Bli med på nye eventyr med Nordbohus..

Det var onsdag 10 august, og vi feiret bryllupsdag. Vi hadde vært gift i tre år allerede, og sammen i over 10. Jeg følte vi hadde rukket mye på de årene, og kanskje mer enn mange, men også at vi hadde drømmer å nå, og nye mål å realisere. Over en bedre middag på San Sebastian denne kvelden, etterfulgt av en kinodate, hadde vi drømt oss tilbake i tid, evaluert fortiden og lagt planer og mål for fremtiden.

Noen dager senere, tok jeg med meg Robin på Systembygg, som er en forhandler av Nordbohus her i Trondheim. Og for de som kjenner meg, så vet de at jeg liker å ha mange baller i luften, så det at det dukket opp på min snapchat at jeg var på besøk hos en boligforhandler, overrasket ingen.

Tidligere skrev jeg litt om Viritual Reality, som er en visningsmetode som Nordbohus har vært med på å utvikle. Med enkle ord, betyr dette at man kan se boligene i huskatalogen i “virkeligheten”, som har en intensjon om å legge tilrette for det gode valget. Det å kjøpe bolig er ingen enkel sak, og det å se for seg et hus ut ifra en katalog er vanskelig. Jeg ville teste hvordan Viritual Reality fungerte, og tok med meg Robin på et møte med Nordbohusforhandler, Systembygg (ligger i 4 etg. på Sirkus Shopping). Før møtet hadde vi fått tilsendt den splitter nye huskatalogen, og fått beskjed om å finne noen favoritter. Hos systembygg ble vi møtt av en hyggelig kar, som først of fremst var interessert i våre ønsker,drømmer og visjoner. Deretter dykket vi ned i huskatalogen, og fant frem til de husene vi ville se på gjennom Viritual Reality. Det ble en ny opplevelse…

– Let the fun begin!


BIlde 1: Første møte med Viritual Reality = wow. Bilde 2: Robin gjetter mitt drømmehus fra katalogen.. Bilde 3: VR-brillene!

Til å begynne med ble det en læringssak å ha på seg brillene, men straks man hadde fått “teket” på det, var den en utrolig følelse å kunne stå midt inne i sitt eget drømmehus. Med brillene på, kunne man snu seg 360 grader rundt, og se seg om i hele rommet. Man kunne lett bytte til ulike rom og etg i huset, og fikk en god følelse av rom og atmosfære. Dersom man ønsket å sammeligne flere hus, kunne man enkelt gå inn og ut av husene i katalogen. Personlig ble jeg overrasket av plassen i flere av husene som jeg i utgangspunktet trodde var små, og ble inspirert av måten huset var bygd opp på innvendig. Feks kunne et hus være tegnet med 4 soverom i katalogen, mens i VR hadde de gjort om det ene rommet til en stue, som utgjorde at både stue, kjøkken og stue nr to virket mer åpen, enn det gjorde på plantegningen. Mitt favoritthus i katalogen er enten kvadrat eller Nova. .


Jeg synes dette var interessant, og et nyttig verktøy i planleggingsprosessen av ny bolig. .


Vi ble anbefalt å stå når vi hadde på brillene for å få et bedre overblikk.. Her får vi en forklaring påbruken av VR-brillene.

Nå er jo jeg ekstrem på spørsmål, og stilte sikkert tusenvis av dem, og satt igjen med en god følelse etter møtet. Selv om vi har erfaring med prosessen i det å bygge en bolig, så er det kjekt å vite hvordan en forhandler jobber. Jeg synes det virket veldig ryddig og oversiktlig, og kunne ønsket at vi hadde en slik plan da vi startet vårt byggeprosjekt. Vi har gått i mange feller, lært “the hard way”, og sitter igjen med en følelse av at vi kunne for lite da vi startet. Med en forhandler som Nordbohus som hjelper deg fra start til slutt, og som du i tillegg til kan “gå på besøk i ditt eget hjem”, er det et godt valg for deg eller dere som vurderer å bygge drømmehuset. Jeg anbefaler dere ihvertfall å booke en time for å se husene, og ta en prat med de dyktige menneskene som jobber for å gi familier et nytt hjem.

Til de som tror vi skal bygge NYTT hus: innlegget skrives i samarbeid med Nordbohus, og er et tips til de som har en drøm om å bygge bolig!

Klem Rachel

//sponset innlegg//

8 kommentarer
    1. Hei. Leser bloggen din jevnlig:) lurer på det eksakte navnet på parketten i gulvet deres. Leser meg frem til Fjordal parkett,men ikke selve navnet. Takk for hjelp.
      Hilde

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg