“Mamma, når ska Fiola bli storesøster?”

//annonnse//

Det å bli gravid med Lilja tok tid. Etter en spontanabort, tok det nesten ett år før Lilja ble unnfanget. Etter den trøblete fødselen og starten på mammatilværelsen, følte jeg i tiden etter fødselen hennes at det var noe som manglet. Jeg klarte ikke sette fingeren på akkurat hva det var, men plutselig var jeg gravid med Filip, og jeg konkluderte med at det var følelsen av en normal fødsel som var hullrommet. Jeg ble gravid med nummer to, altså Filip, tidligere enn planlagt. Lilja var bare 5 måneder da jeg begynte å føler ugler i mosen, og vips var ni måneder gått, og vi fikk oppleve en fantastisk fødsel, med babyen på brystet og barneskrik. Så trodde vi at vi i grunn skulle ha en lang pause, og jeg begynte på P-piller. – og til tross for P-Piller, sitter har vi i dag ei lita snuppe på snart 6 måneder, og kan smykke oss med tre små barn…

Planen hadde nok alltid vært at vi skulle ha tre barn, men at det ble tre på tre år, var kanskje å være litt vell ivrig. Uansett. Vi har tre friske, sunne og nydelige barn, som vi ikke kunne vært mer stolt over, MEN nå sier både Robin, jeg, og kroppen stopp. Ihvertfall foreløbig!  (...Robin grøsser nok bare av å lese denne setningen). Og ettersom jeg allerede vet at jeg ikke duger til å ta piller, ikke takler å få noen fiskekrok opp i der du vet, og ikke har planer om verken p-sprøyte eller p-stav, og i tilleg har en ekstremt fruktbar og umulig kropp, har jeg begynt med  Natural Cycles som ikke påfører kroppen min en eneste humørsvingning, og som hjelper meg å se hvordan “ståa” egentlig er. Dette er en app som kan lastes ned i applestore eller på android telefoner, eventuelt på nett ved linken under.

PRØV GRATIS NÅ! !

Med den teknologien og forskning som finnes tillgjengelig i dag, beøver ikke kvinner lengre å bruke helsefarlige og risikable hormonprodukter som prevensjonsmiddel. NaturalCycles ble grunnlagt av to fysikere, og bruker statistikk og dataanalyse, istede for kjemikalier og kirurgiske inngrep for å forhindre graviditet.

Under ser dere en “normal” syklus, mens til høyre ser dere min syklus. Ikke akkurat en fargerik måned for å si det slik. Altså en fertil måned. I og med at jeg akkurat har begynt å teste, så vil det bli flere røde dager enn det egentlig er, fordi Natural Cycles må lære seg kroppen min og min syklus. På appen min får jeg beskjed hver dag om at jeg ikke må være bekymret over mange røde dager, og at dette er helt normalt i en begynnerfase med appen. 


Slik fungerer det: Ta temperaturen under tungen rett etter du våkner på morningen. Registrer temperaturen i appen. Det er viktig å måle temperaturen når kroppen er i hvilemodus, altså så kort tid etter at man har våknet som mulig. Les av første måling, og ikke gjør det flere ganger. Gjør likt hver gang du måler. Registrer dersom du har eggløsning, samleie, menstrasjon eller er syk. Til å begynne med vil appen kjøre seg inn på din syklus, men etterhvert vil dette være en 99,95 % sikker prevensjon. (grønne dager). Ofte vill man ha flere grønne dager enn røde i begynnelsen, så den første syklusen bør man bruke beskyttelse ved samleie.

Når du måler temperaturen, er det viktig at du har et termometer sommåler med to desimaler bak komma. Det vil si et “basal termometer” som måler feks 36,53 og ikke bare 36,5. Kjøper du et års abonnement, får du et termometer fra Natural Cycles sendt i posten og rett hjem til deg. .

Dette produktet har blit en hit på det svenske markedet, og nå ønsker Natural Cycles å erobre nordmenn. Dette er en flott måte å følge med på kroppen sin, og ikke minst for deg som skal planlegge graviditet. Dersom man blir gravid( og ønsker det), vil appen følge deg videre inn i svangerskapet. PRØV NATURAL CYCLES GRATIS NÅ. Det er et godt alternativ til prevensjon som allerede finnes på markedet, og ikke minst en metode som ikke koster all verden.


Det er lett å følge med på fargekodene, og man finner all informasjonen man trenger på Natural Cycles sine hjemmesider. Her kan man også planlegge graviditet, kjøpe eggløsningstester, graviditetstester, termometer, kondomer, mm i nettbutikken.

Natural Cycles er en app som man kan bruke enten på telefon eller på pc. Last ned appen “Natural Cycles”. Alt man trenger å gjøre er å registrere temperaturen om morningen, og eventuelt samleie, eggløsning og menstrasjon. Ut ifra dette finner appen ut hvilke dager du er fruktbar på og ikke. Man får beskjed hvilke dager det lønner seg å ha samleie dersom man ønsker å bli gravid, og tilsvarende hvilke dager man ikke bør ha samleie for å bli gravid.

Denne appen kan brukes for å BLI GRAVID og for å UNNGÅ Å BLI GRAVID.

Jeg går inn under sistnevnte gruppe.

For å være med i en pågående konkurranse fra Natural Cycles, kan du tagge et bilde på instagram med #naturalcyclesnc og være med i trekningen av 6 måneders gratis program, gaveeske og termometer.

Dere kan følge Natural Cycles på instagram @naturalsyclesnc og facebook HER

 

 


 

 

24 kommentarer
    1. Jeg liker bloggen din så godt, men må innrømme at det frister lite å klikke seg inn når nesten alle innlegg dreier seg om reklame :-/

    2. Anonym: hei 🙂 jeg et fult klar over at det har vært myr i det siste, så tar kritikken og lover å endre på det 🙂 håper du ser en forandring fremover 🙂

    3. Føler du deg helt 100% sikker med denne metoden mtp at ikke vil ha flere barn?
      Hvor mange måneder er det forresten mellom barna dine?

    4. Testet naturalcycles forrige måned, da vi prøver å bli gravide. Lar den ligge litt fremover, da jeg tester for eggløsning i tillegg, men kommer til å bruke den igjen engang senere når vi trenger prevensjon. Føler jeg er ferdig med hormoner i form av piller og ring! 🙂

    5. Mari: foreløbig er jeg sikker på at den fungerer for meg . Jeg fikk eggløsning og mens akkurat de dagene denne appen mente at kroppen min skulle ha det 🙂 mellom Lilja og Filip er det 15mnd og mellom Filip og fiola er det akkurat 2 år.. Så tre barn på tre år 🙂

    6. Jeg har brukt temperaturmåling for å bli gravid, og det satt på måned nummer to med måling. Og da hadde vi prøvd i nesten ett år først! Det er viktig å presisere at man måler FØR man står opp av senga. Jeg målte med en gang vekkerklokka ringte. Det går veldig kjapt, og det er veldig pålitelig.

    7. Åh takk!! Bestilt meg ett år nå og gleder meg til temperaturmåleren kommer – haha, små gleder 😉 Har vurdert å kjøpe noe lignende, men det var så utrolig dyrt så dette passet helt perfekt!! 😀

    8. Solveig: når man har eggløsning vil kroppstemperaturen stige. Ikke mye, men nok til at du får utslag. Jeg har brukt en annen app som viser en graf i tillegg, og der ser man tydelig når temperaturen har steget. Og da vet du at du har hatt eggløsning. Eggløsning er på dagen før temperaturstigningen.

    9. Håper du kan skrive litt mere om åssen denne har fungert for deg etter hvert☺Jeg reagerer sånn på hormoner så tørr ikke å begynne på noe p piller osv. Har to barn og vil ikke ha fler😛 Er så usikker på hva jeg skal gjøre, hvis dette funker er jo det midt i blinken! Men et spørsmål, når temperaturen stiger er det da man er fruktbar og helt til tampen er normal igjen?

    10. Dette hørtes nesten for godt ut til å være sant. Så bra at de har funne noe som virker uten at man må tilføre kroppen hormoner. Men jeg lurer på hvordan det blir når en har feber og sykdom? Vil det gi feilmarginer?

    11. Anja: Dette er svaret jeg har fått fra Natural Cycles: – How does it work when I have fever?
      When you are ovulating, the temperature rises between 0.2-0.5 degCelsius. When you have fever, the temperature rises much more. The algorithm will automatically disregard that measurement. A few things that may affect the temperature at a lower scale is if you have had a bad night of sleep, had too much to drink the night before, been travelling across multiple time zones. It doesn’t affect the safety of NaturalCycles, the safety is always guaranteed, but it may lead to more red days (because the data gets more noisy). It’s therefore best to not enter (or disable) the temperature on these days.

    12. Solveig: det er veldig individuelt om man merker det selv på kroppen at man har eggløsning, men kroppstemperaturen stiger. Som Renate nevner over her, vil den stige og gjøre utslag i den totale målingen. Natura cycles anbefaler å kjøre dobbelt (altså med beskyttelse) den første mnd slik at den klarer å lagre dine data. Du kan registrere selv dersom du tar en eggløsningstest, og den feks er positiv. Da blir appen din enda mer 100 % riktig 🙂

    13. vero: Når den stiger fra det normale så er det da du er fruktbar. Så er det kun 1-2 dager man er ekstremt fruktbar. . Jeg har snakket med mange som har brukt denne appen, og som har blitt gravid når appen viser at man har røde dager (fertile dager) !:)

    14. vero: foreløbig er jeg positiv ihvertfall… så får jeg bare krysse fingrene på at det faktisk ikke kommer en luring til! Det MÅ bare IKKE skje..! :O

    15. Hehe ja😜 Vil ikke ha flere nå jeg heller😛Kan vel være lurt å bruke kondom ved siden av for sikkerhetsskyld😉

    16. Hei og takk for innlegg 🙂 Jeg skjønner ikke hva den algorithm er for noe? Og hvorfor er det sånn at man må ha et abonnemang? Og hvordan fungerer dette abonnemanget?Hadde det ikke holdt å kun måle temperaturen også da se om man er eggløsning eller ikke? Det er bare det at hvis jeg betaler 599 i året må jeg jo betale for det hvis jeg vil bruke det i flere år fremover og, da vil det jo plutselig koste en del allikevel, hvis man tenker langsiktig.

    17. Melina: med algoritme menes den måten de regner ut temperaturmålingen på. Prisen er ikke gratis, men billigere enn flere andre prevensjonsmidler, samt at den største fordelen et at kroppen ikke blir tilsatt noe hormoner. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg