Hverdagsmys!

Etter at middagen er slukt få sekunder etter at kasserollene traff middagsbordet, er barna klare for å finne på noe. Ofte er vi utslitte etter en lang arbeidsdag, og lengter etter en dupp på sofaen. En middagslur er noe som aldri skjer her i huset, bortsett fra de gangene vi sovner under leken. Har du prøvd å “leke” bilbane på ryggen til pappa? Det gir deg kjapt en 10 minutters dupp MED massasje. Ikke værst!

Jeg er i grunn ganske rastløs av meg, så det er kanskje ikke rart at spesielt Lilja har arvet noen av disse “ikke sitte stille” egenskapene. Jeg leker litt med tanken at mamma og pappa glemte å fortelle meg at jeg har en type adhd, siden jeg alltid må ha noe å gjøre, og aldri klarer å sitte stille. Det er alltid en fot som rugger, tramper eller spinner. Uansett, så var det en ettermiddag vi måtte finne på noe, så jeg og Lilja bestemte oss for å klippe og stelle Lilo.


Vi rigget i stand på badet, og Lilja var klar med børste og saks. Sannelig fløy tiden, og vips så var det leggetid, og Lilja var strålende fornøyd over innsatsen! Lilo, hunden, var kanskje ikke like fornøyd, men samvittigheten min var reddet. Et gjøremål mindre, og en datter rikere på erfaringer og tid med mammsen.

Oppdrag god mor fullført for dagen! 🙂

5 kommentarer

Siste innlegg