Valg av B A R N E V O G N !!

Overskriften sier sitt, og valget av barnevogn er endelig tatt. Med erfaringer fra flere vogner, er det flere jeg kunne tenkt meg å ha igjen, men jeg har valgt å gå for en helt annen modell og merke denne gangen. Det er mitt siste barn (yes it is!) og jeg ønsket ikke å bruke den gamle Brio vogna jeg kjøpte av ei venninne etter hennes tre barn, men ønsket heller ikke å bruke en formue på en vogn. En ny vogn bland de hippeste merkene kommer seg ofte opp mot 10 lapper, og jeg hadde ingen plan om å svi av så mye. Jeg har lett mye, prøvd, erfart og konkludert.

Alle har sine kriterier, og jeg har mine:

* ikke være for tung (max 12 kg med enten sittedel eller bag)

* måtte kunne legges sammen slik at vi fikk den i bilen

* skulle være en duo vogn (altså separat sittedel og bag del)

* ikke være for høy siden jeg er lav, men også kunne justeres slik at Robin kunne bruke den

* Full hvilestilling på sittedel

* Mulighet for å vende både bag og sittedel begge veier (fra og mot deg)

* Mulighet for bilstoladapter på vognen

* Gode hjul og justerbare

..og ut ifra disse kriteriene endte jeg opp med ei vogn fra merket Petite Cherie. Et merke som er vell kjent i feks Sverige, og som nå har kommet til Norge for fult takket være Jollyroom.no. Da jeg handlet vogna var den allerede flere tusen kroner billigere enn feks Emmaljunga, Brio, Edge Duo osv, men fordi jollyroom kjører super rabatt nå i januar, er det hele 60 % på vogna!

60 % på Petite Cherie Heritage Navy HER!!

– OBS! Denne vognen ble revet unna få timer etter innlegget, så det er dessverre kun SVART igjen til 29 % rabatt = kr 4995 eller svart vogn + bilstol til 49 % = 4995kr !

For UNDER 3000 kr får du en splitter ny vogn, med sittedel og bag del, samt bilstoladapter og regntrekk. Ulike duovogner fra Petite Cherie finner du HER, triller HER og vognposer HER.

Vi har allerede prøvd ut vognen ved flere anledninger, og den er lett å bruke og god å trille. Vi har brukt bilstoladapteret flittig når vi skal en kjapp tur på butikken, og Fiola feks har sovnet. Veldig praktisk å bare sette bilstolen på vogna. Superenkelt!


Petite Cherie har også mange andre fantastiske produkter. Vi har en vognpose med avtakbart trekk til Fiola. Hennes vognpose kan lett skiftes fra sommerpose til vinterpose, med ett dun trekk og et vindtrekk. Veldig praktisk!

På ønskelisten min til kommende lillebror er DENNE vognposen fra Petite Cherie.

Sjekk også ut januarsalget til jollyroom.no

//innlegget er i samarbeid med jollyroom.no, men erfaringer med produktet er mine egne//

PS: innlegget fra i går ble tatt bort, da jeg følte jeg hadde ordlagt meg feil, og det fremkom ikke godt nok at dette var ifra en artikkel og ikke mine meninger..!

 

10 kommentarer
    1. Vogna var utruleg fin! Eg er også på leit gjennom vogn-jungelen, og det er neimen ikkje enkelt. Synest det blir veldig råflott med ei vogn til oppimot 10 000, så prøver å finne ei i ein rimeligare prisklasse. Kan eg spør korleis vogna er på ulendt terreng? Eg må ha ei vogn som er god på både asfalt og grus, type skogsveg. Og kan ein ha sportsdelen begge vegar? Eg er 157 høg og kan ikkje ha ei veldig høg vogn, men du skriver jo at denne passar deg fint som heller ikkje er så høg. Kan eg då spør kor høg du er? Mykje spørsmål her no, men synest det er fint å kunne spør ei som har god erfaring med vogner 🙂 i butikken blir ein jo berre geleida galant bort til Bugaboo-vognene som sjølvsagt også er den dyraste og blir fortalt at dette er den aller beste. Så ja, ikkje heilt enkelt dette.

    2. Lydia: vi bor selv der det til vanlig er mye snø, men det har jo ikke kommet noe enda, så ikke prøvd den ut der, men jeg kommer til å gå mest på skogssti/grus, så foreløpig er den bra nok 🙂 jeg er lavere enn deg, så da går nok det helt fint 😉 sittedelen går begge veier 🙂

    3. Oda: vi fikk ny i posten i denne uka, så ikke testet om denne er bedre enn den forrige. Fikks amme vogn, men det var noe galt med understell på den forrige. Vi har vært fornøyd 😀 men kan vel ikke si at vogner generelt er gode på snøføre..? 😛 men hard snå, det går helt fint .:)

    4. Hei
      Jeg liker også vognen fra Petite Chérie Heritage 2017 Duovogn, har veldig lyst å kjøpe den. Jeg er heller ikke så høy. Men er kvaliteten bra på disse vognene? Og jeg skulle gjerne ha prøvd å trille og sett på vognen først, men det går jo ikke da disse er kun på nett. Men kan man bestille og sende tilbake hvis man ikke er fornøyd? Takk for svar.

    5. Anonym: ja vi har den enda og bruker den hele tiden 🙂 hos jollyroom har du fornøydgaranti og åpent kjøp, så da kan du sende den tilbake 🙂

    6. Jeg kjøpte nylig Petite Chérie Classic 2017 Duovogn, den er kjempe nydelig. Veldig lik emmaljunga faktisk. 🙂
      Og jeg kjøpte den du har, i november. Super vogn å reise med også! Lett å styre, veldig god til å bruke i sentrum, handleturer osv.
      Eneste minuset med den vogna du har, er handlekurven under. Den var litt liten for vår bruk. 🙂
      Men alt i alt, så er vognene fra jollyroom helt fantastiske!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg