Svangerskapsuke 36 – kløe!!

I skrivende stund er det nesten uutholdelig med kløe som herjer kroppen min. Fra å faktisk være ganske tilfreds med gravidtilværelsen, har det bare på noen dager gått til at jeg er superlei og bare vil ha dette overstått. Kløe er en fiende, og så absolutt ikke velkommen på min kropp, så i desperate stunder som dette har jeg gjort det jeg kan for å unngå å tenke på den. . . Leiligheten er vasket, rommene ryddet, klærne er ferdigbrettet og barnesenga står klar. Med andre ord så er jeg for øyeblikket overivrig på å bli ferdig med gravidmagen og plagene som ser ut til å være mange denne gangen.

Med elveblestlignende utslett på hender og føtter som kommer og går, i tillegg til svimmelhet, kvalme, ingen søvn, rastløse bein, bekkeløsning, lavt blodtrykk og jernmangel, sitter jeg i sofaen alene med gråten i halsen og synes kraftig synd på meg selv. Selv om det kanskje er en forbigående fase, så toppet det seg med ekstra plager etter så mange dager alene med ungene og en allerede sliten kropp. Men til tross for det, så må jo dagen gå sin gang, og fiskebollemiddagen som har vært utsatt i flere dager pga finvær, må sannelig gjennomføres i 30 grader i dag. Budsjettplanene er i gang, og fra mandag braker det løs med nye budsjettlister og sparebluss på oss.

Det er under 40 dager til termin, og jeg kan kalle meg høygrvid. Jeg er inn i min 36 uke som gravid, og har født i både uke 38 og 39 tidligere. Forhåpentligvis slipper jeg å vente helt til september denne gangen, men med min flaks så skal vi nok holde dette gående i et par uker til enda…!

Med termin 9 september har jeg tippet på 29 augst… Hva tror du?

 


 

8 kommentarer
    1. Med din “flaks” Rachel ser eg faktisk for meg at du blir satt i gang før tio på grunn av kløen.. Så eg tippe en gang mellom 13-18… Skal eg si nøyaktig dato må det bli…hmmm 17. Hvis du då ikke blir satt i gang så tror eg gjerna det blir baby 23 August 😉

    2. Se opp for svangerskapskløe. Spesielt om du klør inni hendene og under føttene, da bør du søke hjelp om det 🙂 bare viss du ikke viste det 😊

    3. Anbefaler pattesalve (Fantastisk navn), som kjøpes på felleskjøpet mot kløen. Jeg hadde prøvd det meste av salver – men denne tok jammen bort hele klåen.
      Ble anbefalt den av ei på jobben som bruker den mot eksem.

    4. Hei 🙂 Vil bare anbefale deg en tur til legen om du klør inni hendene og under føttene. Om det er svangerskapskløe kan det være lurt å få det sjekket da du evt. får medisiner. Jeg hadde det likt, og skulle bli satt i gang pga svangerskapskløe, men her kom de av seg selv før det 🙂 Legen vil sjekke om du har høye galleverdier, kan gå utover leveren, derfor er det viktig å ikke bagatellisere at det kun er vanlig kløe. Ikke meningen å skremme deg, men om det fortsetter er det lurt med legebesøk 🙂
      Lykke til siste tiden med baby i magen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg