Update: to be continued..

Hei!

Det har vært stille fra denne kanten, og hovedårsaken er at jeg rett og slett ikke har funnet tid. I de siste ukene har vi bygd om butikken vår, og reåpnet forige fredag. Jeg har jobbet natt og dag, sammen med mange superflinke medarbeidere, og kunne endelig starte hverdagen som Remakjøpmann Rachel igjen denne uken. Permisjonstiden er over for godt..! Samtidig som dette har pågått, har jeg også fått med meg hele tre julebord, personalmøte, medarbeidersamtaler, Sosiale aktiviteter, venninnekveld, 4 syke barn med omgangssyken og sist men ikke minst, feiring av min egen 30 års dag.

Jeg har nå entret de voksnes rekker, og blitt en del av 30 tallet..!

Dagene har startet grytidlig, og avsluttet litt for sent. Jeg har nesten ikke sett ungene, og samvittigheten er ikke på min side for tiden. Det har vært nok for både hode og kropp de siste ukene, og ut ifra gavene jeg fikk til bursdagen min, mener også venninnene mine at jeg må ta det litt mer med ro. Jeg fikk gaver som skulle oppmuntre til avslapping og selvrealisering, som feks deilige dufter, oljer, lys, velværeprodukter, pynt til huset, bøker, blomster, deilige klær, mm. Mamma toppet det hele med å gi meg boken om “hvordan ta vare på deg selv”. – så kanskje er det på tide å ta et skritt tilbake, og se på de rundt seg og nyte litt mer. . . ?

Åpningshelga er over, og det samme er tidenes 30-års feiring. Med 25 av mine venninner til maskeradevors og middag, skravlet vi oss gjennom kvelden hjemme hos oss, før vi dro videre for å lufte dansefoten. Jeg føler meg heldig som har så mange flotte venninner, og er så takknemlig for at så mange var med på å feire dagen min. A day to remember. Spesielt ut ifra maskene som var obligatorisk til dagen..! Med god hjelp i fra familie, venner og ansatte, kom vi i mål med både åpningshelg og bursdagsfeiring, i tillegg til 4 syke barn.


My girls <3


Takk for en flott kveld,nydelige mennesker!

Jeg er allerede godt i gang emd min første intensive jobbuke, og kan briefe med et snitt på 25 000 skritt om dagen for tiden. Energinivået tappes sakte men sikkert, så nå er planen å jobbe meg opp i mammapoeng, konepoeng og etterhvert vennninne og bloggpoeng. Jobbrachel har en tendens til å sette jobb før det meste, så en lære om prioriteringer må til…

To be continued…

Rachel
 

 

6 kommentarer
    1. Hei 🙂 liker bloggen din veldig godt å det virker som du har alt oppnå det meste du vil. Må si jeg er utrolig imponert over at du har fire barn og driver en butikk. Men jeg bare lurte på hvordan du har kommet deg dit du er ved å være butikksjef også lurte jeg på om du har noen tips til å komme seg inn på arbeidsmarkedet? Da jeg driver å strever med å få meg jobb da det er mange søkere og man må skille seg ut idag 🙂

    2. Hei!
      Gratulerer med 30 års bursdag og åpning av ny butikk:)
      Jeg lurer på hvem som har baket den fine kaken til 30 års dagen din?

    3. Henriette: Hei 🙂 så hyggelig at du spør. Først og fremst så må man ønske å jobbe i bransjen, og vre inneforstått med hvor mye arbeid som ligger bak alt som ingen ser. Det viktigste steget er åfå en fot innefor, bevise at man har noe der å gjøre, og være ivrig. Ting skjer ikke over natten, så hos meg er det de som beviser, står på og viser interesse som også blir belønnet. Man må vise at man har det lille ekstra. Når du leverer inn en søknad, ikke nøy deg med å send på nett, eller dukk opp på arbeidsplassen. Gjør begge deler, slika t navnet ditt blir synlig. Ring, eller møt opp på arbeidsplassen flere ganger slika t ud fremstår som ivrig. Fortell hvorfor de skal velge akkurat deg, og kom gjerne emd eksempler på hvorfor eller noe andre ting du har gjort. Kanksje finner du ikke drømmestillingen med det første, men det er viktig å komme seg innefor. Er du god, så ser en sjef det 🙂 Lykke til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg