VillaRachel: Barneromsinspirasjon

Vi har kommet til slutten av byggemåned 5, og huset begynner å “få klær på”. Altså, panelet er på vei opp, og straks ferdig. Det er avgjørelser som står for tur, og ikke av den lette sorten. Vi har lenge holdt på med kjøkken, og plassering av innredning på badet, og føler vi snart er i mål der, men når det kommer til peisinnsats og resten av huset, så kjenner jeg at presset begynner å komme. Innen helga må vi ha bestemt oss for type peis/merke, hvordan utformingen på kjøkken/bad/vaskerom skal være, samt stikkontakter og lys utvendig. Og jeg skal love dere at det er ikke “bare bare” å skal plassere utelys. ja, ikke stikkontakter heller! For HVOR MANGE trenger man liksom? HVOR høyt skal utelysene henge, og hvor mange trenger man. Huset skal jo liksom ikke oversvømme i utvendig lys.. vi ønsker jo ikke å tiltrekke oss SÅ mye oppmerksomhet, huset “skriker” nok slik det ser ut 😛

. . . . og på leting etter peis, fine baderomsinnredninger og kjøkkenfronter, har jeg rotet meg langt bort, og inn i en annen interiørverden. Nemlig: barnerommet. Jeg synes at veldig mange velger blått og duse blåfarger til gutterom, og selvfølgelig rosa til jenterom. Nå skal jeg ikke skrike så alt for høyt om at jeg skal gå bort fra alt det, men jeg har litt lyst til å lage barnerommene i litt andre farger. os Filip liker jeg veldig godt en lys grønn farge fra Jotun, mens på Liljas rom leker jeg med tanken om å ha en vegg med “morsom” tapet i en gulnyanse..

 

Har du tips til sider med bra inspirasjon til barnerommet?

Blogger, Nettbutikker med mye fint?

Jeg har satt en KILI seng fra Sebra høyt på ønskelisten til Filip, og en litt mer “vanlig” seng til Lilja.

……det er lov å drømme! !

Har du tips og triks, eller en hjelpende hånd så tar jeg imot all interiør og fargehjelp jeg kan få!

Jeg skal jo tross alt innrede et helt hus! !

10 kommentarer
    1. Har desverre ikke noen tips å komme med, men den lys grønne/mintgrønne hadde jeg gjerne ville hatt på soverommet til lillebros selv. Men det får bli den gang vi flytter slik at han får et eget rom. 🙂

    2. Elsker at du tenker grønt og gult! Her har vi valgt hvitt barnerom med en vegg med sirkler som vi har malt på selv. Synes ofte at barnerom blir fullt av farger når alle lekene kommer på plass. Selv har vi valgt å heller ha farge detaljer siden rommet (både gulv og vegger) er hvitt. Pynter opp med den grønne ugle serien til Kids conserpt, teppe, lampe, bokhyller osv.

    3. Herliginspirasjon:) Liker at du tenker litt annet enn bare rosa og blått, er jo det de fleste har, så er jo sååå stas med tips til barnerom i litt andre farger:)

    4. Vi har bygd på og pusset opp en gammel bolig fra juli til sept i fjor og et tips; du kan iKKE få nok stikkontakter.. Og man bør ofte ha en med 4stikk i.. Spesielt på
      Rommene, pluss to doble ekstra.. Hvis du tror du har for mange, legg heller på et par ekstra 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg