Mamma Feelgood!

Jeg er kanskje ikke alene om å føle meg litt bedre når jeg unner meg noe. Om det er en sjokolade, en kopp kakao eller et nytt plagg er i grunn ikke så viktig, men bare det å unne seg noe får ihvertfall meg til å føle noe ekstra.  De nevnte tingene er jeg farlig flink til å unne meg, men inn i mellom slår jeg på stortromma og virkelig setter pris på meg selv. Mest fordi jeg føler meg ekstra godt etterpå, men også fordi jeg føler jeg fortjener det. Rett og slett.Hos meg er det som regel snakk om håret når det er større ting som blir gjort for godfølelsen. Jeg ser på det å gå til frisøren som alenetid, fritid og ikke minst feelgood tid… ! Jeg får tid til å sette meg ned med en kopp te, lese i ukeblader og motemagasiner som jeg kun har sett i hylla på butikken, svare på en drøss av mail og leserspørsmål, og ikke minst senke skuldrene ti hakk i noen timer. Jeg får tid til å skravle med frisørdamene og bli stelt og tatt vare på samtidig. Helt topp! Nå er det snart julebord rush, og jeg har allerede booket min neste time til oppflytting av fester! 


Som dere kanskje vet, så er jeg blitt en extensionstilhenger. Jeg har hatt det i mange mange år, men det var først for 1 år siden jeg skiftet til tape extensions fra peaks hair. Dette er et genialt produkt som anbefales til dere som ønsker lengre eller litt fyldigere hår. Med tapeextensions sliter du ikke på håret som med punkt extensions, og det flotte er at man kan bruke håret om og om igjen. Jeg har to sett med hår, som jeg har brukt om hverandre i 1 år.


Håret har en kostnad ved første påsettelse, men etter det så betaler man kun for å løfte opp tape-remsene, og eventuell farge/ettervekst. Jeg har pleid å løfte opp håret og ta ettervekst ca hver 10-12 uke, så kostnadene på et år er ikke enorme, og så absolutt verdt det. Jeg har rundt 2,5 pakke med hår, og har variert mellom 50 og 60 cm. Forrige gang jeg var hos frisøren så endret jeg farge, og lengde. Jeg har tidligere gått for helt blond og 60 cm, mens denne gangen valgte jeg å blande tre forskjellige farger i en nyanse mørkere, og gå ned til 50 cm. Hos meg er det Fiinbeck og Fia som ordner håret, men det finnes flere salonger i trondheim og resten av Norge som fører Peaks Hair. Du kan finne en oversikt HER, eller ringe Fiinbeck og Fia som har agenturet på dette merket.

Som dere ser, så er det ikke rart jeg heller veldger å gå MED extensions enn uten. Håret blir knallfint! ! !

Jeg anbefaler virklelig tape extensions til alle dere som ønsker lengre eller mer fyldig hår. Man kjenner ikke at man har det på, og det medfører ingen ubehageligheter. Med enkelt hårstell og produkter, holder man håret fint hele tiden! Under kommer noen av mine extensions hår tips:

1. Flett håret før du legger deg. Med dette ungår du friksjon i håret og floker.

2. Man trenger vaske hele håret hver gang, men vaske “topplokket”, og la lokkene hvile.

3. Man trenger ikke føne hele håret, men sørg for at håret innerst ved hodebunnen er tørt.

4. Bruk gode hårprodukter. Selv bruker jeg produkter fra Maroccaoil og elsker både lukt og hva de gjør med håret.

5. Ikke bruk balsam på festene (jeg har aldri opplevd at festene har falt ut, men dette er et generelt tips til extensions).

 

…og etter mange mange spørsmål på instagam om hvordan krøllene blir så fine, så ligger svaret i min absolutte hårfavoritt: SPIRALTANG fra Corioliss

Det var dagens feelgood tips!….og selv om innlegget er i samarbeid med Fiinbeck og Fia, så er kommentarene om håret mine personlige meninger.

Jeg anbefaler absolutt peaks hair tape extensions på det varmeste.

Følg meg gjerne på instagram:rachelhauan

Klem Rachel

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg