Opplevelsestur til Spania

• 10.04.2018
  • kl.23:45
Torsdag i forrige uke pakket jeg kofferten og satte kursen mot det store utlandet. Spania sto for tur, - et ubeskt land for min del. Jeg reiste med 8 Frukt & Grnt ansvarlige fra Trondheim, samt rundt 20 andre Rema 1000 entusiaster fra andre deler i Norge. Turen hadde vi alle vunnet i en konkurranse som omhandlet appelsiner. Derfor var ogs for...

Kroatia leverer! (del 3)

• 01.09.2017
  • kl.19:55
Som siste reisebrev p den 7 dagers lange turen vr til Kroatia, kan jeg konkludere med at Kroatia er verdt et besk, om ikke flere. Vennlige mennesker, god mat, og fortsatt OK priser. Vi startet med fly fra trondheim til Split, og deretter tok vi oss videre til byen Trogir. Her ventet  resten av familien, som hadde kommet hit noen dager ti...

Seiltur i Kroatia med barn (del 2)

• 21.08.2017
  • kl.23:08
Vi fortsatte den herlige seilturen som hadde startet i Torgir, til  Palmizana like ved Hvar. Her l vi i to dager, og koste oss veldig p den private bittelitte stranden vi fikk til disposisjon. Barna fikk elke i vannet, og det var topp stemning. N skal jeg ikke pst at stemningen var slik som bildene viser til enhver tid, det skulle jo b...

P seiltur med sm barn.. (del 1)

• 14.08.2017
  • kl.21:53
Da var vi vell hjemme igjen fra en magisk uke p seilbt i Kroatia. Minnene er mange og bildemengden er tilsvarende. En uke uten pc, blogg, jobb, og minimalt med telefon har gjort godt for kropp og sjel, men n er jeg klar for oppdatere dere om turen v, og kanskje trigge noen til en litt annerledes ferie neste r... Mange har fulgt oss p sna...

Kroatia here we come!

• 05.08.2017
  • kl.14:57
Da er vi klare til avreise, og destinasjonen er Kroatia. En uke p seilbt, med morfar og pappsen som skippere, og heteblge i Kroatia blir helt topp. Ungene har trent p btvettregler, og er 100 % klare for is, bading og sommerkos! Flg reisen vr fra avreise p snapchat SNAP: rachelhauan

Roadtrip: skattejakt i Karlsborgs festning

• 29.06.2017
  • kl.22:22
Skattejakt i Karlsborg festning Det er fjerde og siste dag i Vest Sverige, og vi runder av Vestgtaturen med skattejakt i Karlsborgs festning. Vi pakket sakene vre, og var klare for avgang og ny destinasjon fr klokken var 09 p morningen. Bde barn og voksne var spente p hva denne dagen ville bringe, og ikke minst p de 13 timene i bil som...

Roadtrip: Sykkeltur langs Gta Kanal

• 28.06.2017
  • kl.22:27
Det er en uke siden vi tok fatt p den lange bilturen hjem fra Sverige. Etter noen dagers oppdagelsesferdi Vest Sverige i samarbeid med Visit Sweden, kan ejg trygt anbefale biltur langs kysten av Sverige. Vi startet i Trondheim, og kjrte gjennom Oslo for beske ssteren min Ronja og hennes lille Frya. Her var vi bare i noen timer, fr vi kj...

Roadtrip: Skara Sommarland & Lck Slott

• 23.06.2017
  • kl.22:14
//visitsweden.com// Mandag formiddag gikk turen videre fra Daft Resort, og 2 timer videre til Skara Sommarland, Skandinavias strste vannpark, med tivoli og gokart. Her tilbrakte vi noen timer plaskende i vannet, fr vi booket oss inn p Skara Sommarland Camping, bare noen meter fra parken. En familiecmaping med over 500 campingplasser, 300 hy...

Roadtrip: rets sommerferie anbefaling DEL 1

• 19.06.2017
  • kl.23:29
rets sommerferie anbefaling Det er 48 timer siden jeg publiserte mitt forrige innlegg, hvor jeg fortalte dere om at vi skulle ut p nye eventyr. Sndag morgen startet vr nye reise, og vi satte kursen mot varmere strk. Oslo var vr frste destinasjon, men absolutt ikke vr siste. I lpet av de 7 timene, og 53 milene mellom Trondheim og Oslo, ...

Pakkeliste til rets frste spontane ferietur!

• 17.06.2017
  • kl.22:43
Plutselig ble det slik at vi skulle p tur, og det skjedde litt snn ut av det bl, med spontaniteten p topp. Vi fikk ordnet oss med fri fra jobb, og har n pakket i en fei og satt alt klart i bilen til i morgen tidlig. Da setter vi snuten srover, og vi vill oppdatere dere om turen vr bde her p bloggen og p snapchat: rachelhauan underveis....

Vr lille Dubai Guide - 5 dager i Dubai -

• 12.02.2017
  • kl.09:00
De som flger meg p instagram har sikkert ftt med seg at vi har vrt p kjrestetur til Dubai i noen dager, og at det har vrt magisk bra. Vi har storkost oss i storbyen, og opplevd en hel del p kort tid. Det var vr frste tur p lenge uten barn,(som ble passet av foreldrene mine), og det var viktig for oss at vi brukte tiden sammen. Vi like...

Oppdagelsesferd til Tjme

• 04.08.2016
  • kl.12:09
Vi dro videre til Tjme, og fikk husly hos Ronja, Adi og Frya som hadde leid seg feriehus. Her koste vi oss med grilling, tur ved sjen og spillkveld. Ungene synes det var topp f mte selveste tante Ronja og Adi nr de egentlig var p telttur, og overnattet p "teltmadrassene" p loftstua. Tante Ronja hadde kjpt kritt til alle barnas st...

Kristiansand Dyrepark

• 03.08.2016
  • kl.20:01
Med forhndsbetalte biletter, spaserte vi elegant inn i parken, og store og sm var klare for lek og moro. Vi konstaterte med en gang at det var bra vi hadde satt av to dager i parken, og at vi ikke hadde hatt mulighet til rekke alt p en dag. Dyreparken byr p flere show, forestillinger, aktiviteter, togturer, karuseller, lykkeboder, og selvf...

P flyttefot med telt..

• 02.08.2016
  • kl.22:29
Etter vr andre natt i telt, var vi klare for en ny dag. Srlandet viste seg fra sin beste side, og vi koste oss p stranda med knallvr. Godt etablert p stranda, blir vi oppmerksom p at det er en flott skog like ved, med noen f telt. Vi sender guttene p oppdagelsesferd, og etter lit om og men, har de flyttet begge teltene og alt utstyr, til...

Hello from the Woods!

• 31.07.2016
  • kl.23:44
Det er over en uke siden vi la ut p vr frste familiecampingtur, og bde store og sm var fulle av forventninger. Med fullpakket bil, var alle seks klare for nye eventyr. Vi hadde en halvveis plan, men frst og fremst skulle vi campe, oppleve nye ting, og ikke minst kose oss. Med familien Waal som reiseflge, satte vi kursen mot srlandet, og ...

Greske ferieminner - innspurten

• 08.07.2016
  • kl.11:52
Det har vrt helt topp p ferie, og n som vi er vell hjemme i Norge, er det for ungene sin del et par uker i barnehagen, fr det blir ferietid igjen. Da er planen mer uvist, og vi tar ting litt som det kommer. NOE m vi ihvertfall finne p i disse ukene, selv om pappasen m jobbe en del. Kanskje noen der ute vil byttelne hus med oss for noen d...

Greece - Roadtrip!

• 05.07.2016
  • kl.23:50
Feriebildene strmmer p, og det er klart vi skal dele opplevelsene vre med dere! Hellas er topp for bde store og sm, og til tross for at dette er ei lita y, er det mye gjre. Vi pleier leie bil, og ender alltid opp med en pen jeep for virkelig f ferieflelsen. Denne gangen beskte vi flere strender, samt yas hyeste punkt, og spist...

Ferietips: UV- klr

• 04.07.2016
  • kl.19:04
Barna storkoser seg her i solfylte Hellas, og med nesten 35 grader er det klart at man m bade. Ungene bader dagen lang, og ofte gr det i glemmeboka at de skal smres ofte. Det er heller ingen populr affre skulle smre seg hele tiden, s da er UV-klrne deres redningen. Fra morningen av har de p seg badebukse/bikini/badedrakt, men etterhve...

Greske ferietips: Hotell p Paros

• 03.07.2016
  • kl.22:41
Jeg synes i grunn ikke det er lenge siden jeg og pappa gikk for lete etter hotell p Paros for snart 20 r siden. Jeg har vrt heldig, og ftt lov til vre med p mange flotte turer opp igjennom rene, og da har det ogs blitt noen turer til Hellas. Vi dro ofte p yhopping, og dro tilbake til dde yene vi likte best. Paros er en av de vi ha...

Greece - ferietid!

• 02.07.2016
  • kl.22:08
Det gode liv med bading, is og god mat fortsetter, og vi nyter familietiden.Siden vi har vrt p Paros mange ganger fr, og senest i fjor sommer, har vi heller ingen hastverk med "mtte" oppleve noe. Mlet med ferien er f vre litt mer sammen, og ikke minst slappe av! - s kan jo andre lure p om det lar seg gjre med fire sm unger... og j...

Greece, We have missed you!

• 26.06.2016
  • kl.19:21
For snart en uke siden var det noen spente smtroll som endelig satte kursen mot varmere strk, og ferieya Paros i Hellas. Med minnene fra fjorrets ferietur, var ungene i hygir, og gledet seg veldig. De hadde planen klar; de skulle bade og spise is!  ...og med en delagt kameralinse p tur, er det sannelig kjipt at bare 80 % av bildene ...

Hverdagen - ha tid til alt..

• 02.09.2015
  • kl.19:22
Det f tid til alt man vil er i grunn lettere n enn fr. Som smbarnsforeldre blir man ndt til prioritere og planlegge, og finne rom til det man har lyst til. Som regel blir prioriteringene annerledes som foreldre, enn det de var da man var bare to, eller alene. Som trebarnsmamma fler jeg at det er frst n at de riktige prioriteringene f...

Reisetips: Reisetrille

• 21.07.2015
  • kl.19:19
//samarbeid med jollyroom.no// For mange er kanskje sommerferien over, mens for andre har den ikke engang begynt. Vi setter veldig pris p de ukene vi fikk i varmere strk, og klarer holde motet oppe gjennom regnfylte sommermneder her i Trondheim. Det feriere med sm barn er bde en utfordring, men samtidig lekende lett. Det meste handler...

Flere gode minner fra grekerland...

• 11.07.2015
  • kl.21:49
Hellas er en flott plass dra til med barn. Det er ikke for dyrt leve der, og folkeslaget er godt. Det er mange plasser dra til, og ferien kan bli veldig varierende bare med et btstopp eller e biltur. Som nevnt tidligere leide vi oss bil for bli litt mer kjent p ya, samt at vi har vrt p btturer sammen med sskenbarnet til mamma, og ...

Greece:Paros: Roadtrip

• 08.07.2015
  • kl.18:38
Det vre tre uker p samme plass, kan fort bli kjedelig. For slippe unna rastlsheten, og ikke minst utforske plassen vi er p, leide vi oss en jeep, og cruiset rundt p ya. Vi anbefaler leie en pen bil, da man fr en mer "tur" flelse, og fler man fr oppleve mer. Vi kjrte innnom nesten alle strendene p kartet (det var ikke s mange...

Ferietid: bildemodus..!

• 07.07.2015
  • kl.20:36
Det har blitt over 3000 bilder p den tre ukers lange ferien, s det tar tid komme seg gjennom alle, og ikke minst sortere ut de man vil ha med seg videre. Til vanlig er jeg veldig flink til gjre dette emd en gang, helst samme dag bildene tas, slik at jeg er ajour, men p denne ferien har det vrt andre prioriteringer, og i grunn ingen tid ...

Yacht - life = JA TAKK!

• 06.07.2015
  • kl.16:13
Man skulle kanksje tro at det blir kjkedelig vre p samme plass med unger i hele tre uker, og det kan jeg nok si meg enig i, s fremt man ikke klarer underholde seg selv litt, og finne p noe. Vi er glade i ta det med ro nr vi frst er p ferie, men det betyr s absolutt ikke at vi ikke finner p ting. heldig for oss har sskenbarnet til...

Ferietid: another day in Greece

• 05.07.2015
  • kl.22:09
Med varme solfylte dager p Paros, har barna kost seg veldig, og skapt mange gode minner. De har blant annet besluttet kalle hotellet for "hjemme" og der vi bor i Norge, for "der vi bodde fr". Skuffelsen blir noks tor den dagen vi faktisk skal reise, og bde strand og badeleker m overlates til noen andre. Forelbig er det lenge til, og forel...