Ciff – Copenhagen International Fashion Fair –

I helga bar det avgårde til København på avslapningstur, med et ørlite pitstopp innom Fashion Fair for å se på høsten og vinterens kommende nyheter. Litt absurd var det jo i grunn, da jeg ikek har sett mye av denne sesongens klær enda, men det jeg kan si, er at vi har mye godt i vente. Nå er jo jeg spesielt opptatt av barneklær, og prøvde å bruke minst mulig tid på alt det andre. Ja, fordi når det er en gedigan hall full av stands med ulike barnemerker, så kan det faktisk ta tid.. og det gjorde det! Faktisk en hel dag brukte vi på å saumfare barneklær.

Jeg snakekt med mange nydelige og hyggelige mennesker, og fikk presentert meg selv til mange. Jeg oppdaget mange nye spennende merker, som jeg indelig håper at noen her i Norge velger å begynne med. Jeg stakk innom flere av merkene som dere hadde nevnt i et tidligere innlegg, og har snappet med meg noen godbiter derfra. Selv om om det kanskje er våren og sommerens nyheter dere er mest interesserte i akkurat nå, så får dette være en teaser til neste sesong… Nå har det seg slik at flere av merkene ikke ønsket å publisere sine høst/vinter kolleksjoner enda, og det er selvfølgelig forståelig, så med det er det ikke alt som kan vises enda. . .

Med tanke på årstiden som ble promotert, var det mye ull. Og vi ELSKER ull! Spesielt når det er litt annerledes enn alt det andre. Jeg liker spesielt ull med “rolige og duse farger”. Selvfølgelig har vi mye Pier Rober til ungene i barnehagen og slikt, men når det kommer til litt finere ulltøy så er det ingen hemmelighet at Little Mountains har vært ens torfavoritt i året som gikk. De var ikke på messen, men jeg vet at også de kommer med fantastiske plagg både nå til vår/sommer og til høsten. Men ja, jeg ble overrasket av spesielt to nye merker jeg ikke hadde hørt om før.

Det første er “i Gianburrasca” som du ser på bildet under. Nydelige farger med supersøte mønstre, da selvfølgelig i ull. Luene var også i deilig ull, og med et nydelig design. Elsker luene dems!

Merke nr to som overrasket er et italiens merke som heter Kuxo. Angora og merinoull i nydelige farger. De hadde også supersøte dukkeklær, vognposer, kjøreposer i ull som var kjempfine.

Jeg var så heldig å få møte den fantastiske trebarnsmammaen bak barnemerket Poppy Rose. En herlig dame med fantastiske barneklær. Jeg ble bergtatt av guttekolleksjonen som hadde enkle men knallfine farger, og ikke minst så var mye av det i ull. Gleder meg til å se Filip i disse nydelige gensrene, men en råtøff nickers til!

Nydelige blomstrete motiver fra Poppy Roses jentekolleksjon. Fargene går igjen på både liten og stor. Likte spesielt den nydelige grønnfargen på genseren på bildet under til høyre som er til “stor jente”, og denhalvkorte grønn/turkise kjolen såm er fremst på bildet i midten under. Elsker å kunne blande rolige bukser med blondete og blomstrete topper. Snuppene og Kjekkasene våre skal bli så fine, folkens!

Mini A Ture var selvfølgelig representert. Her er mye likt, men noen flere nyanser av gult og grønt er å se. Likte spesielt godt fleecedressene til de minste, samt flere av skjortene til guttebassene. Og strømpisene til miniature er ALLTID favoritter! Passer til stort sett alle farger de fleste kolleksjoner har! Vinterjakkene var i grunn ganske like som tidligere år, lys/navy/lilla/mørk lilla osv.

Der er jeg mer happy over vår/sommerfargene som går i mer knallfarger 😉

Jeg var også så heldig å få møte Designer og Producer av barnemerket WHEAT som jeg har hatt et tett samarbeid med i flere pår. Jeg elsker den avslappende, men gjennomførte stilen og vi har mange mange plagg fra alle kolleksjoner. Fra høstens kolleksjon er det spesielt supersøte kjoler med blomstermotiv, duse lilla og rosafarger til jentene, og lys blå/ matt blå /matt grønn til guttaboys som er favorittene.Jeg gleder meg også til å vise dere vår og sommernyhetene fra Wheat! ! Lekre farger! !


Charlotte (designer), meg og Julie (jobber hos Wheat)

…også et nytt merke for meg var BH (Buschkids) med fantastiske barnesko. Dette er italienskproduserte sko som håndlages i Italia. Det vil si at disse skoene kan man få akkurat som man vil. Ønsker man en bestemt sko med feks rhinestones, eller en annen som man har sett med uten, så får man det. Ønsker man å bytte ullfor mot skinnfor så får man det osv osv. Synes utvalget var utrolig bra og designet knallfint!

.. så har vi MOVE by Melton med knalltøffe sko til de små ..!

Supernydelige skjørt fra Angels Face <3

Okker Gokker bød også både på vår/sommer kolleksjon, samt høst/vinter. Likte høst/vinterkollekjsonen kjempegodt, da dette selvfølgelig er ullpreget! Elsker ull! De duse lillafergene fra kommende sesong er også fantastisk nydelige og ikke minst vårhettejakkene til både gutt og jente

Reima overrasket med en del av kolleksjonen som var litt “mildere” enn vanlig. Reima har ofte sterke farger, og det har de fortsatt, men med kritthvite parkasjakker, offwhite, og svarte bukser, har det sannelig blitt en fryd for øyet. Jeg personlig liker veldig godt de røde dressene som kommer til vinteren! 🙂



…så bare MÅ dere se denne nydelige dressen fra merket Ver de Jerre. Sjekk fargen! sååå fin!


 

…og det ble tatt MANGE flere bilder! Kanskje dukker de opp etterhvert som høst og vintersessongen nærmer seg 😉

Har ihvertfall en klar mening om hva vi skal ha når den tid kommer!


 

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg synes virkelig at det har begynt å ta seg positivt opp på guttefronten når det er snakk om utvalg. De skoene var jo bare råstilige 🙂
      Nå ser jeg frem til Pomp de Luxe sin lansering av vårtøy 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg