Sydilla..

Det skulle ikke mange rolige kvelder til før jeg følte det kriblet i kroppen igjen. I frykten av å begynne å kjede meg, eller ikke ha mange nok baller i lufta, bestemte jeg meg for at det å sy var noe jeg ville prøve ut. Det er så  utrolig mange flinke mødre der ute som legger ut de nydeligste barnneklær på instagram, og jeg har blitt inspirert av flere av dere til å prøve meg på mine egne plagg. Det skal sies at sist ejg sydde noe som helst var på ungdomsskolen, så utgangsunktet var i grunn på null. Så jeg børstet støvet av mammas 35 år gamle symaskin, og satte i gang.

…og selvfølgelig ble jeg ivrig. Veldig ivrig! . . og har benyttet tiden jeg har “til overs” på å sy. Det har ikke blitt mange plaggene enda, og foreløbig holder jeg på å lære meg både maskin, søm og stoff, og finner ut underveis at det finnes lure triks å ta med seg. ut av noen kvelder har det kommet en shorts, en kjole og noen siklesmekker. . ikke helt etter boka, men man ser ihvertfall hva det er.. så får finish komme med tiden!

Mitt andre syprosjekt ble en kjole med hjerter til Lilja. Ikke helt som mønsteret, men det ble da en kjole, og Lilja ble fornøyd!

Mitt første prosjekt ble en shorts til Fiola. Vi skal jo snart ut å reise, så da er det greit med noen sommerklær…! Fortsatt litt blyantstreker på rysjene, men disse forsvinner i vask. Dette var en superenkel shorts å lage, til tross for litt bannskap og en smule utålmodighet..!

. . og etter dette har jeg sydd trekk til vogna som vi skal ha med oss på tur, og har kjøpt noen flere mønstre på stoff og stil. .Mitt største ønske og høyst på ønskelista akkurat nå er ei symaskin. Så hvis du kjenner noen som skal kvitte seg med ei symaskin som er litt yngre enn 35 år, så er jeg veldig ivrig på å kjøpe! 

Sygalskapen – TO BE CONTINUED… !

7 kommentarer
    1. SÅ flott!! Jeg syr en de selv om den shortsen har jeg siklet på en stund – tror jeg skal slå til å kjøpe mønster. Men hvilket stoff brukte du til den? Prøver å finne den på stoff og stil, men er usikker på hvor jeg skal lete..

    2. Så mye fint! Flink du er:)
      Forresten intressert i å selge den rosa kjolen fra Lindex, som Fiola brukte i barnedåpen sin? (Når hun har vokst i fra den) Vil så gjerne ha en sånn kjole, men de selger den ikke lenger 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg