Bryllupsdagen: Fra Frk. til Mrs.

Fra å være frk. Rachel, til Mrs Rachel, er i grunn ganske rart. Ikke det at noen har kalt meg frøken, men det at man plutselig skal bli kone, er litt ..pussig..!

Jeg har delt mye fra bryllupsdagen allerede, men det er enda MYE igjen. Og som dere vet, så liker jeg å dele!

Denne gangen kommer det litt om bryllupsdagen fra før kirka, til etter at vi har blitt mann og kone.

Jeg startet bryllupsdagen relativt rolig. Etter frokost i sofaen, og litt nynning for meg selv, fyltes huset sakte men sikkert med folk. Vielsen sto kl 13, og vi hadde mye å gjøre. De to fotografene, Torgrim og Hanne, fra Titt melhuus kom rett etter at jeg hadde fått på meg sminken, og Eileen som skulle ordne håret mitt var klar fra kl 10. 00. Jentene fikk ordnet håret sitt og fikk på seg brudepiekjolene, og jeg ble forvanlet til en brud!

Spente “småjenter” …


Jeg hadde flere alternativer til hvordan jeg ønsket å ha håret. Noen uker før bryllupet hadde jeg fått bryllupsgave fra Fiinbeck & Fia, så de satte på meg extensions fra Peaks igjen!! Så jeg valgte en hårfrisyre hvor jeg kunne ha håret ned, og vise frem de fine lokkene. . Jeg ble veldig fornøyd med håret, og kan takke Eileen for at frisyren holdt hele dagen!


Tre spente jenter i kjoler fra Ebay (132 kr inkl frakt). Anna (14), Julie (10), Jenny (12). … Lilja på 2 hadde også samme kjole...

Kjolene til de to største jentene ble gjort om litt. her klippet vi av tyllskjørtet som var under, og brukte sløyfen som var i midjen som hårpynt.


Nydelige jenter klare for en stor dag.

De skulle dele ut såpebobler og bryllupsris etter vielsen, og hadde instruksene klare.


…søte bånd med bryllupsdatoen og navnene våre gjorde prikken over ien.


Ferdigsminket og klar for brudekjolen.

Jeg har fått mange spørsmål angående selvbruning. Planen var å være såppas naturlig brun fra sommeren,at jeg ikke trengte selvbruning, MEN realiteten var ikke slik, og jeg følte for å få litt farge på kroppen. Jeg føler meg MYE bedre noen nyanser brunere, og da Ronja tok jobben med å “brune meg”, var problemet løst. Jeg var veldig skeptisk på hvordan selvbruningen var mot en hvit kjole, og om den skulle lukte/bli skjoldete eller for oransj, men jeg kan med hånden på hjertet si at dette var den beste selvbruingen jeg har brukt noen gang. og den tørket suuperfort!  Jeg synes det er så mange som blir for oransje, eller “glitrer” for mye og ikke minst som tar en evighet før de tørker. Tidligere har jeg prøvd mye forskjellig, både gelè, spray og servietter fra ulike merker som garnier, loreal, lancome, fake bake, osv.

Ronja hadde fått selvbruningen gjennom jobb, og den er absolutt til å anbefale. Merket heter “naturaglo“, og du kan kjøpeden for 399kr hos cosmeticspot.no (ps: her har de også cleareyes, om du skulle trenge å ha dette i backup til bryllupsdagen…mye grining og snufsing..!!)

 

…her er jeg sååå klar for å få på meg brudekjolen. Bare en time igjen til vielsen, og pappa var på vei for å hente oss i bryllupsbilen!


Med lårbånd, sexy undertøy, brun kropp, nylakkerte negler, nysminket og flotte lokker var jeg sannelig klar for BRYLLUP!


 …spente jenter venter på å få se meg i brudekjolen!


…kirkeklokkene har ringt en stund, og vi er endelig klare!


…bilder sier mer enn ord..


Det gikk et sukk gjennom forsamlingen da barna kom inn. Lilja trillet Filip inn i kirken i en pyntet Rema 1000 barnevogn, Jule var blomsterpike, og Anna og Jenny var brudepiker.

..med Bryan Adams – Everything I do, I do it For You (denne versonen) som innmarsj i Havstein Kirke, ble det en litt annerledes start enn mange hadd ventet seg.


…selv om kjolen min var litt for lang, så klarte vi å komme oss nedover kirkegulvet helberget!


Det ble en fin vielse, og med en prest som Inger, var det ingen som kjedet seg. . fantastisk flott 🙂


<3

Etter inngåelsen av ekteskapet, hadde vi et musikkinnslag av Cecilie og Jørgen Sørmeland.

De spilte Feels Like Home – Chantal Kreviazuk,

..og som utmarsj sang og spilte de gitar til Elton John – Can You Feel The Love Tonight.

Fantastisk flott opptreden, og kan varmt anbefales videre 🙂


Ekteparet <3


 Nygift!


Kjolen var for lang!!.. men heldigvis var det gode hjelpere som hjalp til med å heise opp kjolen..!


Fotografene var høyt og lavt! Her tar Torgrim blinksudd av brudebilen..


…så var det bryllupsfotogravfering!

I MORGEN, ONSDAG, skal vi å se på resultatene fra shooten! GLEDER MEG!!!

..og med det samme! AIRSTOCKING! geeeenialt! som en strømpebukse på boks!

Beskytter beina, og det er jo ikke akkurat LITE gåing og trasking på slike dager. .og skoene må jo ensten være på.. synes jeg!


LOOOOVE my weddingshoes! <3

 

og til slutt:

Ønsker du å kjøpe brudekjolen min?(renset og henger klar!)

Den er i str 36

Ønsker du å kjøpe brudesløret mitt?Langt slør med diamanter/strass hele veien rundt (ikke på selve sløret). . NYDELIG!

Nypris 2500 kr – selges til 1900 kr

Ønsker du å kjøpe min Tiara?

Selges til 500 kr

 




 

16 kommentarer
    1. For et nydelig bryllup!:) Såg ut som dere hadde en perfekt dag.. 🙂 Skal selv gifte meg til våren, og får veldig mye inspirasjon til bryllupet fra bloggen din. 🙂 Det jeg lurte på når du bestiller fra ebay, hvor mye pleier toll komme på når du bestiller der ifra? Kan ikke du gi litt tips på hvordan vi bestiller der ifra, når det gjelder oss (meg) dummies.. 😉 Klem

    2. Hei! Jeg skal gifte meg neste sommer og får masse herlig inspirasjon fra bloggen din : )
      Er det mulig å få prøvd kjolen din? Jeg bor i Trondheim. Og er sløret med på kjøpet?

    3. Fantastisk <3 Du er nydelig! Heldige Robin 🙂 Jeg skal gifte meg neste sommer. Lurer på om du har noen tips til hvor/hvordan man kan spare i et bryllup? (Skal ha alkoholfritt, så der sparer vi en del da.. Vi skal bruke det vi trenger, det er jo bare 1 dag i livet.) Tenker ifht. å kjøpe ting som brudepike-/brudesvennantrekk, såpebobler, ting til invitasjoner og sånt på f.eks. E-bay. Ønsker som en ovenfor et lite e-bay-tips-innlegg 😉

    4. Anette: Du må bare komme å prøve kjolen om du vil 🙂 Sløret er ikke med på kjøpet, da det var det dyyyyreste sløret som sikkert finnes 😛 kostet 2500 nytt, så selger det fror 1900..men vi kan alltids bli enige om noe om du skal ha begge dele 🙂 Du kan sende meg mld på 46695489 så kan vi avtale at du kommer å prøver 🙂

    5. Så nydelig, Rachel!! Og så mange fine tips til de som står for tur! Lykke til med salg av kjole og slør. Jeg digget skoa! 😉
      Camilla L.

    6. Hei Rachel!! Takk for at du skriver så flotte inlegg om bryllupet deres!! 😀 SÅ flott å lese, og spesielt for oss som planlegger bryllup selv 🙂 Jeg skal gifte meg I mai og vi har allerede bestemt oss for de same såpeboblene, men det jeg lurer på er hvor mange du bestilte? Ser du hadde ris I tilegg noe vi ikke planlegger å ha men lurer på hvor mange jeg skal bastille når vi venter ca. 80 gjester (dette er uten de som eventuelt bare kommer I kirken)… Ser også at dere har så flotte bånd på flaskene, hvor har du fått tak I disse? 😀

    7. Hei. Jeg skal gifte meg i Juni neste år, og finner mye hod inspirasjon hos deg. Jeg lurer på hvor mye dere betalte for fotografering hele dagen, og om dere fikk alle rettigheter på bildene i ettertid? Sjekker opp priser for tiden, og det er veldig varierende. Og hvor mye brukte dere ca på hele bryllupet? 🙂

    8. Ida Aleksandra: Det å finne fotograf er kjempevanskelig! Her kommer det helt an på hva det er du er ute etter. Vi hadde to fotografer hele dagen, og som fikk tatt bilder fra ulike vinkler av ens ituasjon, feks i kirken, da vi holdt tale til hverandre, maten ferdig på kjøkkenet, og på bordet.. ja, mange eksempel på hvorfor det er bra med to. Det negative er jo at det er dyrere. Hos TittMelhuus (www.tittmelhuus.no) tar de 30 lapper for heldagsfotografering med to personer. Dyrt, ja, men ikke om man tenker etter hvor lang tid de bruker, og antall timer de bruker på redigering i etterkant. Jeg skal alge et eget innlegg om noe morsomt fotografene våre gjorde.. Anbefaler tittmelhuus påd et sterkeste 🙂 Det finnes selvfølgelig andre pakker enn med to heldagsfotografer også 🙂 Totalt på hele bryllupet så endte vi på rundt 130 000 🙂

    9. Liss: takk for det 🙂 så hyggelig å høre at andre kan ta nytte av det 🙂 🙂 Jeg bestilte både såpebobler og ris rett og slett fordi jeg vet at de some r litt eldre ikke er helt komfortable emd å blåse bobbler, og helelr kunne kaste ris. Brudepikene mine hadde en kurv hver (tre kurver) med halvt om halvt. Litt flere risposer enn bobbler. Totalt hadde jeg 48 flasker såpebobbler, og rundt 60 poser med ris. Hadde kanskje igjen 10 stk totalt.. Båndene er bestilt i samme nettbutikk, og hva som skal stå på får du bestemme selv 🙂 Du finner det under fanen Festen – bånd. Hos oss hadde vi bedt ca 100 totalt, og det var noe sånn som var i kirken, om ikke enda flere, Men ikke alle vil ha bobbler eller ris, og har mer enn nok med seg selv. Noen skulle ta med seg blomster fra kirken, andre skulle ta med programmer og passe unger, så de hadde jo ikke tid til slikt 🙂

    10. Ida Aleksandra: så bra 😀 masse lykke til med planlegging av den store dagen. Book fotograf i GOD tid, der bommet jeg, men var heldigvis heldig!

    11. Leonore: Hei 🙂 Jeg har ikke helt tenkt over hva jeg skal ha for den, men den kostet rundt 14 000 kr ny. Tenker nok rundt 10 `for den … send meg en mld eller mail om du er intr 46695489 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg