Prematurfødsel..

Åhjelpes. For å holde meg oppdatert på hva som skjer med andre gravide rundt om i lille Norge, leser jeg på et forum på BabyVerden. . . og sannelig er det ikke fødsler på gang! Jeg kjente jeg fikk et støkk i kroppen. Mamma mente at magen min hadde sunket, og nå begynner de med termin etter meg å føde? ? Hun som fødte fikk en nydelig gutt på hele 2,3 kg, prematurt, men så absolutt en vekt man bør være fornøyd med i uke 33. Og jeg er jo over uke 33!!! Lillemor, du må holde deg inne en stund til…. ihvertfall til barnerommet er ferdig..!


Så over til det store navnevalget…! Hva ska man velge? Hva kommer hun til å passe å hete? Hvilke etternavn skal vi bruke? Hvor mange navn skal hun ha? Dobbelnavn, enkelnavn, ett eller flere etternavn?

Jeg synes det å velge navn er vanskelig. Det skal liksom være et navn man ikke assosierer med noen andre man feks ikke liker, eller man har relasjoner til. Til sammen har vi tre etternavn, og det blir for mye + at jeg hadde så lyst til å ha med oldemors mellomnavn videre. VANSKELIG!!!

10 kommentarer
    1. Ikke lett det med navn nei. Med gutten min var det lett, han er oppkalt etter 2 familiemedlemmer.
      Men jenta vår.. Der ble det plutselig veldig vanskelig. Jeg har alltid hatt Lily, Luna og Adine som favoritter. Men så var det å bli enige da.. Men hun fikk et navn da, og er veldig fornøyd med det 🙂 Selv om hun hadde het noe helt annet om det var bare opp til meg 🙂

    2. Vanskelig med navn ja ,men håper dere velger og føre Robin sitt etternavn også ikke mange i norge som har det til etternavn,pluss at jeg regner med min stolte lillebror blir veldig stolt da.blir spennende og få høre va det blir.koz

    3. enig der…navn er faktisk kjempevasklig, tror ikke vi klarer å bestemme oss helt før trulta e ute selv om vi har et navn vi e ganske bestemt på. Lykke til 🙂

    4. I dag er det 3 uker til min termin, men min prins kom for 6 uker siden og ble født i uke 31!;) heldigvis gikk alt bra og vi hadde både barnerom og navn på plass da han kom;)
      Regner med at jenta deres holder seg inn i magen litt til og at du blir ferdig med alt du skal;) Lykke til!

    5. Utrolig vanskelig altså! Men jeg regner med det blir et etternavn fra hver (det er jo bare jeg som har to), + ett fornavn… altså: FORNAVN MELLOMNAVN ETTERNAVN. . . Egentlig så er vi enige om et navn, men vi kan vell ikke røpe alt før hun kommer?

    6. Jeg liker disse navnene godt: Aurora, Mathea, Akaja, Linnea, Melissa, Rebekka, Katharina, Sunniva, Madelen, Malene, Celine, Julie/Julia, Sofie/Sofia, Eirin, Katrine, Nathalie,Tomine, Julianne og Therese 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg