Hjelp oss å redde den femte..!

Søndag 15 februar er det årets internasjonale barnekreftsdag, og i den forbindelse ønsker jeg å oppfordre alle mine lesere til å gi 100 kroner til en fantastisk god sak. Hadde jeg vist om dette tidligere, hadde jeg ønsket at alle dere som har stemt på meg som Årets mammablogger, heller skulle sendt EN melding med: “barnekreft 16” til 2160 og gi 100 kr til denne saken. Ved å bruke tallet 16 bak barnekreft, får vi registrert alle giversummene som går gjennom meg 🙂 Litt gøy å se hvor mye man kan klare å samle inn!

Håper dere vil spre innlegget, slik at flere kan hjele til å bidra 🙂

Klikk HER for å se hvor mye som har kommet inn i “Mamma Rachel Bøssa”.

Jeg vet jeg er  heldig som har friske barn, og blir ekstra sentimental når jeg ser slike filmer som årets kampanjefilm. Jeg synes dette er en flott sak å gi bort penger til, så vi har selvfølgelig støttet opp. . . 


Jeg vil hjelpe til, slik at vi også redder den femte! SE FILMEN!


Dette innlegget er ikke sponset, og skrives fordi jeg opriktig ønsker at flere skal bidra til at andre har mulighet til å hjelpe de det gjelder.


Den internasjonale barnekreftdagen 2015 

Annen hver dag får barn og ungdommer i Norge kreft. Selv om prognosen for overlevelse har økt til 80 % har statistikken stått stille de siste årene og ett av fem barn dør av kreftsykdommen. I den vestlige verden er kreft den vanligste dødsårsaken blant barn mellom 1 og 15 år.  

Barn rammes av andre krefttyper enn voksne og behandlingen er ofte komplisert og krevende. Det er derfor et stort behov for mer forskning på området for å øke kunnskapen om behandlingsmetoder, resultater og bivirkninger. Dessverre har ikke norske barnekreftforskerne fått bevilget midlene som er nødvendig for å kunne drive dette viktige arbeidet videre og produsere ny forskning på området. 

Barnekreftforeningen jobber målrettet med å spre kunnskap om utfordringer som kreftsyke barn og deres familier erfarer under og etter behandling. I anledning den internasjonale barnekreftdagen mobiliserer de små og store hjelpere til kamp mot kreften. 

Lørdag 14. og søndag 15. februar vil derfor barn fra norske skoler og barnehager være superhelter for en helg. De markerer den internasjonale barnekreftdagen med kapper og masker og leder en landsomfattende innsamlingsaksjon til støtte for forskning på barnekreft.

Vår appell er at flere barn kan reddes eller få et bedre liv i etterkant av behandling, dersom arbeidet styrkes gjennom økte bevilgninger og mer støtte til forskning.

For mer informasjon om Juniorheltene og en oversikt over aktiviteter under den internasjonale barnekreftdagen, besøk Barnekreftforeningens nettsider: www.barnekreftforeningen.no.  

4 kommentarer
    1. Hei! Du som handler en del på trendsales, hvordan gjør du det med betaling? Ser mange av selgerne helst vil bruke mobilepay

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg