Min Handlelapp uke 20 – middagsplanlegging –

Det er tid for planlegging og handling av matvarer for en ny uke. Kjøleskapet begynte å bli tomt, og handlelisten ble skrevet ut ifra middagsplanen jeg la ut i forrige uke. Middagsplanen for uke 19 og 20 finner du i DETTE innlegget. I forrige uke handlet jeg for 1300 kr, noe som betyr at jeg kun hadde 700 kr denne uke, for å holde meg innenfor ukesbudsjett på rundt 1000 kr.

Denne uken brukte jeg 850 kr, altså 150 kr mer enn planlagt, men handlet også mye jeg kan bruke i lang tid fremmover. .

Når jeg planlegger innkjøpene, skriver ejg opp alle ukesmiddagene, samt alle ingredienser til rettene. Deretter stryker jeg ut det ejg har fra før, og passer på at jeg har nok av et produkt dersom det er flere retter med samme ingrediens (feks ost, melk, ris). Deretter lager jeg en handleliste med de tingene jeg trenger til middagene, samt fyller etter med det vi trener til feks frokost, lunsj, kveldsmat, turer, oppvask, klesvask, hygiene osv.

Flere har spurt om ikke skuffer og skap plir tomme etterhvert som vi bruker, så her ser dere våre skuffer. Dersom jeg har noen kroner ekstra å rutte med, hender det at jeg handler varer som vi pleier å bruke mye av, feks tacokrydder, mel, gjær, mais osv. Er det uker det er tilbud på enkelte varer som jeg nødvendigvis ikke skal bruke den uka, kjøper jeg for å kunne stå bedre rustet til en annen uke der vi feks trenger litt dyrere ting. Denne uka ble det kjøot ekstra med hermetiske tomater, tøymykner, knekkebrød, mm.

…. På handlelista sto det BRØD, men da jeg dukket ned i bakeskuffa, så jeg at jeg hadde alle ingrediensene til å lage fullkorns pitabrød, så da ble det bakekveld etter middag, for å kunne spare noen kroner på å kjøpe brød. Ungene elsker å være med på å bake, og er storfan av polarbrød. Oppskrift finner dere HER.

Det som er greit når man har laget en middagsplan, og handlet inn alle varene, er det lett å bytte mellom dagene. Har man plutselig ikke lyst på kylling en dag, vet man hvilke alternativer man har i skapet. Vi byttet til fisebollemandag, og lagde babymat av restene. De er utrolig dyrt for middagsglass, så da er det greit å tenke litt lengre, og lage det man kan av restene. Jeg brukte en stavmikser til å kverne potet, gulrot og fiskeboller sammen, og vips hadde vi middag til minstemor i 4 dager.

…synet av to småtroll som vasker opp etter middagen varmer et mammahjerte <3

For å finne hvilke produkter som er på tilbud hos din REMA 1000, klikk deg inn på rema.no og skriv inn ditt postnummer.

Nå kan du også være med i treknngen av et gavekort på 1000kr fra REMA 1000. Det du må gjøre er å sette sammen din 17 mai meny ut ifra DISSE produktene, og dele et innlegg på instagram med @Rema1000 #Rema1000mai eller en link til et blogginnlegg på Rema 1000s facebookside.

Mine 17-mai dessertfavoritter:
(sjekk oppskrift ved å trykke på bildet)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg