På reisefot til thailand – pakkeliste-

Godt på vei til varmere strøk sammen med lillemor for litt kvalitetstid, får dere et innblikk i reisekofferten vår. Denne gangen går reisen til Thailand sammen med mamma, hvor vi skal møte pappa og Ronja,og arbeidskollegene dems som er på firmatur. De som har lest bloggen min, har nok fått med seg at jeg har jobbet en del hos pappan min i januar og februar, og som takk for hjelpen, ble jeg påspandert tur. Absolutt helt greit, og som jeg virkelig har sett frem til.

Vi har tidligere vært i Thailand med Lilja da hun var 8 måneder, og til Rhodos da Filip var rundt 8 måneder, så det å reise med Fiola som bare er 6 mnd har ikke gjort meg mer nervøs. Fra tidligere turer har jeg gjort meg opp en mening om hva som er nødvendig å ha med på tur, hva vi har behøvd mer av, og hva som var unødvendig. Fiola er i ferd med å avslutte ammingen på egenhånd, noe som gjør det litt vanskelig i en ovegangsfase, slik at jeg må helgardere når det kommer til mat. Hun spiser grøt, middagsglass og drikker morsmelkerstattning, men det er dårlig med svelgevaner av det som har mer konsistens, som feks brød og frukt. Ut ifra tidligere turer har vi erfart at thailand har dårlig med barnemat på glass slik vi er vant til her i norge, men at nan morsmelkerstatning fra nestle finner man flere steder. Bleier er EKSTREMT dyrt, og man må ofte opp i 150 kr er pakke med liberobleier. 

Vi skal være borte i 12 dager inkludert reisedøgn, og her kommer min pakkeliste til småbarn på sydentur.

Jeg har ikke pakket med ekstremt mye, og på bildet over ser dere det Fiola skal ha med seg, + mat og litt utstyr. Ikke all verden, men absolutt mer enn nok!

Til Fiola (i kofferten):

  • 2 x kjoler
  • 4 x body med kort arm
  • 2 x body singlet
  • 2 x tskjorte
  • 4 x shorts
  • 1 x badetruse
  • 2 x langermet body
  • 2 x solhatt
  • 1 x solbriller
  • 1 x soldrakt (uv beskyttelse)
  • 1 x heldragt med kort fot
  • 2 x hårbånd

Mat og diverse til Fiola (i kofferten)

  • 1pk bleier (30 stk)
  • 1pk badebleier
  • 12 x smoothie
  • 12 x middagslass
  • 8 x yoghurt/havregrøt glass
  • 6 x fruktyoghurt
  • 1 x nan pulver
  • 4 x nan flytende
  • 1 x fruktdrikk
  • 1 x tubeost
  • 1 x mariekjeks
  • 3 x grøt (ulike smaker)
  • 2 x whipes
  • trille/bilstol/sitnsack
  • babycall



Lilja og Filip har såååå lyst til å være med, men har også konkludert med at det å få ligge i mammas seng OG dra i pirbadet ikke er så aller værst det heller…

Reiseapotek:

  • febermåler
  • nesespray baby
  • øyedråper
  • zinksalve
  • kortisonsalve
  • plaster
  • paracett
  • krem for eksem/solforbrenning
  • solkrem

Til Fiola på flyet:

  • 6 x bleier
  • 1 x smekke
  • 1 x vaskeklut
  • 1 x skifteklær
  • mat til hele turen og morgenen vi ankommer (se bilde under)
  • 1 x mini whipes
  • 3 x bleieposer (for å ha eventuelle stinkbomber i)
  • 2 x flasker (en til melk og en til vann)
  • 1 x ekstra smukk m/smokkesnor
  • skål og skje
  • minitermos som jeg fyller med varmt vann før jeg går ombord 
  • noen småleker
  • dyne/teppe


Fiola er iferd emd å slutte med amming, og derfor må jeg være godt utstyrt med andre typer mat på turen. Vi starter morgenen her hjemme med grøt, og fortsetter etter første fly med yoghurt på glass og en smoothie/fruktyohurt. Deretter er det litt puppings, før middagstid (glass), og videre til grøt etter en times dupp. Grøt og melk før hun legger seg for natten, og opp igjen til grøt tidlig neste morgen. Her har jeg også med en boks med mariekjeks og en ekstra smoothie.

Vi oppdaterer dere fra Thailand når vi har kommet oss til rette og pustet ut etter den lange flyturen!

Klem Mammsen & Fiola Sofie

 

 

 


4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg