Det går for fort!

Dagene flyr avgårde, og permisjonstiden går mot slutten. Min fjerde permisjon er snart over, og det er vemodig å tenke på at jeg får se mindre og mindre til barna nå som hverdagen snart er i gang. Jeg tviholder på dagene, men sitter igjen med en følelse av å ha prioritert feil, og at jeg burde utnyttet tiden med Linus bedre enn det jeg har gjort. Tiden går så alt for fort.


Linus August er nå 7 måneder, og i går begynte han å åle og krype seg fremover.

Jeg krangler ofte med meg selv, om hva som er det mest riktige å gjøre, men kommer sjeldent frem til noe fornuftig. Den dårlige samvittigheten kommer alltid snikende litt plutselig. Det er så mye jeg alltid har lyst til å gjøre i permisjonen, men som jeg ikke rekker over, og som jeg angrer meg på å ikke ha gjort. Det er alltid noe som kommer i veien for det jeg egentlig har lyst til, eller at samvittigheten tar overhånd, og styrer meg bort ifra de tingene jeg vil, og mot de tingene jeg bør eller må.

Som mamma til fire små, kone, datter, søster, kjøpmann, sjef, ansatt og venninne, føler jeg meg ofte utilstrekkelig på alt som ligger foran meg.
Jeg kommer i siste rekke, og etterhvert begynner det å merkes at man har glemt å fylle på med energi. Per nå begynner lagrene å bli tomme, og det er på tide å gå til verks for å kunne nyte siste del av permisjonstiden med Linus, til tross for at det er mye obligatoriske ting som skjer med jobb fremover. Jeg har tenkt å la pc’n ligge på dagtid, og lage så få avtaler som overhode er mulig. Jeg vil være spontan, ikke avhengig. Jeg har lyst til å gå de turene jeg har tenkt på å gå i snart fire permisjoner, og jeg vil slappe av på gulvet med Linus uten dårlig samvittighet. Jeg skal la være å gjøre husarbeid hver dag, eller føle at jeg må tenke jobb hele tiden. Jeg skal prøve å gjennomføre noen av de tingene jeg har gledet meg til å gjøre i permisjonen, selv om de kanskje ikke er like fornuftige, og jeg skal lage meg en kopp kakao fordi ejg har lyst på det, ikke la være fordi jeg egentlig skal være sunn og back in ship shape. Jeg vil ha kakao! Jeg vil kose meg..


Linus EEEELSKER å bade. Så ved neste anledning, skal vi ha hjemmespa med bading i badekaret, MIDT PÅ DAGEN! !

Nå er det min tur! Vår tur…!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg