Villa Rachel – gulv !

Det er snart ett år siden vi skrev under kontrakten på huset, og det er bare 2 måneder til termin. Jeg som hadde krysset fingre og tær på at vi kunne få komme oss inn FØR termin må bare smøre meg med tålmodighet, og innse at ikke planen gikk min vei denne gangen. I følge entreprenøren så er det snakk om overtakelse i midten av september, om alt går etter planen.

Heldigvis har det begynt å skje ting som er litt mer synlig nå, som feks maling av vegger, flislegging, tapetsering og ikke minst gulv.Når det kommer til maling så har vi valgt noe annet enn hvitt, og kjørt ulike nyanser rundt om i rommene. Bilder kommer 🙂 Vi har parkett i hele 1 og 2 etg, for uten bad, gang og vaskerom. Ellers så har vi valgt en vegg med tapet på alle soverommene! Såå spent på å e hvordan det blir… (ikke ferdig med det enda)

Her er rør i gulv lagt, og det er klart for å legge parkett! ! Her dere også hvor jeg valgte å sette peisinnsatsen…

Valget på hvilket gulv vi skulle ha var vanskelig, og tro meg når jeg sier at vi har gått maaaange runder når det kommer til gulv! Det er sannelig ikke bare bare. Når man først har funnet noe man liker, stemmer ofte ikke prisen overens med det man har i budsjettet, og for oss som snart har tre småbarn, måtte vi også tenke på slitasjen av gulvet og hvor mye vi hadde råd til å legge i gulvet. . For meg var laminat i hovedetasjen uaktuelt, og etter mye research fant vi endelig en parkett som vi var fornøyd med både prismessig og kvalitet. For min del var det viktig å kunne få ta på parketten for å kjenne struktur og overflate, samt se fargen i lyset som vi ahr i huset. Etter mnge runder med utallige parkettbiter fra ulike leverandører, endte vi opp å kjøpe 1 stavs parket til hele 2 etg, og 3 stavs parkett i samme farge til 1 etg fra Brechan Parkettstudio her i Trondheim.

Her ser dere gulvet i 2 etg hvor vi valgte 1 stavs parkett med litt spill i. Vi er veldig fornøyde med både farge og uttrykk, og anbefaler gjerne parketten videre. Personlig synes jeg den er enda finere i virkeligheten enn på bildene. Dette er Fjordal parkett, kjøpt gjennom parkettstudio Brechan. Her kjøpte vi 1 stavs til 2 etg og 3 stavs til 1 etg. Og årsaken til at vi valgte 3 stavs til 1 etg er rett og slett pga prisen. I 1 etg har vi alle soverommene, og følte at det var bortkastet å “legge så mye penger under senga”, så da vi fikk en 3 stavs til halvparten av prisen som 1 stavs, og i samme farge, var valget enkelt.

Og resultatet ble knallfint!

…og ejg kan si at det er ikke bare mor i huset som gleder seg til å flytte inn. Lilja og Filip har det helt klart hvilket rom som er dems, og at de skal få nye senger i nyhuset. De kommer også til å få lekestue i tiden som babyen ligger sammen med oss, og etterhvert vil vi se om vi har behov for å lage lekedtua som et barnerom, eller om to av barna får dele.

I skrivende stund holder de på å montere kjøkken og legge de siste flisene på baderomsveggene. . . og det er SÅÅÅ spennende! ! !

SNART går startskuddet for å begynne med innkjøpene! ! Jeg har allerede tegnet garderobe og vaskerom, men er såå usikker fra hvor vi skal kjøpe..så har du noen tips om feks garderobeløsninger, så tar jeg gjerne imot tips! !

 

STAY TUNED! ! !

3 kommentarer
    1. Lekre gulv 🙂 Og lurt å legge billigere gulv i soveromsetg, vi gjorde akkurat det samme. Hvilken type garderobe er det du tegner? Jeg har fått meg et garderoberom for uteklær i tilknytning til gangen. Den bygde vi med Elfa-løsningen, og den er vi MEGET fornøyd med. Hvis du blar deg litt tilbake på instagrammen min, finner du et bilde av den. Men litt usikker på om jeg ville valgt det for inneklær. Så langt har jeg ihvertfall planer om å bygge innegardeorben av PAX.

    2. I huset vårt har vi faktisk kombinert vaskerom og garderobe, iallfall for dei kleda som er i mest omløp. Utruleg kjekt å ikkje måtte springe huset rundt og legge på plass kle. Har satt opp Pax uten dører for tilgjengelighet og ikea kjøkkenskap over vaskemaskin blant anna. Lykke til vidare med planlegging, det er kjempemorsomt ( og vanskelig….)
      PS:Flaut langt blogginnlegg om vaskerommet mitt 😉 http://babyfabrikken09.blogspot.no/2014/06/min-store-kjrleik-for-tida.html

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg