Impulsiv hyttekos

Det er i grunn litt kjipt å tenke på at vi ikke har noen lang sammenhengende ferie sammen som en familie i år, men likevell må man gjøre det beste ut av situasjonene og stundene man har. Det er en uke igjen av barnehagetiden til Lilja og Filip, før det braker løs med tre uker fri for deres del, og skiftjobbing for min og Robin sin del. Vi ønsker jo at barna skal få en opplevelse av at de har hatt en sommerferie, så mest sannsynlig blir det pendling til og fra hytta som ligger i Åsenfjorden, og noen impulsive turer både hit og dit. Foreløbig er det ingen fastsatt plan, men at det må skje ett eller annet! !

I helga skulle vi egentlig til Smøla for å se på Robin og kompisene sykle Smøla rundt, men siden jeg ikka var helt i form og ganske sliten, valgte jeg å heller bli hjemme med barna, og dra på hytta til foreldrene mine.  (..litt taktisk med tanke på hjelpe jeg får av dem! :P) Det ble bare fra lørdag til søndag, men vi fikk maks ut av hytteturen vår…!

Kem vil bli med på hytta???

Her er et av høydepunktene traktorene som morfar har.. og den mest spennende er den med lasteplan. Jeg tror sannelig de kunne lekt seg i og med denne hele dagen om de hadde fått lov. Ekstra stas er det jo at morfar kjører turer med dem, og dikter opp utflukter når traktoren står stille. Så i dag har vi sannelig vært på campingtur også… 😛


Mamma og pappa, altså mine foreldre, kjøpt med seg skikkelige hengekøyer sist de var på utenlandsreise, og fikk hengt dem opp i helga. Det var fantastisk deilig å legge seg her mellom all leking, bading, soling, skriking og mammadilting.. Her ser dere også  hvordan kulemagen utvikler seg. Synes det er veldig vanskelig å dømme om dette er en “melonmage” eller om det er en “basketballmage” …

Det er utrolig herlig med slike helger, og man ser at barna synes at det er helt topp!

..for min de ble det deutt på kajakkpadling… og det ser jeg frem til å prøve flere ganger. fantastisk idyllisk å padle slik når vannet er helt stille…

Bading må til, og det opptil flere ganger. Lørdagskvelden fulgte tett på med reker og grilling på brygga.

To småslitne kom seg omsider til sengs flere timer senere enn vanlig, og sovnet med en gang etter en innholdsrik og varm sommerda.

Lilja var i finform, spesielt etter påfyll av pimp og traktorkjøring..!

Vi er også så heldige å ha “Beste” på hytta. Oldeforeldrene til barna har hytte på samme plass, så det blir mange vaffelturer ned til dem. Det er ekstra stas å bli med beste for å plukke egg hos hønene. De har nemlig fire høner som bor der på sommerstid, og som holder oss alle med egg i løpet av sommeren. Filip var litt skeptisk til dette med å ta eggene fra hønene, og ville veldig gjerne legge dem tilbake igjen… søtingen <3

En fantastisk helg i Åsenfjorden, og vi gleder oss allerede til flere gode sommerminner!

 

 

6 kommentarer
    1. Så urettferdig at du ble nevnt på TV2 nyhetene i reportasjen ang usunne kroppsidealer for gravide….. Du virker for meg til å være veldig avslappet i forhold til kroppen din både under og etter graviditeten, så dette var skivebom…..
      Jeg er selv en av dem som reiste hjem fra sykehuset i mine vanlige klær, uten at jeg gjorde noe spesielt for at det skulle bli slik. Alle er forskjellige, og noen er “heldigere” enn andre i forhold til å få tilbake kroppen sin raskt. Fortsett å by på deg selv som du gjør, for meg er du et godt forbilde både for de som er gravide og de som ikke er det.
      Lykke til videre i svangerskapet, og ikke la dette påvirke deg :0)

    2. Kirsti: takk for fine ord <3 Jeg synes at hele innlegget var litt merkelig. . som du sier, så er alle forksjellig, og vi har forskjellige måter å takle både graviditet i tiden før under og etter. For meg er det viktig at barna har det bra, og da inkludert den lille i magen.. som nå har fått påfyll av enchiladas i disse fotballtimene!! Takk for kommentaren din i kveld 🙂

    3. Jeg ville nok sagt melonmage. Ikke vet jeg forskjellen på melon og basketball -mage, men det skal jeg søke opp etter denne kommentaren 🙂
      Blir spennende å få vite kjønnet, dette er absolutt noe jeg kunne tenkt meg. Får håpe mannen er enig den dagen vi planlegger(eller ikke planlegger) barn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg