Barnehagestart – 15 % på SmartPack –

Den store barnehagestarten sto for tur, og det lå spenning i luften for både store og små. Lilja og Filip gledet seg stort til at lillesøster Fiola skulle innta plassen sin, og hadde snakket om det hele uken. Endelig var dagen kommet og, vi var klare for innkjøring. For vår del følte vi at vi hadde en fordel fordi Fiola har vært så mye i barnehagen fra før av, og synes det var helt topp å bli værende etter drop off på de to eldste.

Med noen timer lek, litt mat og soving, – og en times trening for min del mens hun sov – ble første dag en fin dag, uten sure miner. Dag to tok jeg turen ut raskere, og ble borte i 3 timer, så personalet fikk legge henne, spise uten meg, og ta henne opp fra dupp. Alt gikk fint, og det ser ut til at overgangen til barnehagen skal gå greit. Selvfølgelig merker vi det på ettermiddagen, at hun har vært aktiv på en annen måte, og fått en annen type stimuli enn det hun ellers har fått fra oss, men på en positiv måte. I og med at jeg har vært i jobb i noen uker nå, har jeg kost meg ekstra disse dagene jeg har hatt henne “for meg selv” på dagtid. Jeg merker at hun kanskje er litt mer “på meg” etter barnehagebesøket, men synes det i grunn er en helt normal måte for henne å reagere på. Hun er ikke vant til å være uten “ladestasjonen sin”, og jeg merket at da jeg var i rommet, kom hun stadig innom, bare for å sjekke at jeg faktisk var der, før hun forsvant inn i leken igjen.  


..det er utrolig hvor for tiden flyr, og jeg kan nesten ikke tro at denne nydelige lille frøkna snart fyller ett år! !

I kveld vil jeg tipse dere om noe som kan komme godt med til dere med barnehagebarn, eller som har unger er mye på farten. Vi har testet ut en “barnehagebag” som heter SmartPack. Denne er super til organisering av klær og utstyr i barnehagen, men også godt egnet for fritidsbruk, som weekendbag, reisebag, treningsbag osv. RABATTKODE på SmartPack får du nederst i innlegget. . .

Foreløpig er det Fiola og Filip som tester ut disse, og så langt er jeg fornøyd. Mest fornøyd fordi jeg faktisk ser hva barna har i barnehagen, og hva de evt. mangler, men også fordi de selv klarer å ha kontroll på hva de har hvor. Egentlig har de en hylle eller kurv inne med inneklær, og en bøtte over ytterklærne til votter og luer.

For vår del er det ulike personer som henter og bringer i barnehagen, og det er ikke alltid like lett å vite hva som mangler eller om barna har alt de trenger. Det er kanskje flere som kjenner seg igjen i “Post-it” lapper med *strømpebukse, eller * varme votter ? I vårt forhold er det jeg som holder kontroll på hva barna har i barnehagen, så i dag spurte jeg Robin hva han EGENTLIG synes om en slik løsning som SmartPack. Først lo han litt, og svarte at “det gjør jo at jeg faktisk ser hva jeg må huske på”. Og det er nettopp det man gjør. Det blir lettere å se hvor det er “hull”, og hvor det mangler plagg. Ergo, lettere å følge med for både mødre og fedre, uavhengig hvem som henter. Her kan man ordne egne systemer med de supersmarte skilleveggene (som fås i både grå, turkise og lilla), og sette sitt eget preg med bokstaver og klistremerker.

Baggen kan bæres som en ryggsekk, eller som en bag. Inne i baggen er det justerbare skillevegger. Nederst på baggen finner man en glidelås som går rundt hele baggen – som er et komprimerbart rom som er beregnet for yttertøy, sko og støvler. Det anbefales at klær som plasseres i dette rommet tas ut når man ankommer barnehagen, slik at man får lukket rommet, og fått god plass til baggen på barnets plass.

Jeg har valgt å ha inneklær, litt sommerklær, solkrem/solbriller, noe ull og fleece, ekstra votter, myggnetting, og et par tøfler i baggen til Fiola. Foreløpig trenger hun ikke å ha med seg så mye, da det endelig har blitt sommer i Trondheim. . men praktisk skiftetøy og noe småtterier som er kjekke og ha. Man kan for eksempel oppbevare ting som spesielle salver barnet trenger, en backup smoothie til ekstra vanskelige og triste avskjeder, en kosebamse, ekstra smukk, tegninger, merkelapper, osv. .

..og så er de ekstra fine når man kan få de med litt mer “søte” farger, enn oransje. Dette er en Basic modell, og denne får man kjøpt til reimer og skillevegger i  grå, turkise og lilla. Disse byttes enkelt, og gjør at baggen får et nytt utseende med en gang. Baggen kommer i en basic og en exclusive utgave. Begge finner du på nettsiden til SmartPack.

Jeg synes lommen på innsiden av baggen var smart. Jeg er nemlig ikke superflink til å ta vare på , eller få med meg alle de fine tegningene som barna har tegnet hjem, og har nå benyttet lommen til å oppbevare alt slikt, før jeg tømmer den før neste uke starter. Da får jeg sortert ut litt kunst, samt at jeg føler at barna ser at jeg tar vare på det de lager. Jeg har også lagt et brett med navnelapper i lommen, slik at når jeg har med nye plagg som jeg har glemt å merke, er det fort gjort å sette på en lapp, før det er for sent. . .

Fra og med I DAG og til Onsdag 19 august kl 23, får du 15 % på BASIC SmartPack + to gratis skillevegger i valgfri farge. Skriv hvilken farge du ønsker på skilleveggene under ordrenotat i handlekurven, og bruk

KODEORD: rachelblogg Fast frakt på 99 kr kommer i tillegg.


Her ser du det ekstra komprimerte rommet. Personlig ble jeg overrasket over hvor stor plass det var i rommet, og man har god nok plass til både regntøy, støvler, sko og annet yttertøy. Fiola har foreløpig ikke mye yttertøy, da vi hadde gitt bort det meste av jenteklær etter Lilja, men hun skal nok ikke frykte for at hun har for lite klær med en shoppeglad mamma.. Jeg skal nok klare å fylle opp dette rommet også..! 😛

 

Vi har satt stor pris på SmartPack, og håper også ser nytten i den 🙂

Klem Rachel

 

 

 

 

1 kommentar
    1. Åå nå sånt vil jeg ha 🙂 men den ser så stor ut.hvor får dere plass til den i barnehagen? I min datters barnehage har hun knapt plass til å henge opp yttertøyet.og over er det to små hyller.inn på avdelingen har hun et langt smalt skap for å ha litt klær i.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg