Svangerskap nr 4 – magebilder –

Selv om jeg begynner å komme ganske langt ut i svangerskapet, er det mange som blir overrasket når de finner ut at jeg faktisk er gravid på nytt. Flere kan ikke fatte og begripe hvordan vi skal klare det, mens andre mener de så den komme. Fra vår side begynner sjokket å gi seg, og tanken på å skulle bli firebarnsforeldre er i grunn ikke så skremmende som den en gang var. Det nærmer seg med stormskritt, og lillebror i magen er en aktiv krabat. Barna har begynt å kjenne sparkene utenpå magen, og gleder seg veldig til han kommer. Filip tror ikke lengre at det er en traktor som lever der inne, og Lilja har allerede funnet navn til babyen. Fiola skjønner nok ikke helt hva som skjer, og vi bruker heller ingen energi på å få henne til å forstå det riktig enda.

Det å bære frem fire barn på så kort tid, er ikke bare bare for kroppen, og det skal sies at det er tyngre denne gangen enn tidligere. Både psykisk og fysisk var jeg på god vei til min drømmekropp med kostholdsplan og treningsrutiner, humøret var på topp, og jeg følt jeg fungerte bedre og bedre som både mamma, venninne, kjæreste, kone, og sjef. Plutselig sa det pang, og kroppen begynte å si ifra. . . og i kjent stil, er ikke jeg den som hører etter når kroppen prøver å fortelle noe, men gasser på litt til. .

– det viste seg å ikke være like lurt denne gangen, og er nå befalt til å a det R O L I G!

….så var det bare denne definisjonen av rolig som ikke er like tydelig for alle…! 😛

Per i dag har jeg kommet til svangerskapsuke 23, og har termin 5 februar 2016. Ut kommer mest sannsynlig en snurrebass, og ser man bort ifra at ryggen, bekken og begge beina er kaputt, er formen på topp..! Norske epler er enten en craving eller bare ekstremt gode for tiden, og magen vokser slik den skal. Etter egen oppfatning, sammenligninger og målinger føler jeg meg ikke akkurat syltynn lengre, og river meg i håret hver gang jeg skal finne noe normalt i klesskapet som ikke får meg til å se eller føle meg som en flodhest. Altså, er alt helt som normalt..! Selv gleder jeg meg til at magen blir så stor at det faktisk ikke er noe tvil om at jeg er gravid, og slipper blikkene fra de “som ikke vet”, som så tydelig tenker “har hun lagt på seg, eller er hun gravid?”. .

Magebilder uke 15 – 23


Magebilder uke 15 – 20

Klem Rachel & Babymagen

9 kommentarer
    1. Hei. Skjedde unnfangelsen med eller uten den natural cycles du reklamerte for og anbefalte i februar? Eller ombestemte dere dere på 3 måneder i forhold til flere barn?

    2. Kathrine: Hehe, nei, barnet var ikke planlagt, og nei, det er ikke Natural cycles som “har skyld” i graviditeten. Jeg er ei distre jente, som også tydeligvis er veldig fruktbar… slik at dette har nok skjedd “a weak moment”, og ikke fordi appen ikke fungerer 🙂 Følger man målingene slik det står man skal gjøre (måle temperaturen om morgenen før mans tarter dagen), skal det være sikker prevensjon… men dersom man gjør som meg, og gjør det litt inn i mellom.. så fungerer det nok ikke!

    3. Takk for svar 🙂 måtte bare spørre siden jeg er gravid selv og ikke har så lyst til å bruke p-piller etter endt svangerskap ^_^
      Og gratulerer så mye! Det blir stas med en lillebror.

    4. Så arti å sje den magen din i starten.. Når æ va i uke 12 den her gangen så va d liksom ikke tvil… Den va såå stor. Mens dine sprett plutselig litt seiner i svangerskapet.. Må vær flink å ta d rolig no da!! Må jo bli en påkjenning med 4 så tette svangerskap… Bli arti å følg dæ den her gangen å;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg