Middagstips uke 19 og 20

Da er ukeshandlingen vell overstått, og vi har atter en gang fylt skapene til randen. Med 1000 kroner til rådighet per uke prøver vi oss på både å være sunne, samtidig som vi skal lage gode måltider for barna. Det er om å gjøre å la middagsplanleggingen være en del av familieaktivitetene, så her finner dere også mange av barnas favoritter. Oversikten over hvilke middager vi skal ha de kommende dagene er reele. Som en familie på fem har vi vanlige matvaner, spiser mye frukt og grønt, og prøver å være sunne.


Planleggingen foregår med penn og papir på kjøkkenbenken, hvor jeg skriver opp alt vi trenger, og emd ca priser bak. Jeg skriver opp alle ingrediensene til hver rett, for så å stryke ut det vi har. Deretter lager jeg en ny liste av de resterende produktene som ikke er krysset ut, og vips er det akkurat det vi trenger.. Så må man tenke seg om en gang ekstra om det ikke er noe som skjer den kommende uka, som feks at barna skal ha aktivitetsdag, bursdagsfeiringer osv. Vaskemiddel, toalettpapir, shampo osv går også inn under dette budsjettet.

….og siden jeg handlet for 1300 kr denne uka, vil det si at jeg kun har 700 kr til neste uke..!

Denne uka er det jo selvfølgelig noen godbiter man kan kapre seg rundt om på din nærmeste Rema 1000 butikk. oversikten over tilbud i ditt nærområde finner du HER

OPPSKRIFT KYLLINGNUGGETS

OPPSKRIFT FISKEGRYTE

OPPSKRIFT ENCHILADAS

OPPSKRIFT KYLLING CURRY

.

12 kommentarer
    1. Må si jeg er litt spent på om du klarer å
      Holde deg til 700kr neste uke… Er det med bleier også? Skjønner virkelig ikke hvordan dere klarer å bruke så lite…

    2. Når vi fikk en liten unge i hus har kostnadene på mat skutt i været. En periode brukte vi 500kr i mnd på kun NAN:-o

    3. Navn: Jeg er overbevist på at vi klarer det på 700 kr neste uke 😉 Vi har bare ett bleiebarn nå, og en pakke med Rema 1000 bleier koster rundt 24 kr for 50 stk, som da varer lengre enn neste uke 🙂 Dere skal få se kvitteringen 🙂 (..og det skal jo sies at ejg er flink til å bruke rester og det som er i skuffer og skap. hvis ikek hadd det ikke gått!)…OOOG handler litt ekstra av ting når det er billigere, feks norvegia til 59 kr, mot 89kr som er vanligpris.

    4. Rebekka Fylling: Jeg er sååå spent på lillebror!! Masse lykke til 🙂 🙂 Du ser smashing ut frøken! 🙂 Lykke til med fødselen!!

    5. Jeg bare lurte på en liten ting. Du har også tidligre sagt at du bruker av det som er i skuffer og skap, og det dere har i fryseren. Men om dere over lang tid har budsjett på 1000kr i uka, vil ikke dette “lageret” av varer i skapene minke? Eller fylelr du også opp med slike varer for den totale ukessummen? 😀 Jeg er så imponert over at dere får det til! Hadde vært gøy å sett handlelappen, og prøvd det samme her hos oss. Kunne virkelig trengt å spart noen tusen i mnd på mat:-)

    6. Rema 1000 her hos oss har alltid disker fulle av tilbudsvarer. Fiskekaker til 19 kr og kjøttpålegg til 15 kr. Dette er nok store partier de tar inn for å selge til superbillig pris og trekke kunder. Så da passer vi på å fylle opp i fryseren med fiskekaker og kjøttboller til en slikk og ingenting:-D

    7. Oj, nå ble jeg imponert. Her har vi gått opp til ukesbudsjett på 2000 kr for å få en grei uke, og vi er bare 4 + en hund. Noe vet jeg at jeg kunne handlet billigere, men føler ikke jeg har så mye å gå på, og da har vi helt vanlige middager pluss at vi bruker det vi har hjemme så godt vi kan. Her må jeg følge med for å få noen tips 😉 :):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg