….”følte seg oppgitt”

..telefonen ringer, og selv om det er et ukjent nummer, svarer jeg. Det er en munter tone på personen i den andre enden, og ut ifra tonefallet konkluderer jeg raskt med at han skal selge meg ett eller annet. Av høflighet lar jeg han introdusere hvorfor han ringer, og det kommer frem at han ringer fra en organnisasjon som støtter hjerte- og lungesyke. Personen i den andre enden, som mest sannsynlig har fått et manus å lese etter og blir målt på x’antall innsalg/navn eller telefonnummer han sitter igjen med når arbeidsdagen er over, prøver bare å gjøre jobben sin. Det forstår jeg.

– Nå lurer du kanskje på hvorfor jeg i det hele tatt orker å skrive om en simpel telefonsamtale? – men her kommer caset: 

Denne personen mente at jeg “var den heldige utplukkede” som fikk lov til å være med i trekningen av et gavekort på 20 000 kr. Alt jeg måtte gjøre var  fortelle han hvilket telefon nummer han skulle ringe dersom jeg vant. Som en bonus hvis jeg ville bli med allerede denn uken, fikk jeg også muligheten til å vinne nye 20 000 kr hver uke frem til våren 2017. Altså, uten å ha gitt ifra med en eneste krone, kunne jeg, en helt vanlig person, uten noen spesielle behov, sykdommer eller plager, vinne rundt 800 000 kr. Det kan hende at dette firma gravde etter gull andre steder, men i mitt hode er det ingenting ved dette caset som føles riktig.

Hvorfor skal et firma som ønsker å hjelpe hjerte – og lungesyke, gi ifra seg så mye penger? Hvorfor skal JEG som er frisk, “vinne” pengene som kunne blitt brukt til noe fornuftig til de som trenger det? Denne mannen hadde allerede telefonnummeret mitt, og ringte allerede “uten tilatelse”, – og på slike “innsalg” synes jeg det er rart, og i grunn litt urovekkende at andre takker ja til å bli med. . . .

SÅNN! – da var det ut av systemet, så slipper jeg å irritere meg over det noe mer. Det jeg derimot skal gjøre, er å sende litt til noen som trenger det, hvor jeg vet at pengene går til det de skal og bør gjøre. Denne gangen går donasjonen til  Amadia International. Og hvis flere vil bli med  å støttede som trenger det, istede for å vinne penger, VIPPS gjerne noen kroner til denne organisasjonen som har som intensjon  i å “hjelpe ett barn, så et til, så et til”.

VIPPS: søk opp AMADIA eller koden 11230

Innlegget er IKKE sponset.

2 kommentarer
    1. Flott innlegg.Gjer som deg.Sender pengar til dei eg vil støtte uten å kanskje vinne mange tusen.Fått den telefonen eg og:-)Fin blogg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg