Forsterkede følelser… -angelsound-

//samarbeid med angelsounds.no/

Som gravid og kommende mamma, er man av erfaring litt mer bekymret enn man kanskje er til vanlig. Selv i en hektisk hverdag som min med tre små fra før, har jeg blitt godt kjent med babyen i magen, og hans levemønster. For min egen betryggelse teller jeg ofte spark i løpet av dagen, for å vite at han er der og at ting er slik de skal være. . . Men så har man de dagene man kanskje ikke føler at alt er slik de skal være. Kanskje er man litt ekstra bekymret den ene dagen, og føler at det er evigheter siden man kjente den lille sparke eller gi livstegn ifra seg. De første tipsene da er å spise noe søtt, eller kaldt som kan “vekke” babyen, men dersom man fortsatt er bekymret, og føler at det er noe som ikke stemmer, bør man ikke surfe nettet opp og ned, men heller ta en telefon til jordmor eller føden, slik at man kan få et svar og en anbefaling av noen som er kvalifisert til å svare på spørsmålene dine.

Det hender at jeg blir bekymret, og det har skjedd en gang hittil i dette svangerskapet. Jeg hadde ikke kjent spesielt mye liv de siste 36 timene, og begynte å skremme meg selv med at det var noe galt. Jeg blir ikke lett oppskaket, og deler ikke bekymringen min med noen før den er reell. Så for min egen del, har jeg investert i en angelsound, som max brukes noen få ganger i løpet av mine 9 svangerskapsmåneder. Jeg personlig mener at denne ikke er for å høre etter hjerteslag FØR man har vært hos lege og hørt dem der, og mener heller ikke at dette er noe som skal brukes for å “føle seg trygg hver kveld” eller som “kos”. Spesielt ikke som et middel for “å bli kjent med barnet”, men rett og slett som noe som kan få deg til å ikke innta en panisk engstelig sinnstilstand.

..den første gangen jeg brukte min angelsound i dette svangerskapet var denne uken. Jeg kjente spark, og var absolutt ikke bekymret over babyen, men hadde lovet Lilja at hun skulle få høre på babyen “en gang”. Den ene gangen ble nå, og siden jeg er i min 24 svangerskapsuke, og ikke er noen misbruker av verken ultralyd eller angelsound, følte jeg at det var helt ok å gjøre det. Det ble en magisk fin stund mellom meg og Lilja, og for en 4 åring var dette et stort øyeblikk..

Hos angelsound.no finner man flere typer dopplere i flere prisklasser, og jeg har prøvd ut flere av modellene med tiden. Jeg liker den siste best, og det er nok fordi man kan se hjertefrekvensen til babyen. Det finnes også enklere varianter nede i 355 kr.

 Lilja fikk smøre på gelè, og hørte sammen med meg på hjertelyden til lillebror.

RABATTKODE til dere på ultralydgelè: RACHEL30 (gir dere 30 %)


My little pink summary <3

Klem fra Rachel

3 kommentarer
    1. Så utrolig koselig for både deg og Lilja! ^^
      Lurer på hva du har i/hvordan den ser ut inni den lille permen “To do list”. Kan du vise litt? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg