..en helt vanlig mandag

Mandagene starter som regel med et brak, og vips er vi ute i bilen med ti små indianere på full vreng ned mot barnehagen. I de 15 (køfri) minuttene til barnehagen synges det barnesanger,snakkes om nidelva, tellers dager til neste bursdagsbarn på kalenderen, og hva vi skal ha til midag. Helt vanlige “topics” for en helt vanlig mandag. Fiola som håper på å få sin første dupp i bilen, må ta til takke med allsang og volum, og får la soving vente, da Lilja ikke lar henne sove, fordi hun vil at hun skal bli med henne inn i barnehagen. . . og straks dørene åpnes løper de ifra meg og inn barnehageporten, og lar meg stå igjen med det jeg liker å se på som “ukas første økt. Med hendene fulle av barnehageklær til to små, tursekker, skiftetøy til ny uke og en baby, stiger pulsen, og lettelsen er stor 15 minutter senere når begge har fått litt barnehagetid med mammsen, og de plutselig ikke har tid til å snakke mer med meg, fordi lek og morro venter. Mammsen utgår, og det er helt ok!


..ei duppeklar frøken, klar for neste stopp på mammsens dagsplan..

Med klare mål om å kjøpe bursdagsgave til Robin som dagens neste gjøremål, ble det bomtur da jeg klarte å glemme igjen pengene hjemme, og dobbel bomtur da jeg endelig hadde hentet dem, men de ikke hadde det jeg skulle kjøpe. Så med null gave og dårlig med penger på kortet, en spent kommende 31 åring, og tusen andre ting som står for tur, ble gavedrysset lagt på is, og snuten vendt mot jobb. Her tilbragte jeg de neste timene rellativt fornuftig, før jeg brukte mine siste slanter på ukes storhandel. Og med bilen full av deilige sunne middager, var det til for barnesang og røverhistorier, og pøbelbanden skulle hentes.

Det var en trøtt gjeng jeg fikk med meg hjem, og kos sto som førsteprioritet. . .helt ok!

Filip prøvde fortvilt å lære Fiola å telle, men måtte innse at det kanskje var lurt at hun lærte seg å si “mamma”, først.

Med en mamma som prøver forjeves å trene bort gravidkiloer og mer til, har barna blitt “inspirert” til å bruke treningsklær 😛

Ha en fin uke 🙂

 

Klem fra Mammsen og barna <3

5 kommentarer

Siste innlegg