Trening for gravide :)

I går var jeg på ukas første treningsøkt. Det ble 30 min step, en øvelse på triceps, biceps, lår, korsrygg og skrå magemuskler. DEILIG! Godt å kunne trene selv om man er gravid. Nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg har trent spesielt mye i de siste 4 mnd, pga jeg har vært litt bekymret og derfor tatt det rolig, men nå som jeg begynner å komme såppas langt på vei, føler jeg det er ok 🙂 Ihvertfall godt å røre seg litt 🙂

For sikkerhet skyld spurte jeg en veileder om det var noe man IKKE skulle/burde trene når man var gravid, men han mente at det var opp til hver enkelt å bedømme på kroppen. Det eneste han sa som man bør tenke på er at under en graviditet så skal ikke målet være å verken bli sterkere eller gå ned i vekt, men å opprettholdedet man har og forebygge skader i feks rygg. Man må passe på å ikke ha for høy puls – altså ikke MAX, men at man kan selvfølgelig svette og bli sliten. Når det gjelder belastning på styrke, bør man heller ikke ta max, men såppas at man føler seg vell med det..

Ja, så har jeg fått dilla på APPELSINER igjen. Hadde det for noen mndr siden, og nå er det tilbake. Druer, appelsiner, blåbær…you name it! Så nå skal jeg sette meg forran tvn og kose meg med alle kvelds seriene og to store deilige appelsiner…På jobb har vi nemlig 100% appelsiner… ikke spørr meg om det finnes appelsiner som ikke er 100% appelsin.. men de er ihvertfal nydelige! Verdt en smakebit.. 😀

4 kommentarer
    1. Linn: Skal ikke trene når man er gravid? Det er ihvertfall bare tull!! Jordmoren min er ravid og er i tillegg instruktør på treningssenter + i svømmegruppe samtidig som hun går gravid. Veilederene på impulse der jeg trener sa det var helt i orden å trene. MEN det er selvfølgelig ting man ikke bør trene. Viktig å trene riktig, og i den mengden som passer for din kropp.
      Jeg trener for det meste bein, rumpe, biceps, triceps, planke, step maskin, går i hurtig tempo, korsrygg og rygg. Så lenge belastningen ikke blir for stor, så er det supert å trene i svangerskapet. .. og ikke minst så hjelper det mor når svangerskapet er ferdig med å komme lettere tilbake i form 🙂
      Så jenter, ut å tren 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg