Tatt av fristelser..

Jeg blar i siste utgave av Shape Up. Herregud, så bra den dama ser ut. Hun trente sikkert hver eneste dag, og fikk hjelp til både kosthold og trening til enhver tid. Jeg kjenner jeg blir ivrig på å komme igang, og samtidig som jeg snoker i kjøleskapet etter “noe godt”, tenker jeg på hvordan akkurat jeg skulle ta fatt på oppgaven “sommerkropp 2017.”

Hver mandag starter jeg med ny giv og motiasjon. I løpet av søndagens godsaker har jeg gjennomgått nok en evaluering av forrige ukes prestasjoner, og på nytt satt mål for de kommende ukene, i et håp om at de denne gangen vil bli gjennomført slik som planlagt.

  Jeg går inn i kategorien “tatt av fristelser”. 


Link til adidas treningstøy
Er det bare jeg som synes det er vanskelig å gjennomføre en sunnere livsstil? Som ofte er dritt lei av å motivere seg til en ny sunn uke, uten noen fristelser? Er det bare meg som har smugspist en sjokolade, tatt en hvit løgn eller lurt meg selv til å tro at biten jeg tok var liten, eller at det ikke betyr så mye om jeg “heller begynner i morgen”. Kanskje er det bare jeg som inn i mellom lurer meg selv til å godta at en joggetur på 2 km, nesten er som 5km, bare litt mindre, og at turen med hunden plutselig gikk ifra å være ekstra, til å være “i steden for”. Når ble det å måke snø foran inngangspartiet, hente posten eller kjøre på butikken en godkjent erstattning for treningstiden? For ikke å snakk om hvor godt det er emd sjokoladekake rett etter trening. Magisk. Eller hvor bra den kalde middagen på kjøkkenbenken smaker når man helst ikke skal spise den.. Det er jo ingen som merker om det forsvinner en kjeks eller to på veien når man først skal lage alle turmatpakkene?

Is it just me? Er det bare jeg som er ekstremt god til å lure meg selv?

Fristelsene er ofte forferdelige å stå imot. Noen ganger klarer jeg det, andre ganger ikke.

Kanskje må man bestemme seg. Kanskje skal vi gjøre det sammen?

..tygg litt på den du.!

Rachel

6 kommentarer
    1. Hahaha det der var som å høre min egen indre stemme😂
      Kan bare konstatere at du ikke er alene, ei heller jeg…😉

    2. Den genseren/jakka hadde en helt nydelig farge! Hva heter fargen/modellen? eller har du en direktelink? 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg