Impulsiv telttur med gjengen..

Noe av det som gir meg energi og påfyll, er å gjøre ting litt utenom det vanlige. Det å finne på noe som ikke er hverdag, og lage minner som rommer mer enn fredagstaco, gir meg en boost, og ikke minst god samvittighet. Torsdag kveld bestemte vi oss for å dra på telttur etter skole, jobb og barnehage på fredag. Vi sjekket om den bortgjemte lavvoen innerst i garasjen fungerte, og pakket med oss tepper og soveposer. Bilen var nesten ferdigpakket da vi kjørte avgårde til skole, jobb og barnehage fredag morgen, og klærne for neste ettappe på ettermiddagen lå klare hjemme. Ungene var superspente, og gledet seg veldig til helgas store utflukt. Det tok oss ca 1 time fra vi kjørte hjem, til vi var på plass i skogen. Ingen avansert planlegging.

Destinasjonen ble Lavollen i Bymarka, og gåturen var ikek lengre enn 4 minutter. Vi hadde bestemt oss for plass før vi dro, så slapp vi å bruke unødvendig tid på det. Dette var en av de første plassene jeg og Robin var på date da vi var yngre, og hadde allerede gode minner fra plassen.

Lavvoen ble satt opp i en fei, og middag sto på agendaen. I kjent teltturstil ble det pølser på barna, og ukas planlagte middag på oss voksne. Håndspist marinert kyllingfilet, grillet på engangsgrill. Det smakte magisk..! (… det handler jo også om å ta litt av det man ha. En telttur skal ikke være fordyrende! – så da var det kylling vi hadde. Denne marinerte jeg og la i en pose da jeg kom hjem fra jobb. Da vi skulle grille var den perfekt marinert!)

Det er alltid populært med pølsefest!

<3 småbarna <3

Når man først er i skogen, hører det med at man må på tur når mørket er på vei. Ungene hadde med seg lommelykter, og siden vi hadde slått camp ved den berømte og vell kjente tusseløypa ble det kveldsbesøk hos trollene i skogen.

<3 storungene <3

Tusseløypa ble en suksess, og når klokken nærmet seg langt over vanlig sengetid, var alle barna klare for å sjekke ut teltet. Her hadde vi rigget til med presening i bunnen (… ikke bunn i lavvoen), tepper, soveposer og som en bonus hadde vi tatt med noen dyner i tilfelle vi skulle fryse. Til Linus på 1,5 år hadde jeg tatt med en vognpose. På rekke og rad la de seg, og etter noen strofer nattasanger, litt hyling fra Fiola, og krangling mellom de to største, var alt som normalt, og de sovnet. Alt dette skjedde i løpet av 15 minutter, så skogslufta virket godt, og ungene sov tungt natten gjennom.

…. og mens barna sov, tente vi bål utenfor, og koste oss med et glass vin og sjokolade.
(…sjekk ut filmen på snapchat.. og adder du oss nå, rekker du kanskje å se noe av opplevelsene våre på tur @rachelhauan)

Kvelden ble romantisk og spennende. Med fire rever luskende rundt oss, var stemningen til å ta og føle på. Ellers gikk natten smertefritt. Ingen av barna var våkne en eneste gang, og sov helt til klokken 07 neste morgen. Da var det klart for morgenstrekk og frokost. Til alles store begeistring hadde vi fått besøk av sauer, noe som gjorde opplevelsen komplett.

Campen vår 😀

Frokost må man også ha! Kakao, polarbrød med skinkeost, som ble toppet med turkjeks og smoothie..!

En fornøyd gjeng <3

Vi avsluttet utflukten vår etter frokost, og dro videre i barnebursdag kl 12..!

Takk for nå, hilsen en fornøyd gjeng !