hits

Motivasjonsniv...

  • 30.03.2016
  • kl.13:17

Pskeferien er over for denne gang, og jeg sitter igjen med gode minner fra pska 2016. Etter en uke p hytta, er det alltid godt komme hjem, og starte hverdagen igjen, og slik kanskje mange andre tenker, er det tiden for en ny start. Med ekstra god mat og kos i pska, fles kroppen klar for sette inn sommersttet, og motivasjonen er p topp.

Jeg har funnet frem kostholdsplanen min, og hodet har alt planlagt hvordan dette skal utarte seg. Med en vektnl som peker hyre enn noensinne, og en kropp som nrmer seg 30, har jeg rukket bli frustrert , sint og lei meg, men samtidig klart vri flelsene over til bli motivasjon. "du er din strste fiende" er ord som jeg ofte tar meg i, og m snakke meg selv til fornuft for ikke g i gamle feller. Jeg hper og tror at det ikke bare er meg som er frustrert over kroppen, og gjerne skulle ha sett forndringen i gr, og at tlmodigheten ofte er en utfordring. Jeg har fdt fire barn p 4,5 r, og jeg er klar over at kroppen har forandret seg, men ogs fast bestemt p at den ikke ndvendigvis trenger vre slik. Og nr det kommer til motivere meg selv, er jeg nok flink til "hakke p meg selv", fr jeg har all motivasjon i verden til klare mlet jeg har satt meg.

Det jeg synes er vanskelig, er holde motivasjonen oppe... og det kan vi kanskje hjelpe hverandre med?
(sjekk ut en ny app som er nevnt lengre ned i innlegget)

Denne gangen har jeg satt meg et langsiktig ml, men ogs et kortsiktig, slik at det skal bli litt morsommere jobbe hardt. Jeg har brstet stv av kostholdsplanen jeg fikk da jeg skulle ned i vekt etter Fiolas fdsel, og fylt kjleskapet med sunn og riktig mat. Den strste forandringen skjer p matsiden, men trening vil ogs bli en strre del av hverdagen. Planen er at jogging skal bli min beste venn, og at kroppen sakte men sikkert begynner respondere til nytt kosthold og mosjon. 

Disse frste dagene etter pske var selvflgelig motivasjonen p topp, og jeg hadde virkelig gledet meg til ta med meg Linus p joggetur, men som smbarnsmor m man ofte bite i det sure eplet innse at ikke altid ting blir slik man planlegger dem. Ofte oppstr det uforutsette ting, og sykdom er en av mine "hat tilfeller". Det er selflgelig ikke barna jeg blir irritert p, men situasjonen. Jeg blir oppgitt over at "noen" alltid spolerer gode intensjoner, og fr meg til g to skritt tilbake. Denne nye gode starten ble til en inneuke med to syke sm. Fiola har ftt bronkitt, og Linus er tett og hoster..Planene om lange turer og sol i kinnene mtte vente.. De fikk ikke vre utendrs, og p toppen av dette fikk hunden vr nyrestein, og m mest sannsynlig opereres i morgen. Da er det min jobb sortere ut tankene, og vri situasjonen over til lsninger og motivasjon.

..og med en overivrig kropp og motivasjon for oppn mlene mine, er jeg klar for rets frste joggetur i kveld.

Mitt frste ml er g ned 4 kg p 80 dager. For mange kan det virke som mye p kort tid, mens for andre er dette en enkel sak. For min del er det overkommelig, men kun hvis jeg trener og spiser riktig. Jeg m jobbe mye hardere for kiloene n, enn det jeg mtte tidligere, og det var null problem etter fdsel 1 og 2, mens nr 3 og 4 har vrt tffere. Ellers har jeg ml om ytterligere 3 kg fra juni til november, men her er hovedmlet kunne fle meg i mitt livs beste for innen jeg fyller 30 r en 13 november.. En stram og sunn kropp gr foran antall kilo..  Fremgangsmten ligger i mat og trening, og ingen andre drastiske tiltak.. Det skal gjres p skikkelig mte, med svette og trer.

....og for i det hele tatt klare gjennomfre en joggekt, m jeg ha musikk. Disse sangene er NOEN av de som er p joggelista mi:

Flg meg tettere p instagram @rachelhauan og Snapchat rachelhauan

Bli ogs med motivere hverandre gjennom legge ut bilder av din trening eller motivasjonsfaktorer i appen GOBI. Dette er noe av det samme som snapchat, men som gir deg muligheten til poste til samme story. Sk opp "Treningsmotivasjon" og se mine bilder her, og add dine egne, s blir vi et lite "comunity" med treningsmotivasjon! :) (dette er ikke sponset)

 





4 kommentarer

Skrevet av Linda den 30.03.2016 kl.18:49

Hehe, som lese det jeg selv har skrevet ;'D jeg er ogs SKIKKELIG motivert p treningsfronten n, og har aller mest lyst til ut jogge, spille fotball, squash, Cageball og trene styrke N. Men han her er straks 2 uker... M jeg vente 6 uker med alt? 🙉 Hvordan er det jogge s tidlig tro? *utlmodig* aldri hrt om den appen, men den skal jeg laste ned med en gang :D

Skrevet av Jesus 4 a Reason den 30.03.2016 kl.22:38

Er s motivert til og trene etter to uker med influensa. Bare synd hosten henger i. Men s fort den blir borte skal jeg trene og jeg gleder meg s masse. Ha en fin kveld fine deg <3

// Benedicte

Skrevet av den 01.04.2016 kl.18:10

4 kg p 80 dager ???? Hper du mener 8 dager ?

Skrevet av Rachel den 01.04.2016 kl.19:12

Anonym: Hehe nei, 80 dager ja.. Skulle du klart der p 8 dager m du sultes og tmmes for det du har i tarmene, og en lsning som ikke vil vare. Jeg er ute etter en forandring som endrer kroppen min, ikke bare magesekken.. :)