Merry Christmas

Roen har senket seg, og i har alt kommet til tredje juledag. Vi har tilbragt tiden med hverandre og familien, og tatt livet med ro. I morgen er det klart for årets siste varetelling, før vi skal nyte noen gode og rolige dager før vi setter beina inn i det nye året. I dagene som har gått har vi kost oss med god mat, lekt med julegavene, vært på julebesøk, og ikke minst vært ute! Til hverdags er det ikke alltid vi rekker å dra ut på ettermiddagene etter barnehagen, så vi har brukt kjelker og akebrett som aldri før. Ungene elsker juleferie!

..vi har bakt enda flere julekjeks, og stelt istand til julaften hjemme hos oss…

Vi hadde lagt pakkene under treet etter at ungene hadde lagt seg for kvelden på lille julaften. Da de våknet på julaften var det to små som var i ekstase over å se alle pakkene. De tullet og tøyset og var i knallhumør hele dagen..! De “campet” forran juletreet, og spurte titt og ofte om NÅR vi skulle åpne alle pakkene.. I matchende nattiser fra Lilleba, som er vår store FAVORITT når det kommer til nattiser.

Juleantrekkene ble hengt frem dagen før dagen, og heldig som jeg er har jeg to som foreløbig elsker å pynte seg. Fiola får ta til takke med det som jeg velger foreløbig. På henne ble det julekjolen min fra da jeg var lita, Filip fikk skjorte fra HM og knebuske i cordfløyel fra Hust&Claire (på salg nå), og Lilja hadde på seg sølvkjole fra Hust&Claire (på salg nå).

Lilja var ekstra spent på noen av pakkene, og hadde det helt klart på hvilken pakke hun ville åpne først. . .

Det var min tur til å debutere med julemiddagen, så julaften for min del gikk med til matlaging. Vi har i mange år pleid å ha kalkun på julaften fordi ingen av oss “barna” er så glade i ribbe, så av tradisjon ble det kalkunlaging i #villarachel også. Bordet ble dekket på lille julaften, og jeg er overlykkelig over å ha kjøpt meg dampovn. Et virkelig sjakktrekk på kjøkkenet! Anbefales! 🙂

Det ble enkel pynting med julekuler som pynt. Det enkle er ofte det beste…

Foreløbig i mellomjula har vi akt mye på akebrett. Ungene er glad i å være ute, og nå som vi bor på byåsen, og snøen har kommet for fult, har vi nok av snø å måkke bort! Heldige som vi er har vi vår egen utrafikerte akebakke!  Lilja (i vinterdress fra Racoon) har lært seg å dra opp kjelken og kjøre helt alene ned bakkene!


Julegavene som inneholdt leker var selvfølgelig veldig stas å åpne..!

Fiola fikk lekematte av mormor & morfar, og det ble flittig brukt av alle mann!

Filip fikk trommesett av mormor & morfar, og som Lilja synes var helt topp.. Trommesett, liksom! Wæææ!

Både vi og barna fikk utrolig mye fint. Ungene er så heldige at de har ei så flink strikkeglad farmor, så hun hadde strikket de nydeligste settene. Disse ska dere få se senere i bruk ! Eller skjulte det seg en god del leker, litt klær og noen ting under treet. Jeg og Robin fikk mye til huset, og den mest overraskende av alle var nok et maleri fra mamma og pappa, av Håkon Gullvåg. Jeg fikk mye fint undertøy av nissefar, og treningsklær av barna. En helt topp julaften 🙂

2 kommentarer
    1. mmt: Det er faktisk det samme treet, men etter at de flyttet så måtte de ta av den underste delen fordi det ble for høyt. Så vi har begge et tre som settes sammen av 4 deler og som er 2,9 M høyt 🙂 veeeldig fornøyd! 🙂 Hør med blomsteroasen i stabekk, de forhandler disse trærne 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg