Picture Perfect..

Det tar tid å bo seg inn i et hus. Ja, det tar faktisk evigheter..! Vi har bodd her i 2,5 år og det er så vidt vi har hengt opp noe på veggene. Jeg har grublet og tenkt på hva jeg egentlig vil henge opp, og til tider blusser det opp ganske så mange gode ideer, men når det kommer til stykket, blir jeg usikker. Enn å være så pysete på å slå inn en spiker da?

Jeg synes ikke det er lenge siden jeg endelig turte å henge opp noe på veggene for dempe ekkoet i huset, men nå er det sannelig tilbake. Sånn plutselig bestemte jeg meg for å male, og da måtte jo alt ned.. og med det samme flyttet jeg om på andre ting, og vips så var det ikke noe på veggene lengre, og prosessen på “hva skal hvor”, begynte forfra igjen.

Man blir jo litt lei av å ha det samme hele tiden også. Ihvertfall så blir jeg det. Ja, så er jeg i grunn dritt lei slike plakater og masseproduserte bilder som man ser på stort sett alle interiørbilder. For meg blir det for upersonlig med bilder av bare tekst og svarte siluetter. Jeg har alltid ønsket å ta et bilde selv, som jeg kunne blåst opp og hengt på veggen, men jeg finner liksom aldri “det rette” bilDet. Motivet har jeg klart. Ihvertfall ett alternativ til tema, situasjoner, farger, etc, men det å ta det perfekte bildet, er vanskelig.

. .og med mange ideer i hodet, er det ofte barna som blir motivet. .kanskje kommer de opp på veggen? 

Barn er kreative. – og i et forsøk på å gjøre vårt hjem litt mer personlig og hjemmekoselig, ble barna satt på et oppdrag. De skulle male et kunstverk til en av de veggene som manglet noe. Og kunstverk ble det. Et stort og fint maleri, og et fint minne.


…det var veldig stas å få lov til å male på hendene sine.. !


Stort lerret kjøpte jeg på Søstrene Grene, glitter fra TGR, maling fra IKEA og litt tykke pensler fra Søstrene Grene.

Det ble sannelig et picture perfect fra barna..! Så så enkelt kunne man gjøre det.. Slenge noen unge ri senga, knipse litt bilder.. Gi dem en malekost og vips så var veggene fulle? 😛

..og selv om spikeren ikke er slått inn enda, så får jeg håpe på at bildet kommer opp på veggen etterhvert.

Klem Rachel

3 kommentarer
    1. Altså, hadde du sagt at du betalte fleire tusen for det maleriet så hadde eg trudd deg. No er ikkje eg nokon kunstkjennar då, det skal seiast. Men likevel, så utrulig kreativt og fint! Fantastisk god idè som eg kanskje må stjele av deg 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg