Morgenstund

Det er hektiske morgener, og minuttene går enda raskere på morgenkvisten. Det er mye man skal rekke over før barna plasseres i barnehagen før klokka blir 08, og jobbdagen er i gang. Jeg er ikke spesielt glad i å stå opp om morgenen, men når jeg først er oppe er det i grunn ganske deilig. Her om dagen leste jeg et innlegg fra den herlige jenta bak bloggen “lykkemamma“, om morgenrutiner. Jeg kjente det stikke i magen av misunnelse, og skulle gjerne likt å hadd slike harmoniske morgenstunder. Men foreløbig så er vi ikke helt der her i huset. Jeg slumrer så lenge jeg kan, og helst litt for lenge. Er det slik at ungene våkner før vekkerklokka har ringt, så får de komme krypende opp i senga i noen minutter før vi sakte men sikker starter dagen med morgenstell. Ikke snakk om å stå opp tidligere enn vi må…! Mellom lufting av hund, matpakkesmøring og sminkepungen, kler jeg på ungene og finner frem barnehagesekkene. Matpakken innheolder brødskiver med variert pålegg, her får Lilja bestemem selv, mens Filip må ta til takke med det han får. De får med seg en boks hver med litt assortert frukt, feks appelsinbiter, eplebiter, blåbr, jordbær. Det er ikke snakk om mye av hver, men slik at det blir spennende. Noen ganger på fredagene pleier jeg å legge opp i noe ekstra til Lilja.

Barna blir sultne før vi rekker å komme oss ut døra, og Filip begynner sutringen om mat med en gang han ser matboksen sin. På eksta hektiske dager må jeg gjemme matpakken slik at han ikke skal se den..og med et barn på armen, to sekker, en pose med ytterklær elelr annet utstyr, bilnøkler og en hånd ledig til Lilja, stryrter vi end trappen og pakker alt og alle inn i bilen. Tut og kjør! 


Søta mi var meget fornøyd med å få ha på shorts når det var så kalt ute! Her: Shorts + genser fra //Wheat//, Strømpis fra //PompdeKux//, Jakke fra //ullungene//, Joggesko //intersport//.

Er vi heldige så drar vi hjemmefra før 07.30, men som regel har vi slumret så lenge at vi er alt for sent ute, og havner midt i rustrafikken et par minutter senere. . Da rekker vi å høre 20 barnesanger som har stått på repeat i mange måneder til og fra barnehagen, og til og med en lite powernap. Det er her jeg oppdaterer meg på mail, facebook og instagram. Altså i kø.. ikke mobil når man kjører, men i kø..

Da Lilja begynte i barnehagen var jeg gravid med Filip, og hadde avspasering på morgenen, slik at jeg hadde bedre tid til å levere og hente i barnehagen. Jeg savner å ha god til til dette, spesielt levering, så det hender titt og ofte at jeg utsetter jobbdagen i enda 15 minutter, for å ta meg tid til å bli med barna inn på avdelingene sine. Nå er jeg såppas heldig at jeg kan ta meg fri 15 minutter ekstra, så dette er jo en av de fordelene jeg har ved å drive selv. Oppdatere personalet på feks ting som har skjedd, og ikke minst høre hva de sier om barna. Noe av årsaken til at jeg er så fornøyd med barnehagen, er nok fordi både jeg og de har tatt seg tid til å prate sammen. Etter at to stk sultne småtroll er plassert på hvert sitt bord, er det tid for høy musikk og alenetid i bilen til jobb.

Det var den morgenen! 🙂 


HUSK Å DELTA I UKENS GIVEAWAY FRA KAPPAHL ! ! !


2 kommentarer
    1. Ja, tiden flyger av sted om morgenen! Kjenner meg veldig godt igjen, spesielt alenetiden i bilen etter levering med HØY musikk. Rart hvor lite man setter stor pris på etter man blir foreldre ;p

    2. Haha! Akkurat slik er det her også. Klokka står på 05.30, men den blir fort 06.00 før jeg er ute av senga. Da har vi til 07.10 før vi må være ute av døra. Selvfølgelig burde matpakka vært klar, klærne lagt frem og sekken pakket. Men nei:-p så bærer det av sted ut i bilen med alt pikkpakket og jeg må skru av all musikk i bilen for å høre alt vesla i baksetet babler om. Alt vi ser langs veien, elgen mamma så en gang hun skulle vaske bilen, og hesten som ikke står i hamninga si fordi den helt sikkert er på “ferie”. Vår lille mamma og Pernille tid. Kjøreturen går av seg selv og vi har 15 min med bare oss to<3 i det vi ramler inn døra i barnehagen forsvinner alt stresset og jeg nyter hvert minutt jeg har sammen med ungene. Noen ganger har vi 10min, andre ganger bare 3:-) når klokka er 07.35 må mamma få en hadekos og en avskjedskomite vinker ivrig i vinduet. I det bilen ruller ut av parkeringsplassen kan musikken skrus opp og jeg har 25min med Ina-tid og P4 på radioen. Klar for en ny dag;-) Der har du vår start på dagen:-p
      Hei og hopp

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg