Svangerskapsuke 18

Det er dagen før den ordinære ultralyden, og det kribler litt i magen. I morgen får vi se den lille krabaten i magen, og får fastsatt endelig termin. Noe å forholde seg til.

Jeg har fått flere sørsmål om jeg ikke kan skrive litt mer om meg selv, og tanker rundt det å ha tre så tette barn. . så dagens skriblerier er i grunn om meg og mitt. .

Selv om jeg føler at kroppen forandrer seg i en mer negativ retning denne gangen, så ønsker jeg å følge magen. Det er fint å se at BabyBoo vokser seg større, men at lengselen etter å “komme tilbake til meg selv” er større enn noen gang. Jeg synes det er et størrefokus på hvrdan man ser ut under og etter et svangerskap nå, enn det var i 2011 da Lilja ble født. Noen er bare født til å ikke ha mage under graviditeten, og se ut som fotomodeller få dager etter fødselen, men jeg kan med en gang si at jeg ikke ligger under denne kategorien, og har planer om å vise dere både mage, hofter, lår og “dagenderpå magen”.

I forhold til de to forrige svangerskapene, så har dette startet likt. Symtomene har vært de samme, og bortsett fra at jeg har vært mye syk, så har gravidformen vært overraskende bra. Selvfølgelig har jeg vært stuptrøtt til tider, sammen med en vond rygg etter lange arbeidsdager, men dette er ting jeg klarer å gjøre noe med, og tilrettelegge for meg selv. Nå er derimot formen tilbake på topp, og trøttheten er iferd med å bli normalisert. Jeg har en positiv innstilling til jobb og har blitt enig med bekkenet mitt om at vi skal være venner under dette svangerskapet (..noe som ikke ser ut tilå være realiteten..!)

Inne i magen vokser det et menenske som er i sin fjerde utviklingsmåned. Om under et halvt år er vi trebarnsforeldre, og tanken er enda absurd. Folk spør oss hvordan vi skal klare dette, og hvor energien kommer ifra, og for å være ærlig,så har vi ikke svaret på det enda. Vi har foreløbig mer enn nok med de to små vi har, bygging av hus, en butikk å drive, salg av rekkehus og våre to firbente.

Slik jeg føler det, så har man to valg. Man har valget om å være pesimistisk. Stille spørsmål ved situasjonen man har havnet i, og se det negative som følger med. . . ELLER, man kan velge å være positivt og se gledene over det som kommer. Glede seg over å tre inn i rollen som mamma igjen, det å oppleve en fødsel, og ikke minst se sitt nyfødte barn. Glede seg over fars reaksjon, og hans første blikk på barnet. Glede seg over alle gratulasjonene som kommer, og ikke minst til å vise frem lillebror eller lillesøster til to stolte storesøsken. Glede seg over å kjøpe små nydelige babyklær, og re opp sengen til den nyfødte. Glede seg over en enda mer givende, spennende, kaotisk og hektisk hverdag med enda flere å elske. Enda flere som ønsker en ekstra klem før de skal sove, eller enda en som ønsker en ekstra plass i armkroken. . . Mange flere gode minner.

SELVFØLGELIG kommer det tunge dager, men foreløbig er jeg positivt innstilt på at når man har to, så takler man helt fint tre!

SVANGERSKAPSUKE 18 – STATUSRAPPORT: 

♥ Termin: 6. september 2014

♥ På vei: 18+2

♥ Igjen til termin: ..lenge!

♥ Kjønn: BabyBoo

♥ Navn: Har jo noen favoritter, men i grunn ikke tenkt så langt enda..

♥ Aktivitet innenfra: Småtterier som bare jeg kjenner.. så venter spent på de sparkene vi kan kjenne. .

♥ Vektøkning: Det er vell et par kilo til nå… more to come!

♥ Strekkmerker:…de er ikke velkomne her i gården!!

♥ Plager: …ikke noe mer enn det som er normalt innen nå. . småtrøtt og vondt i ryggen/bekken om jeg har en tøff dag på jobb..

♥ Utålmodig: tiden flyr, så jeg tenker lite på magen. Kun når jeg skal ha ppå meg klær! !

♥ Tungt: neeh

♥ Humør: …litt mer emosjonell, kanskje?? 

♥ Melk i brystene: …ikke enda.. men trenger foreløbing ingen silikoN! :O

♥ Vann i Kroppen: ..tror ikke det!

♥ Kynnere: Ja, har kjent dem siden uke 16!

♥ Søvn:  …det er nok to andre småtroll som forstyrrer nattesøvnen mer enn krabaten i magen!

♥ Sulten: ..ikke noe mer enn vanlig

♥ Matkikk: lakris? ..ihvertfall IKKE sjokolade!

♥ Barnerom: Det blir nok vugge inne hos oss til å begynne med

♥ Innkjøp: …mangler ALT av utstyr!!!- solgte jo alt!

♥ Fødselen: ….gruer meg mer denne gangen, men det er jo fordi jeg vet at det bare er en måte å gjøre det på! 

♥ Hodet ned: aaalt for tidlig!

♥ Høygravid:..lenge til

♥ Sykehusbaggen: det skjer ikke før jeg skal føde!

♥ Neste kontroll: usikker, men ultralyd i morgen, 7 aril.

Spørr gjerne om det er noe dere lurer på når det kommer til svangerkapet, meg eller barna 🙂

15 kommentarer
    1. Så morsomt at du også er gravid igjen!
      Fikk selv guttungen i 2011 og nå kommer lillebror (blir min siste graviditet for vi har, snart, tilsammen 4 barn så det holder leeeeeenge!) iår 🙂

    2. Så koselig å lese! Gratulerer så mye til dere! Takk for at du deler, spennende å følge med både med hus og barn 😀 har selv en liten Filip som er noen mnd eldre enn din 🙂 klem

    3. Lykke til i morgen:-) Gleder meg til å høre hva det blir:-) Venter selv nr 2 om ikke så alt for lenge 🙂 Skal bli gøy å spennende å følge deg under dette svangerskapet også:-)

    4. Gratulerer så mye! Blir spennende å følge med 🙂 er 33 uker på vei med vårt første lille Knøtt! Er mildt sagt spent! 😉

    5. Lykke til på ultralyd i morgen 🙂 gleder meg til å høre hvordan det gikk hvis du skal skrive om det:) skal dere vite om det er jente eller gutt ?

    6. Venter også i spenning her! Gratulerer så mye med en til på vei! Så fantastisk for de å være så tette 🙂

    7. Gratulerer så mye! Så spennende med nr.3 på vei!
      Min søster har også 3 tette. Her har vi to og synes det holder, men min søsters nr. 3 var heller ikke planlagt så… alt kan skje.
      Gleder meg til å følge svangerskapet videre 🙂

    8. Anonym: Jeg har vært veldig heldig når det jelder strekkmerker, og sluppet unna i de forrige svangerskapene. Jeg mener og tror at dette er genetisk, men at noe kan forebygges om man er av “typen” som lett får strekkmerker. . 🙂 jeg brukte en gravidolje fra decleor forrige svangerskap, og den var veldig god 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg