Mammabloggtreff med Loppi

Onsdager pleier å være en god dag på jobb, og nå som magen vokser og vokser, har jeg begynt å ta det litt roligere midt i uka. Denne onsdagen hadde jeg bestemt meg for å delta på mitt første mammabloggtreff. Siden jeg bor i Trondheim, og de fleste treffene foregår i Oslo, passer det som regel dårlig, men denne gangen bestemte jeg meg for å dra. Arrangøren var Loppi, en stor portal i Sverige, og i anledningen av premieren til Loppi i Norge, hadde jeg blitt spurt om å sitte i et bloggpanel for å svare på noen spørsmål sammen med to andre bloggere. Med Sigrid Bonde Tusvik som konferansier, ble opplegget komplett. Sammen med rundt 30 andre mamma og pappabloggere hadde jeg en super dag i hovedstaden, med mange nye kontakter, inntrykk og ideer. Jeg vant meg blant annet vogn til lille i magen, og har flere rabattkoder å dele med dere lesere. . . !

Loppi hadde fått med seg aktører som blant annet Lundby, Micki Leksaker, Philips Avent, og Lekmer.no som vi fikk høre litt mer om. Jeg ble dratt med tilbake til barndommen da jeg så dukkehusene til Lundby! For bare noen dager siden hadde vi rydde kjelleren hos foreldrene mine, og der dukekt det opp et gammel dukkehus. Det viste seg å være et av de første dukkehusene som ble produsert hos Lundby, så det var supergøy! ! . . . og om representanten fra Lundby sa; så er dukkehus nesten like morsomt for foreldre som for de små..! Gjennom bloggeventet fikk jeg lov å gi dere lesere 20 % på Lundbyprodukter hos Lekmer.no ved bruk av koden: 4jCAM3PG69. Jeg lurer sannelig på om jeg skal være litt kreativ med det dukkehuset jeg fant i kjelleren!! Litt morsomt at slike ting kan gå i arv. 

Det var så fint å møte skjønne Therese som jeg fikk god kontakt med. Hun var en av de som deltok i bloggpanelet sammen med Peter – pappahjerte. Med bare noen ukers forskjell på magene våre hadde vi mye å snakke om! Sigrid Bonde Tusvik var en flott person å få møte, og ja, hun er like livlig i live som på tv 🙂

Innlegget fra Philips Avent likte jeg også veldig godt. Nå som jeg for tredje gang skal på`n igjen med struttende ømme ammepupper, smukker i alle farger og fasonger, luft i magen, babycall, drikkeflasker og you name it, var det veldig godt å få frisket opp i litt av det som finnes, og ikke minst se hva som er nytt på markedet. Noe jeg ikke viste fra før, og som kanskje flere av dere lesere ikke vet, er at alle flaskene til avent kan kombineres. Vi fikks e en film som viste alle stadiene fra baby til barn, hvor flaskene kunne bytte ut noen deler, og være til gjenbruk. Genialt! ! Feks så viste jeg ikke at brystpumpen som er elektrisk, også kan fungere som manuell bare ved å få tilsendt en spake gratis fra avent, og at den samme brystpumpen kan brukes som drikkeflaske ved hjelp av noen plastdingser som følger med pakken. Vips så ble alle de tingene som har vært overflødige i skuffen, nyttige! OG etter å ha laget barnemat til to små, så vet ejg at det tar tid, og at denne gangen så skal jeg unne meg å kjøpe en sånn som “gjør det for meg”. Ihvertfall gjør prosessen litt enklere, og bevarer næringsstoffene i maten bedre enn om man koker alt. I grunn ble jeg litt irritert på meg selv over at jeg ikke viste at det finnes noe som heter en elektronisk flaskevarmer – noe jeg kunne trengt da Filip var baby. Jeg måtte nemlig opp flere ganger om natta for å varme melk etter han var 6 mnd siden jeg mistet melka. Hadde jeg vist om denne, hadde natten blitt mye enklere. Must have – OM det blir et flaskebarn ihvertfall! Wish not.. !

OG bare fordi slike bloggevent er såppas kule, så får dere 10 % på ALLE Philips Avent produkter hos

Lekmer.no ved bruk av koden: 3KkThdMX86 (koden er gyldig tom. 30 juni)

Ellers så hadde nettbutikken Lekmer.no konkurranse for oss bloggere, hvor vi kunne vinne en barnevogn. Ja, faktisk så kunne tre heldige vinnere stikke av med en barnevogn hver. For min del, så var jod et en genial konkurranse, siden jeg akkurat hadde solgt tvillingvongnen vår, og trengte sårt en ny til babyen kommer. Vi kunne velge mellom i Silver Cross Elegance, Teutonia Elegance, og BRIO Go Next 2014. Jeg meldte meg på førstnevnte, og sannelig så var det min tur å vinne! ! Jeg ble SÅÅ glad, og gleder meg virkelig til å få den. Deilig å huke av noe på den lange lista over utstyr vi ikke har…!

Mange bloggere hadde tatt turen, og søker dere på instagram på #loppievent #loppinorge så finner dere flere bilder fra gårsdagens event!



Etter noen timer med god mat, skravling, bilder og nye impulser, var bloggdagen over, og jeg vendte snuten mot Vika og søster Ronja. Da hun var ferdig på jobb disket hun opp med nydelig pestosalat, ost og kjeks og all verdens av bær og frukter. Før favorittprogrammene var ferdige hadde vi rullet oss i seng, og sov som små barn til vekkerklokka ringte, og flyturen hjem var rett rundt hjørnet. Jobben ventet, og vips var hverdagen tilbake..!

Følg gjerne arrangørene på instagram for tips, nyheter, tilbud og rabatter:

@lekmer_no @ @loppisverige @loppinorge @lundbydollshouse #PhilipsAventNordic #loppievent #mickileksaker

2 kommentarer
    1. Helene Taaje: ante ikke jeg heller 🙂 men du kunne sende Mail til avent, så sendte de gratis da dem 🙂 genialt å ha liksom 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg