Julegavetips

Det er søndag,ukas beste dag!

Det er 2.søndag i advent, og vi har lest adventsvers. Vi hr spist en deilig søndagsfrokost, og nå venter julekalenderens “gjøremål”. Dagens gave var en pose med seigmenn og nonstopp som vi skal bruke til å pynte pepperkakene våre med. Vi lagde pepperkaker i går, og av erfaring blir det for mye å gjøre alt på en dag. Derfor blir det pynting på oss i dag! 

I dag vil jeg også komme med et julegavetips til den som kanskje har alt. Jeg synes det er vanskelig å finne gaver, og er opptatt av å gi ifra meg gaver som betyr noe og som er gjennomtenkt, og ikke bare noe jeg har kjøpt for å kjøpe det. Jeg er snart ferdig med alle gavene, og har en plan om å være ferdig med alle innen fredag i neste uke. Nettbutikken Lereve.no lager nydelige personlige armbånd, og jeg har vært så heldig å få tilsendt noen favoritter.


Alle armbåndene kommer i fine gaveesker, og er den perfekte gaven til de som har alt, eller til noen som trenger en oppmerksomhet. Kanskje har du en venninne som fortjener noe ekstra, en søster som betyr mye for deg, noen vise ord til en vordend mamma, eller følelser å vise noen du er glad i? Armbåndene kommer i flere fasonger og størrelser, man kan velge tykk eller tynn tråd, sølv eller gull anhengog ikke minst tekst som passer akkurat din anlednig.

Sølvanheng med barnas navn, og et hjerte med bokstaven “R”. Inspirasjon til hva man vil gravere: livets vakreste øyeblikk, dem en liker og elsker, ting som er viktige for en. Det kan være at anhengenes symbolikk er å formidle spesielle budskap og glede dem som leser dine intensjoner.


Jeg ønsket å ha armbånd som hadde en mening for meg, og ønsket meg et med barna, og et med R for Robin. Jeg synes også det å ha et annheng med “mamma” var noe som kunne minne meg på at jeg er noe veldig spesielt for noen, og at jeg er alt for tre små skatter.


Gullannheng med “Rachel” og “You Can Do It” minner meg på at man kan klare det meste, og at det er greit å ha humper på veien til målet. Er man ambisiøs, har mål og tar tøffe valg, så får man igjen for det.

Jeg valgte både store og små anheng. De armbåndene med to anheng har jeg stor og liten, mens hjertet med “mamma” er lite. Det har også tynn tråd.

Hva synes du om slike gaver?

Sjekk ut Lereve.no

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Hei
      Jeg lurer på noe i forbindelse med de boksene du brukte til invitasjoner i ditt bryllup. De er så flotte og fine, men når jeg skal brette de så har jeg problemer med å få kantene til å sitte sammen? Selv om jeg bretter inn den lille “klaffen” på siden, så dette bare sidene fra hverandre igjen.. :/
      Har du noen lure tips? 🙂

    2. Kjenner et stikk i meg hver gang jeg leser “julegave til de som har alt”. Hvorfor gi kor bare for å gi noe? For det er jo det man gjør? Selv om smykkene var aldri så fine.
      I år fikk alle tanter/besteforeldre osv verdifull gave fra oss. Ta en titt på denne nettsiden, så finner du julegaver “til de som har alt” i alle prisklasser, mellom 50 og 500 kroner. Da kjøper man hvertfall ikke noe bare for å kjøpe noe.
      http://www.plan-norge.no/alternative-gaver

    3. Navn: jeg har forståelse for de som tolker innlegget slik, og det bryr jo ikke at vi sløser med penger og gir bare for å gi. Om du leste teksten, så skrev jeg at jeg for julegaver med mening, og deriblant gaver vi har laget selv, bilder, julegodt som bi har laget osv. Vi har gitt til flere organisasjoner allerede, og en av adventslukene til barna er å pakke inn en gave for å gi til andre. Så jeg håper ikke dette var fettet mot meg, fordi jeg føler vi er ganske så fornuftige:) men enig i at man absolutt bør bli flinkere til å gi alternative gaver 🙂

    4. Det var absolutt ikke rettet mot deg som person, det var mer sånn generelt. Vi mennesker er bare så altfor flinke til å kjøpe en masse gaver BARE for å kjøpe. Jeg leste absolutt innlegget ditt, og synes det var utrolig fint, pleier å lage endel julegaver selv også, elsker også å motta hjemmelaget:)
      Jeg beklager på det sterkeste hvis du følte jeg mente det slemt mot deg, var abolutt ikke meningen!
      Jeg ønsker deg en fortsatt fin førjulstid, og romjul sammen med de du er glad i<3

    5. Navn: takk for det 🙂 det helt greit at lesere sier ifra og har meninger, men da er ihvertfall vi to enige:) 🙂 god jul til deg og dine også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg