Ordinær Ultralyd – BabyBoo –

Det er flere dager siden vi var på ordinær ultralyd, og tiden til å oppdatere dere om den har rett og slett ikke strukket til.

Mandag kl 10 var vi to spente kommende trebarnsforeldre som troppet opp på kvinneklinikken for å se vårt lille mirakel. Jordmoren var hyggelig, og var mye mer grundig enn de gangene jeg var på ultralyd med Lilja og Filip. Hun viste oss både utvendig og innvenndig på babyen, og forklarte godt hva det var vi så..Vi ble fortalt av en entusiastisk jordmor at babyen var et prakteksemplar, og lå akkurat slik at hun fikk sett det hun skulle se. Konklusjonen var at jeg hadde en frisk baby i magen, og fikk satt termin til 09.september. Altså noen dager tilbake fra det jeg trodde selv. . .

Så per i dag, er jeg 18 + 6 dager på vei. . med en luring i magen!

Som flere av dere sikkert lurer på, så er det HVA det blir av kjønn denne gangen. Og for å være ekstra kjedelige og spenningsskapende, så har vi valgt å ikke vite kjønnet denne gangen.

Nå skal det sies at ejg har en meget sterk følelse selv på at det er en gutt, og klarte jo ikke å slutte å se på ultralydskjermen OM jeg så en tissefant. . men jeg fikk aldri bekreftet noe, så foreløbig lever vi i spenning og med min skråsikre magefølelse. . I grunn umulig å si, siden begge svangerskapene mine, både med gutt og jente har vært rellativt like. . Ingen forskjell, bortsett fra større bekkenplager og mer sliten med nr 2. Men det vil jeg påstå er en normal virkning når man har småbarn fra før… så denne gangen blir nok noe likt som de andre to.

Foreløbig har jeg satt meg opp i full jobb ut juli, så får vi se hvor stor og vaggete jeg blir i løpet av våren og sommeren. . . planen er ihvertfall å jobbe så lenge som mulig, og spare ferie til huset står klart til innflytting og kroppen begynner å si ifra!

Når det kommer til utstyr, så har jeg solgt unna ALT, så vi må skaffe oss det meste på nytt. Det første jeg sikler på er et av disse nye greiene som babyene ligger i. “Babynest” heter det vell? Kunne sååå gjerne tenkt meg er slikt ett i en fin dus farge, så foreløbig står det øverst på ønskelista.. Jeg ønsker meg sengeklær i duse mønstre (kanskje til og med hjemmesydd?!?), og vugge på stua. SÅ mye fint til baby, og så mange som er så flinke til å sy og lage barneklær! ! Kjenner du noen som er flinke til å feks lage et slikt babynest, eller andre ting til baby, så tips meg gjerne 🙂


Bildene er lånt fra Google.com

 

 

10 kommentarer
    1. For et nydelig lite nurk <3 godt at alt var bra 🙂 Vi var på OUL igår, og der så vi med en gang en liten tissefant! Så her er det ikke tvil 🙂 sånn babynest har jeg allerede fortalt til kommende bestemor at hun må lage til meg, de er jo ganske dyre å kjøpe 🙂
      Jeg blir glad om du titter innom min blogg! 🙂

    2. Ragna Roaldset: så herlig 🙂 gratulerer så mye 🙂 ja, babynest er et must, men det var mange å velge mellom… så jeg tror ejg skal ønske meg et slikt, til en eller annen 😛

    3. Så spennende at dere ikke skal vite kjønnet 🙂 Selv er jeg aaalt for nysgjerrig til at jeg hadde klart det. Tror jeg 🙂
      Jeg har bestilt babynest fra ei dame på instagram som heter “hjertenest”, det er omtrent det eneste lillesøster får nytt, og jeg elsker det allerede før bruk! Du får velge farger og mønster helt selv, så det var midt i blinken for meg. Jeg bestilte hvit og dus brun med prikker på, kjekt at det er nøytralt så en eventuelt lillebror skal få slippe å ha alt i rosa 😉 Prisen var 700 kr inkl frakt.
      Lykke til 🙂

    4. Åh så herlig <3 Blir nesten babysyk igjen jeg, men jeg har tre og det får være nok 🙂
      Ønsker deg og dine en herlig påske!
      Klem fra Engla

    5. Søk opp millasrede på instagram eller epla 🙂 Hun lager nydelige perfekte reder <3 kun 450 tror jeg de koster.

    6. Sjekk ut hjertenest, mang finefarger å type stoff å velge i mellom 😉 Har selv bestilt et derifra 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg