Svangerskapsplager?

Da har jeg vært lys våken siden klokken 07, mest pga stormen på utsiden, men også fordi jeg rett og slett ikke klarer å finne en god liggestilling. Det er jo torsdag, og jeg har FRI  🙂 ikke vet jeg hva jeg skal ta meg til i dag.
Jeg har jo tre hunder som tripper rundt i stua og lengter etter en lang tur, men det de ikke vet er at de kommer til å blåse bort med første vindkast. For dere som ikke bor i trondheimsområdet så er det seriøst storm her.. !
Aldri sett på maken altså..!  – og en deilig unskyldning til å bli inne!!

Svangerskapsplager ja… jeg trodde jeg skulle gå hele svangerskapet å kunne si “hva er det?!?” men tydeligvis så kommer de pent og pyntelig på rekke og rad nå når det nærmer seg siste innspurt. Og det å klage ligger ikke i min natur, så jeg føler meg som en sutreunge her jeg faktisk går å synes litt synd på meg selv..!

Hele svangerskapet har jeg hatt lavt blodtrykk og blodprosent, og det er jo ok, fordi jeg har lavt blodtrykk til vanlig. Jeg har blitt mer og mer svimmel, men funnet meg i at det er slik og ikke tenkt så mye over det. Slenger inn noe mat når det er på det værste eller tar en pust i bakken. Man lærer seg å leve med slikt også.

Nå er jeg snart i uke 30 (wholyshit), og da jeg la meg i går kunne jeg ramse opp en rekke ting som har skjedd med kroppen min de siste månedene, som feks: svimmelhet, slapphet, null energi, vondt i hodet, kløe på magen og pupper, bekkenløsning, vondt i ryggen, masse kynnere, nummenhet i beina og fingertuppene, forstoppelse, søvnproblemer, blodutredelser på puppene, kaldsvetting… you name it.

I ordboka under svangerskapsplager står det med store bokstaver “RACHEL”

Men det er nok bare å bite i det sure eplet og fortsette hverdagen likevell. Man kan jo ikke sitte inne å råtne selv om man har det litt værre enn andre dager. SÅ, jeg tror jeg skal ta med en tur ut med hundene likevell. Gå til expert å kjøpe trådløs mus, for så å dra hjem og pusle litt med den nye fotoboka jeg skal lage fra ferien, spise en god frokost, ta en laaang deilig dusj uten grining, og lage en god middag til Robin kommer blid og fornøyd hjem fra jobb. Seems like a plan?? JEPP!


 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg