Mammapermisjon

Linus har allerede blitt 5, snart 6 uker. Det er helt utrolig hvor fort tiden går nå som han endelig er ute av magen, og vi kan tilbringe tiden sammen på en litt annerledes måte. Selv om jeg er for at barna skal ha rutiner tidlig, er det også litt deilig å være litt rundere i kantene. Det er ubeskrivelig herlig når han sovner på brystet mitt på kveldene, og jeg bare kan ligge i sofaen og kose. Selv om vi har tid sammen på dagtid nå som jeg er i permisjon, har jeg ikke samvittighet til å “slappe av” på dagtid, så derfor er rolige kvelder gode å ha. Dagene fylles med besøk, turer, jobb, utflukter, reising, husarbeid,mm, – så dagne flyr avgårde.

Fra og med neste uke starter jeg med gradert permisjon, noe ejg har hatt de to siste permisjonene. Dette vil si at jeg skal jobbe 1 gang i uken frem til Robin tar over stafettpinnen i oktober. Det høres lenge ut akkurat nå, men sannelig så går tiden skremmende fort, og mye skal skje innen oktober..!


Permisjonstiden skal nytes med denne søtingen, og jeg gleder meg til dagene vi har sammen. Det er koselig å ha hele flokken rundt seg også, men det er godt med litt kvalitetstid for å bli kjent hvordan Linus er. Foreløbig oppfører hans eg eksemplarisk, bortsett fra å være en sprutgulper. .!

Han har et godt sovehjerte, og sover seg ofte gjennom morgenstyr og barnehagerush. På dagtid sover han som regel to lange dupper, og er våken fra middagstid til rundt 20-21. Da sovner han som regel godt, og starter natten sin. Om natten våkner han for mat mellom 2-3 ganger, alt ettersom hvor hektisk dagen vår har vært. Desto roligere dag, jo roligere på natten..

Klem fra mammsen og Linus

 

4 kommentarer
    1. Du har så mye godt å skrive – ekte ærlig å til å kjenne seg igjen i . Fant bloggen din da jg gikk gravid med min første nå er hun to år å lillesøster er blitt ett – travel å aktiv tid , derfor tar jeg ” hatten” av for deg som har 4 tette <3 å vil bare takke deg for den du er å at du deler med deg . Å så er du utrolig vakker Rachel . Ta vare på deg og dine <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg