Drømmer kan bli til virkelighet..!

Med årene, er det noen situasjoner, hendelser og minner som fester seg ekstra godt. Et av mine gode minner, er fra noen år tilbake, en sen sommerkveld på hytta. Jeg hadde krøpet inn i armkroken til Robin, og vi pratet og koste oss. Vi klikket oss igjennom enorme mengder bilder på instagram. H U S I N S P I R A S J O N var søkeordet, og drømmen om eget hus kom nærmere for hvert klikk. Realiseringen var kanksje ikke der enda, men drømmen om et hjem til den gang vår lille familie, begynte å kverne i hodet. Vi bestemte oss for å sjekke litt rundt, for å se om det faktisk var mulig for oss å etterhvert realisere husdrømmen.

Når man skal bygge hus, er det lurt å få en oversikt over hvilke firma som finnes og hvilke muligheter man har. Hvilke ønsker har man, og hvilket budsjett går man etter. Skal man ha et arkitekttegnet hus, eller et ferdighus? Hvordan vil huset i katalogen se ut når det er ferdig, vil man få den følelsen man ønsker i rommet? Uansett, må man gjøre research, og et grundig forarbeid. . I dag snakker vi av erfaring, og det er sannelig ikke så lett å bestemme seg. Jeg synes det var vanskelig å se for meg huset vårt da det lå på et papir foran oss på bordet, og klarte ikke visualisere hvordan det egentlig kom til å bli. Jeg husker jeg tenkte at jeg kunne ønske jeg kunne se hvordan det kom til å se ut i virkeligheten!  Nå som huset er ferdig, har det kommet en elegant løsning på markedet, slik at du faktisk kan se huset før du kjøper eller bygger det. Hos Nordbohus kan man nemlig se alle husene i den splitter nye huskatalogen “i virkeligheten” ved et par VR-briller. .Viritual Reality handler om å legge tilrette for det gode valget.

Ved bruk av brillene, kan man få en følelse av hvordan huset vil være innvendig. Hvordan overgangen mellom stue og kjøkken føles, og hvor store barnerommene faktisk er. Man kan ser dagslyset i rommene, og at det brenner i peisen. Man får en følelse av virkelighet ved at døren på verandaen står åpen, og man kan bevege seg i rommet. Det føles på en annen måte når man kan stå i rommet, planlegge og se for seg interiøret, fargene og stemningen. Man kan sammenligne husene i katalogen, og på en enkel måte gå “inn og ut” av ulike hus i katalogen, og rom.

Jeg er kanskje over gjennomsnittet interessert i husbygging og nye prosjekter, så jeg har booket oss en time hos vår lokale Nordbohusforhandler her i Trondheim, or en gjennomgang av Virtual Reality. Jeg er superspent, og gleder meg til å dele erfaringene med dere lesere. Kanskje sitter det noen der ute som drømmer om eget hus, men synes det er alt for mye styr? Eller kanskje noen har begynt å rulle ballen for å etterhvert sette igang med husbyggingen, men mangler inspirasjon? Uansett, kan man booke seg en time for å få et innblikk i hva Nordbohus har å tilby 🙂

HER kan du booke deg tid hos din nærmeste Nordbohusforhandler, uansett om du bare er på drømmestadiet enda, eller om realiseringen er i gang.

//innlegget er skrevet i samarbeid med Nordbohus//

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg