Kjære Ronja, takk for alt.

I et tidligere innlegg skrev jeg om forloverens rolle, og hvilke oppgaver jeg hadde tildelt min forlover, og hvilke oppgaver Robin hadde tildelt sin forlover. . For de som ikke vet det, var det søsteren min, Ronja, som var forloveren min, mens kompisen til Robin, Stephan, var hans. Begge utfylte rollene helt supert, og dagen hadde ikke blitt den samme uten dem.Og det skal sies, at begge hadde gjort forarbeidet, og satt seg inn i hva som var deres oppgaver og ikke.

Fra tidlig morgen på bryllupsdagen var Ronja på plass for å ordne brudesminken. Vi hadde testet ut produktene tidligere, så makeupen ble plankekjøring for hennes del. Enn å være så heldig å ha en egen makeupartist il stede under hele bryllupsdagen da..!  I tillegg til å troppe opp på døra med champagne på morgenkvisten, kom hun med en kurv full av godsaker som skulle “redde meg” utover dagen. Ja, fordi, jeg har en tendens til å bli småsur om jeg ikke får i meg nok mat, så hun hadde utstyrt meg med småsnacks som jeg kunne spise + flere flasker pepsi max! Gjennomtenkt! Fotografene fra Titt Melhuus fulgte oss fra mrogen til kveld, og her er noen bilder av meg og min forlover.


Tips om du er forlover: lag en kurv med noe bruden synes er godt, og som får opp energien! Kjempesmart, og ikke minst koselig.

Alle bildene er tatt av fotografene fra Titt Melhuus som fulgte oss hele dagen, men NOEN egne bilder må man jo ta!

Ronja er størst på Instagram!  (følg henne på ronjahauan, og meg på rachelhauan)


Siste finish før kjolen skal på…


Sisterlove <3


Etter noen timer med hår og sminke, følte jeg meg smashing, og var klar for å ta mannen i mitt liv med storm. .Ronja sørget for at undertøyet lå riktig, og at jeg kom meg helberget i kjolen uten sminkeflekker og feiltråkk. Hun var den første til å beundre meg, og fortelle meg hvor fin jeg var, og den første til å tørke en tåre i øyekroken. Jeg følte meg som nummer 1 og helt perfekt, takket være henne.

 
Det å komme seg opp i kjolen var ikke bare bare, og det ble sannelig noen latterkuler der.. . . .

Jeg hadde blitt bedt om å skrive ned noen ord om Ronja, slik at toastmasteren hadde noe å bygg opp under når hun skulle holde tale. Jeg begynte min beskrivelse med å si at “vi har vokst opp som hund og katt, og aldri vært spesielt gode venner”. Ronja innledet talen sin med å si ” “Rachel som min søster, var du ikke alltid grei.. Nånn gang va du faktisk ganske så trasig og lei”. videre sa hun ” Det ble en del krangel, og at du valgt mæ som forlover, skull bare mangel”. Og mot alle odds, ble vi plutselig venner. I en voksnere utgave fant vi tilbake til hverandre, og klarte å verdsette det båndet vi har som søstre, og har skapt et unikt vennskap de siste årene. 

Som storesøster ble jeg rørt av å høre lillesøster si så flotte ord om meg som hun gjorde i talen sin. Hun hadde skrevet et rim som tok for seg vårt forhold, hennes forhold til robin, og mitt og robins forhold på en humoristisk og fin måte. Det kom ikke som noen overraskelse at hun var superflink “i rollen sin”, da hun er ei jente som må gjennomføre med glans. Hun er flink i det hun gjør, og det å være forlover var heller ingen unntak. Det kom kanseje ikke frem på selve bryllupsdagen at jeg satte utrolig stor pris på det hun gjorde og hadde gjort i forkant av bryllupet, men etter at jeg fikk summet meg litt og tenkt tilbake på dagen, så føler jeg at jeg glemte å takke henne sånn skikkelig. Jeg hadde igrunn glemt å si bra jobba, og ikke minst, well done!

Så Ronja; takk for et fantastisk utdrikkningslag med et super opplegg. Takk for all støtten i tiden før bryllupet med diverse valg og bestemmelser. Takk for at du hele tiden backet meg opp, og takk for at du til tider bet tennene sammen og lot meg ha rett. Takk for at du så det positive i situasjonene hvor jeg var på kanten til sammenbrudd av fortvilelse, og takk for at du pushet meg til å gjøre ting jeg ellers ikke ville gjort. Takk for all hjelp i uken før den store dagen, og ikke minst takk for at du var med å gjorde dagen vår helt perfekt og fikk meg til å føle meg slik jeg gjorde.  Takk for at du ville dele denne dagen med meg.

 

Tusen takk for at du ville være forloveren min <3

YOU ARE THE BEST!


12 kommentarer

Siste innlegg