Navnerulett..

Det evig store spørsmålet begynner å holde meg våken om nettene. Det hadde vært annerledes om det var vårt første barn, men nå skal det liksom passe til tre andre relativ spesielle navn. . Hva skal barnet hete? Jeg trenger all hjelp og råd jeg kan få!

Alle barna har for og mellomnavn, hvor alle mellomnavn er tatt ut ifra mitt slektstre. Nærmeste link er oldemor som het Rachel Ambrosia. Lilja betyr renhet og uskyld, mens Ambrosia stammer fra norrøn mytologi og omtales som en drikk eller nektar som gir udødelighet, noe som passet godt med tanke på hennes start på livet. Filip, som er sammensatt av “venn” og “hest” var en stor kar i forhold til søsteren sin da han kom, Valentin,som betyr sunn & sterk, passet godt. A friend for life <3 . Fiola stammer fra fiolslekten, og betyr ydmykhet og renhet, mens Sofie betyr visdom.

Så det at lillebror skal ha noe som passer til disse sjarmtrollene, er sannelig ikke enkelt.

Jeg er glad i navn som ikke alle andre har. Det trenger ikke være en enorm betydning ved navnet, men det er et absolutt pluss. Det bør passe inn med de andre, men trenger ikke nødvendigvis være et dobbelt navn. Jeg liker ikke kongelige navn.


Vi venter og vi venter…

Klem fra oss !

 

 

45 kommentarer

Siste innlegg