Tid til noe ekstra..

I en hektisk hverdag er det lett å tenke at man ikke har tid til noe ekstra. Etterhvert som barneflokken blir større, blir tiden mindre, og det er ofte ikke rom for noe annet enn rutiner. Rutiner vi har laget oss, og som vi tror er uungåelige. Men det er de ikke. Jeg går ofte i samme spor, og oppfatter ettermiddagene som alt for travle til å gjøre noe som helst ekstra enn å spise middag, vaske opp og se Barne-TV. Inn i mellom får vi tid til 20 minutter ute med sykling eller annen aktivitet, eller bollebaking til neste turdag, men ut over det føler jeg ikke at verken jeg, barna eller tiden strekker til. Nå som våren er her, og vi går lysere og varmere tider i møte føler jeg det er litt enklere å skulle tilvenne hjernen og rutinene til noe litt annerledes. Jeg vil bli flinkere til å gjøre noe annet inn i mellom, spesielt på det med å være med venner.. Fordi, det skal jo ikke mye til.

Det kan være å avtale å lage middag hos hverandre, eller ta med barna ut i skogen etter barnehagen for å grille. Man kan lage matpakke og sykle en tur, eller droppe Barne-TV for å spille ball med naboungene. Det er så lite som skal til for at ihvertfall jeg føler at jeg gjør noe for at ikke alle dager skal være like. Jeg som mamma setter veldig pris på en annen mamma å skravle med mens barna leker, og ungene synes det er helt topp med besøk eller utflukter.

Jeg har flere venninner som er flinke til å ta initiativ til å finne på noe, og det er alltid en suksess.

Hva pleier dere å gjøre etter barnehage/skole?

Her har vi vært ved Leirfossen med et vennepar. Barna matet endene, og vi voksne fikk skravlet ifra oss litt! Det er ofte på slike dager gode ideer om ferieturer, ting vi vil gjøre fremmover, planlegging av hytteturer og andre utflukter skjer..!


Tripp Trapp Tresko.. Alicia på 6 år, Lilja snart 5år, Filip snart 4år og Olivia snart 3år …

Prøv å gjøre noe dere ikke pleier, så skal du se at du får en supergod følelse i deg! 🙂

Ha en finfin tirsdag kveld,

Rachel

3 kommentarer
    1. Koselig innlegg 🙂 Vi lager middag med en venninne og hennes barn ca. en gang i uken.. vi har også hatt noen middager med naboene som har barn i samme alder, men ingenting fast der ^_^

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg