Mammsen Tipser: Sparebonus!

Helt fra jeg begynte å tjene mine første kroner, har jeg vært flink til å spare. Foreldrene mine har alltid vært flink til å legge av penger til ting de har hatt lyst på, eller ting de har villet gjøre, og gjennom dem har jeg lært at det å ikke bruke med en gang og sløse, er bra. Jeg har lært at det å spare fører gode ting med seg, og har tatt med meg dette videre i livet. Jeg har hatt god nytte av sparingen, og med god veiledning på veien, har jeg sluppet unna både studielån og kausjonist med tanke på lån i banken.

<a href="/

Da jeg var mindre sparte jeg til en ny dukke, en større sykkel eller et stort pusslespill. Pengene ble lagt på Lab & Line sparebøssen, og tømt etterhvert som utålmodigheten snek seg på. Etterhvert som årene gikk, ble målet for sparingen endret. . Jeg begynte å spare til klær, sminke, kino og snowboard.. . Jeg lærte fort at det å gå ut med søpla en ekstra gang, eller vaske trappa, endte i noen kroner ekstra i uka, så jeg var snar med å ta på meg de hverdagslige jobbene i huset.  Ja, fordi ukeslønnen skulle spares. Noe ble selvfølgelig brukt på ting der og da, men mesteparten ble spart. Jeg hadde beveget meg fra Lab & Line sparebøssen, og til en sølvgris med krystallkrone. Ja, det skulle ikke være småtterier! .. Ungdomstiden led på, og interessene endret seg. Det å ønske seg sko og klær har nok alltid vært “noe”, men med tiden så begynte jeg å spare på konto. Jeg begynte å spare til kjærestetur, jentetur, min fremtidige bolig og ikke minst “til meg selv konto”. På sistnevnte konto ble det selvfølgelig spart mest !! Med 5000 sparing på denne kontoen HVER måned i mange mange år, har beløpet steget raskt, og jeg får gode renter.

Nå lanserer SpareBank 1 SMNSpareBank 1 SMN en sparekonto med BONUS. Det vil si at du får 3,75 % i renter om du lar sparepengene stå på koto i ett år. Og ett år er jo ingenting. Man kan selv bestemme hvor mye og når man vil spare. Det finnes mange måter å spare på. Man kan trekke et fast trekk til et bestemt tid i måneden, man kan spare “usynlig”, slik at pengene blir trekt med en gang lønningen kommer på konto, eller man kan spare akkurat når det passer slik. Har man penger til overs, vinner på flakslodd eller har en gavmild tante, så kan pengene spares og brukes til noe fornuftig. Planen for sparingen er helt opp til deg!

..og etterhvert som livet forandrer seg, så sparer ihvertfall jeg til noe forskjelig hele tiden. Per i dag sparer jeg til meg selv, til drømmehuset som vi er i ferd med å bygge, til begge barna, til venninnetur og til ferier. I tillegg så sparer vi i fond. Så ja, MYE av lønna går med til lån og sparing..! men den dagen man “får lov” til å bruke pengene, så er det absolutt verdt å ha spart dem!

HVA SPARER DU TIL?

..dere har sikkert sett den fine reklamefilmen til SpareBank 1SMN? Se den HER.

 


//innlegget er i samarbeid med SpareBank 1SMN//

6 kommentarer
    1. Skikkelig flink er du! Inspirerende innlegg! Jeg er ALT FOR DÅRLIG på å spare, men er absolutt noe jeg bør begynne med! Bare i år har jeg brukt over 100(!!!) tusen på barneklær. Tenk hvor deilige de pengene hadde vært å ha stående på konto. Blir nok nyttårsforsettet mitt, å spare <3

    2. Slutta å røyke for ca 1 år siden.
      De pengene bruker jeg til en lang weekend til KIEV i helga med venner..:O)

    3. Har spart mye opp gjennom, men nå for tiden løper sparepengene ut av kontoen og har gått til huskjøp og oppussing. Fortsatt beholdt BSU-kontoen, så blir fortsatt sparing på den fremover! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg