?

Men så snudde alt i en megafart, og det ble snakk om baking, strikking, hus og klesvask.

Jeg kunne ikke fatte og begripe at i tillegg til å gå med et par kilo ekstra her og der, så hadde de overskudd nok til å legge inn husarbeid på dagsplanen.

De måtte jo være helt sprø.

Det trodde jeg helt frem til jeg selv ble gravid. “slappavlykken” snudde brått. Jeg er ikke den som har ro i kroppen nok til å bare sitte en dag uten å gjøre noe, men det har egentlig blitt mer ekstremt nå i det siste.

Jeg ble jo sykemeldt for noen dager siden, 100% sykemeldt pga bekken/rygg/belastninger osv, og fikk beskjed om å ta det litt med ro, men ikke sitte stille…. ?!? Hørt noe så teit..!

Det er som å si til en fallskjermhopper at han skal bestige en topp, men ikke hoppe..!

Jeg har laget meg en milelang liste over hva som skal være gjort hjemme, på jobb og hva det er vi mangler og må kjøpe. Jeg føler listen bare blir lengre og lengre for hver dag jeg går hjemme, selv om jeg også hver dag har strøket flere og flere ting på listen. Og i tillegg til det som ikke står på listen, har jeg fått en trang til å GJØRE HUSARBEID!!!

Meg…? Husarbeid?? Hørt noe så tullete?

Her om dagen tørket jeg støv av strykehjernet, og presterte å stryke alle dukene i hele huset..tullete!

Robin mener at det å be meg ta det rolig har motsatt virkning, men han har faktisk begynt å sette ned foten. Han har blitt litt strengere i det siste fordi jeg blir jo helt “ferdig” når kvelden kommer, og har så vondt i ryggen at jeg verken kan ligge, sitte eller sove…

…dumme dumme jente!

 

…jaja, vi får se hvor lenge husmorepoken varer!!

2 kommentarer
    1. Kjenner til det ja, har også husarbeid på hjernen og sliter meg helt ut når jeg først setter igang! Heldigvis har jeg en snill samboer som sier han kan vaske og støvsuge, så er bare å sette igang din også 🙂 Så får vi ta av oss de “letteste” oppgavene 🙂

    2. Kjenner til det der ja.Men det er noe i at den vordende mor bygger sitt rede, har lest det en plass:p
      Men det er litt slitsomt ja..,jeg begynte å male kjøkkenet nå i uke 38…great..,angrer hver kveld når kroppen er heelt død:p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg